Værdi af trailer
Fra : Holst

Dato : 04-11-08 11:10

Hej!

Der ser ud til at være en masse mennesker i denne gruppe, som ved en
masse om biler - og så måske også om trailere.

I forbindelse med salg af en trailer står jeg lidt og mangler nogen, der
kan fastsætte en reel pris, som både køber og sælger kan være tilfreds med.

Det drejer sig om en Brederup-trailer, vist fra år 2000, 750 kg (dvs.
kan laste 400 kg), træsider, bremser.

Den ligner meget de trailere, der kan ses her:

<http://www.brenderup.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=609&productid=5&categoryid={0AF77FE2-C39C-41AC-89A2-CE6BEA54FCBC}&nodeid={60925165-D556-4310-90BE-8B1EFB111CA0}>

Vores trailer har dog kun ét sæt hjul; siderne er dobbelt så høje som på
traileren på billedet; der er presenning til overdækning af traileren;
og der er en lås til traileren.

Traileren har nok blot kørt op mod 6000 km i de år totalt; den er
umiddelbart i fremragende stand; og den har stået indendørs, når den
ikke blev brugt.

Hvad er en sådan værd?

Fra : Elmand

Dato : 04-11-08 12:21

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i fremragende stand; og den har stået indendørs, når den ikke blev brugt.

Den skal jo omregistreres og synes,- så 1000 kr

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Holst

Dato : 04-11-08 14:37

Elmand wrote:

> Den skal jo omregistreres og synes,- så 1000 kr

Den pris bliver han sgu nok ked af at høre

Fra : Tom Jensen

Dato : 04-11-08 14:18

> [...]
>
> Traileren har nok blot kørt op mod 6000 km i de år totalt; den er
> umiddelbart i fremragende stand; og den har stået indendørs, når den ikke

du er nødtil at fortælle noget mere info

lad størrelse .

de ekstra sider er det org.

hjul er det 10tommer eller 13 tommer.

mvh tom

Fra : Holst

Dato : 04-11-08 14:31

Tom Jensen wrote:

> du er nødtil at fortælle noget mere info

Uha, svære spørgsmål. Det er ikke min, så jeg har den ikke lige stående
ude i indkørslen.

> lad størrelse .

Et slag på tasken er 2,5 x 1,3 meter. Siderne er nok 60-70 cm høje.

> de ekstra sider er det org.

Ja. De er todelte og samlet de 60-70 cm høje. Traileren kan åbnes hele
vejen rundt.

> hjul er det 10tommer eller 13 tommer.

Jeg ved det ikke. Jeg går ud fra, at det er diameteren, og så vil jeg
tro, at de er 13 tommer. 10 tommer vil være ret små hjul.

Fra : Kåre

Dato : 04-11-08 15:08

> Traileren har nok blot kørt op mod 6000 km i de år totalt; den er
> umiddelbart i fremragende stand; og den har stået indendørs, når den ikke
> blev brugt.
>
> Hvad er en sådan værd?

Hvad var nyprisen, hvad koster en ny i dag, hvad koster de i DBA ?
Det var nok der jeg ville starte. Jeg aner nemlig heller ikke hvad en
trailer koster.

mvh
Kåre

Fra : Holst

Dato : 05-11-08 14:59

Kåre wrote:

> Hvad var nyprisen, hvad koster en ny i dag, hvad koster de i DBA ?

Nyprisen er lidt uvist. Den blev vist for seks års tid siden købt for
10-12.000 kr.

Kigger jeg på Brenderups hjemmeside, hvor modellen ikke længere fås, vil
noget tilsvarende som ny koste op mod 24.000 kr.

Det er lidt svært at finde noget i DBA. Det meste af nogle små
pistrailere, og denne er jo ret stor. Og det meste på DBA er uden
bremser. Men prisniveauet giver mig faktisk tiltro til, at Leos
prisforslag er meget reelt.

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-11-08 17:15

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Traileren har nok blot kørt op mod 6000 km i de år totalt; den er
> umiddelbart i fremragende stand; og den har stået indendørs, når den ikke

Har den bremser ?
Det lyder meget som en Bravo 260 T, Brenderup type 78 eller 79 afh. af om
den har bremser eller ej. Ladmål 245x145 cm, sidehøjde 30cm (x2 i dit
tilfælde).
Nyprisen uden ekstrasider og presenning er i dag 12000 kr uden bremser. Det
er de øverste på denne side:
http://www.brenderup.dk/default.asp?state=product_list&pageid=609&categoryID={0AF77FE2-C39C-41AC-89A2-CE6BEA54FCBC}&nodeid={0AF77FE2-C39C-41AC-89A2-CE6BEA54FCBC}
Den har tidligere også eksisteret i en bremset udgave, men den ser ud til at
være udgået. Den var naturligt nok dyrere. Dine 400 kg lasteevne tyder på at
den er med bremser, da den model har en større egenvægt end den ubremsede.

Mit bud ville være 6-8.000 kr hvis den er pæn, det er noget under halv
nypris, udstyret er nemlig dyrt.
Check lige om dækkene er møre, 8 år er lang tid, hvis den har stået i solen.
Der er en chance/risiko for at dækkene er 155R13C = dyr, forstærket
specialudgave. Den er vist også godkendt med 175/70R13 = Standardvare.

MVH Leo. Forhenværende ingeniør hos Brenderup

Fra : Holst

Dato : 04-11-08 17:30

Leo Jensen wrote:

> Har den bremser ?

Ja, den har bremser!

> Den har tidligere også eksisteret i en bremset udgave, men den ser ud til at
> være udgået. Den var naturligt nok dyrere.

Så er det nok denne bremsede udgave. Når jeg kigger på Brenderups
nuværende program af trailere, så virker det til, at bremser giver en
kraftig prisstigning.

> Mit bud ville være 6-8.000 kr hvis den er pæn, det er noget under halv
> nypris, udstyret er nemlig dyrt.

Ok.

> Check lige om dækkene er møre, 8 år er lang tid, hvis den har stået i solen.

Den har ikke stået i solen. Bortset fra de nok 5-6000 km den har kørt,
har den stået i en godt nok ringe trægarage, men den har stået tørt og
ikke i solen.

> Der er en chance/risiko for at dækkene er 155R13C = dyr, forstærket
> specialudgave.

Du skriver risiko. Er der noget dårligt ved den?

> MVH Leo. Forhenværende ingeniør hos Brenderup

Ja, så må du jo vide lidt om det

Tak for svaret.

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-11-08 21:19

> Du skriver risiko. Er der noget dårligt ved den?

C-dæk pumpes generelt til et højere tryk for at kunne bære lasten, så
traileren vil hoppe lidt mere rundt, men en bremset trailer er tung nok til
at det ikke er et problem. Ellers er de såmænd OK, men de er urimeligt dyre
at købe når de skal skiftes, hvis man ikke overvejer hvilke alternativer der
findes.

MVH Leo

Fra : Brian H

Dato : 06-11-08 18:25

> [...]
> I forbindelse med salg af en trailer står jeg lidt og mangler nogen, der
> kan fastsætte en reel pris, som både køber og sælger kan være tilfreds

Jeg vil skyde på ~50% af nyprisen (den gang).