Garmin positions ikon
Fra : Ukendt

Dato : 06-11-08 13:45

De nyere Garmin søkortplottere såsom f.eks. GPSMAP 520 eller 525 viser
positionsikonet (egen båd) med et stort ikon i form af en båd med rød og
grøn sidelanterne. Se eksempel her:
http://www.garmin.dk/products/image/3/13589/19/0/

Tidligere Garmin modeller viste en mindre diskret sort trekant som ikke
virkede så dominerende.

Er der nogen her, som ved om det er muligt at ændre dette ikon ? Jeg kan
ikke se i manualen nogen steder, at det skulle kunne lade sig gøre.

Det burde kunne, for jeg har set billeder af ovennævnte model flere steder
på nettet hvor skærmbilledet tydeligt viser en sort trekant som "egen båd"
ikon. Se her:
https://buy.garmin.com/shop/alt-image.do?pID=8057&img=productImageLarge

Jeg overvejer at købe ovennævnte model, evt modellen større (GPSMAP 525),
men kan ikke rigtig forliges med det irriterende store ikon for "egen båd".

--
T Danielsen
www.maxi999.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 12-12-08 17:35

Hej Tage
Enig - og det er møg iretterende, men jeg kan ikke finde en løsning på min
520. Så spurgte jeg en "expert" i brugen af 520, men han måtte også melde
pas. Vi må nok leve med det store ikon, men finder du ud af noget må du
gerne skrive en besked.
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 07:30

> [...]
> 520. Så spurgte jeg en "expert" i brugen af 520, men han måtte også melde
> pas. Vi må nok leve med det store ikon, men finder du ud af noget må du

Hej Steffen

Ja det er så irriterende at man ikke kan ændre dette ikon. På de simpleste
og billigste Garmin bilnavigatorer kan man ændre ikonet.
Jeg syntes også det er "overkill" med satellit overlay af land - i mine øjne
er det kun lavet for at kunne øge prisen på kortene, og for at få så meget
"gejl" som muligt ind i kassen. Jeg har INTET at bruge dette til.

Grundet ovennævnte har jeg nu været heldig at finde en brugt Garmin 292 som
passer mig meget bedre (havde en 182C i min gamle båd).

Hilsen Tage