Ny bil på vej
Fra : Kasper Christensen

Dato : 05-11-08 23:11

Hej alle

Kender i det, at selv en snart 30 årig krop kan glæde sig som en lille 10
årig til julaften.

Min juleaften kommer indenfor ca. 3 uger, hvor jeg får leveret min nye
firmabil.

Jeg har altid sagt at jeg aldrig skulle have franske biler, men C5 har bare
stjålet mit hjerte og som firmabil kan det ikke gå helt galt.

På motorvejen med 130 km/t føler man næsten at man flyver 40 cm over vejen
pga. roen. Det er en skøn fornemmelse. Prøvede også Mazda 6 2.0 Benz, men
den var en stor skuffelse i blanding med en motorvej og cruisespeed.

Derfor går jeg nu og venter på en Citröen C5 Touring Comfort 2.0 HDI (Sikke
et langt navn) og med læder, bluetooth, 17" alu, sorte ruder i bag.

Det er altid dejligt med noget nyt.

Havde bare lige brug for at fortælle.

Mvh

Kasper

Fra : TDN

Dato : 06-11-08 06:35

"Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Derfor går jeg nu og venter på en Citröen C5 Touring Comfort 2.0 HDI
> (Sikke et langt navn) og med læder, bluetooth, 17" alu, sorte ruder i bag.

Tillykke med den.

Det med at køre ligeud på motorvej er vist også det den er bedst til:

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081101/MJM/587424003/1480

Mvh
Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 06-11-08 11:24

> Det med at køre ligeud på motorvej er vist også det den er bedst til:
> http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081101/MJM/587424003/1480

Det er ikke en sporstlig bil men en flyder - og den flyder nu ganske fint på
andet end motorveje ....
Og den er vel ikke blevet ringere end den gamle til at håndtere en dårlig
grusvej ?

Komfortabel og tilbagelænet - den kan/skal da ikke køres som en golf gti på
små biveje ...

I praksis kører vi 16km/l i den gamle med 1,6hdi og længere ture på landevej
meget mere. Men den gamle er også tung og der går hurtigt ud over snittet
med for mange nedbremsninger ved kryds/rundkørsler og sløvere trafik ...

Kasper, er den 2.0HDI med 6trins automatgearet ?
Det ville jeg vælge uden at blinke ...

/A

Fra : TDN

Dato : 06-11-08 19:11

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> trafik ...
>
> Kasper, er den 2.0HDI med 6trins automatgearet ?

Som jeg læser det var de mere eller mindre søsyge og den gynger vugger og
duver og ingen af testholdet havde lyst til at køre den....

Det eneste sted der var plusser var autobahn.

Mvh
Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 07-11-08 09:20

> Som jeg læser det var de mere eller mindre søsyge og den gynger vugger og
> duver og ingen af testholdet havde lyst til at køre den....

Nu skal journalister jo have lov at have deres mening ...
Men hvad var de andre biler den blev testet sammen med ?
Og er testholdet lig de to der har sat navn på artiklen ?

Nu kender jeg af gode grunde bedre forgængeren ... og kender da også nogen
der fravalgte den c5 fordi de synes den var for gyngende (de endte med en
avensis).

Men jeg har nok bare ikke samme overfølsomme tendens til søsyge ... (og der
har vores børn heller ikke)

Eneste ankepunkt jeg har til affjedringen er at det ikke er begejstret for
at tage nogle af de skarpeste fartpump med 50km/t

Fra : Kasper Christensen

Dato : 08-11-08 15:28

> Som jeg læser det var de mere eller mindre søsyge og den gynger vugger og
> duver og ingen af testholdet havde lyst til at køre den...

Jeg har omkring 100 km test i den på alm. vej og jeg klager ikke. Kan godt
mærke den vugger lidt, men det er vist bare en vanesag tror jeg

Fra : Kasper Christensen

Dato : 08-11-08 15:27

> Kasper, er den 2.0HDI med 6trins automatgearet ?
> Det ville jeg vælge uden at blinke ...

Hejsa

Nej, det er dog manuel, da jeg nogle steder skulle skære pga. beskatningen.