Mange gange set flere udrykningskøretøjer ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-08 02:39

Hej NG

Flere gange har jeg observeret flere udrykningskøretøjer på motorvej
E45 omkring Århus.
De kører altid på samme måde:

Om morgenen kører de nordpå ad E45, først en hundevogn, derefter lidt
senere en motorcykel og flere biler,
ikke alm. patruljevogne men sorte / mørkeblå kassevogne og typisk en
stor 4x4, alle med udrykning på.

Om eftermiddagen tilbage den anden vej.

Jeg har set det 2 gange i denne uge og for nogle uger siden 3 gange i
samme uge.
Det undrer mig lidt at der er behov for så meget udrykningskørsel i så
tæt trafik som der er om morgenen omkring Århus.

Min tanke er at det er træning i udrykningskørsel i kortege i tæt
trafik der øves.
Jeg har forgæves spurgt Østjyllands Politi om hvad det er, men har
ikke fået noget svar.
Nu har jeg spurgt TV2 Østjylland og JP. det kan være at det kan hjælpe
når det er pressen som spørger
Men er der nogen herinde som ved lidt om hvad det kan være ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Nicolaj C

Dato : 07-11-08 11:15

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
[...]

==================================0
Intern beskyttelse af en Hr Hesselbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-08 03:22

On Nov 7, 11:14 am, "Nicolaj C" <n...@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk>
wrote:
> Intern beskyttelse af en Hr Hesselbjerg

Det tænkte vi faktisk også på ude på arbejdet

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 07-11-08 17:34

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> senere en motorcykel og flere biler,
> ikke alm. patruljevogne men sorte / mørkeblå kassevogne og typisk en

Ifølge DR tekst tv er det vist noget med en fangetransport til Randers.

M.v.h
Niels

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-08 20:20

Den Fri, 7 Nov 2008 17:34:28 +0100 skrev Niels Jacobsen:

> Ifølge DR tekst tv er det vist noget med en fangetransport til Randers.

Hvad har fanger så travlt med at udrykning er nødvendigt?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kim

Dato : 07-11-08 22:48

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad har fanger så travlt med at udrykning er nødvendigt?

Tjae... Travlt har de ihvertfald:
http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/11/07/143408.htm?wbc_purpose=15642

Mvh, Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-11-08 00:34

"Kim" skrev

> Tjae... Travlt har de ihvertfald:

Hvad f... skal formålet være at flintre afsted med den hastighed?
Udrykningskørsel fritager ikke for ansvar!

Bekendtgørelse om udrykningskørsel
"Kapitel 4 § 7
Stk 1. Under udrykningskørsel kan føreren af køretøjet i tilfælde, hvor det
skønnes påtrængende nødvendigt, og hvis der samtidig udvises ganske særlig
forsigtighed, undlade at følge reglerne i færdselslovens
(...)
Stk. 4. Anvendelse af udrykningssignaler fritager ikke føreren for pligten
til at optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed over for andre
trafikanter."

- Peter

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-11-08 23:31

..

> Hvad har fanger så travlt med at udrykning er nødvendigt?

Monrad og Rislund teorien, jo kortere tid i trafikken, jo mindre risiko for
uheld, det ser dog ud som om de er nød til at køre endnu hurtigere næste
gang, de da røg rundt.

Stef

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-08 01:06

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Hvad har fanger så travlt med at udrykning er nødvendigt?

Udrykningskørsel behøver jo ikke være hurtig kørsel. Udrykningen kan jo
netop også bruges til et eksorteformål.

Fra : Mikael

Dato : 07-11-08 17:11

On 7 Nov., 20:20, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Hvad har fanger så travlt med at udrykning er nødvendigt?

Jeg tror egentlig ikke at fangen han har travlt, men det er jo ikke en
simpel butikstyv de har fat i.

Så for at være sikker på at der ikke er nogen som har chancen for at
få fingrene i ham inden retten er det ikke unormalt at fragte ham i en
eskorte, det sker jo også ind imellem med VIPer.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-08 01:56

On Nov 7, 5:34 pm, "Niels Jacobsen" <niels.k.jacob...@oncable.dk>
wrote:

> Ifølge DR tekst tv er det vist noget med en fangetransport til Randers.

Har set det, men vi snakker altså om at jeg har set det ialt 6 dage,
altså 12 kørsler.
Det er er jo ikke Slobodan Milosevic, Osama bin Laden er en eller
anden krigsforbrydersigtet som skal transporteres. Normalt kan det
lade sig gøre i alm. patrujlebiler, selv for Jønke, Peter Lundin eller
lign.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-08 01:59

On Nov 8, 1:06 am, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> Udrykningskørsel behøver jo ikke være hurtig kørsel. Udrykningen kan jo
> netop også bruges til et eksorteformål.

Disse eskorter køres nu ret hurtigt, men dog ikke omkring 200 km/t.