Glasfiber på træbåd....
Fra : Kim Gomez

Dato : 31-10-08 00:25

Hej NG.

Nogen her kunne måske hjælpe mig med et lille problem jeg har:

Jeg vil gerne lægge glasfiber på en finerbåd med indenbordsmotor, men jeg er
ikke rigtig klar over hvordan jeg får den helt tæt ved skrueakslen....?

Man kan jo sagtens lægge glas på hele båden så alt er dækket af glasfiber,
men ved skrueakslen vil der være mulighed for at vandet kan løbe mellem
glasfiber og træet.....Kan man sætte en form for pakning i??? Er i syv sind,
hvordan jeg lige skal klare dette.

mvh

Kim

Fra : P.C.

Dato : 31-10-08 06:19

On 31 Okt., 00:25, "Kim Gomez" <go...@english-bulldogs.dk> wrote:
> [...]
> glasfiber og træet.....Kan man sætte en form for pakning i??? Er i syv sind,

Du bør afmontere ihvertilfælde det yderste leje og lægge glasfberen
ind hvor leje fladen hvilede på stævnen. Du kan også lave en plade med
samme mål som den del af lejet der hviler på stævnen har, som du
lægger oveni den våde glasfiber og når du sætter lejet på igen, kan du
ligge en pakning mellem glasfiber og leje.
Men det kommer selvfølgelig an på hvilken type stævnrørs leje der er
tale om. Og der er måske andre muligheder.