|
| Det var dog satans!! :o) Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 01-11-08 22:23 |
|
Er det bare fordi jeg er ved at blive gammel, eller er der også nogen
af Jer som kan finde på at lave følgende:
Skulle jo lige have omlagt til de finske vintersutter i dag, og vanen
tro finder jeg det hele frem inden jeg begynder.
1 stk. vintersut ved hvert hjul, med korrekt omløbsretning osv. osv.
Huhej hvor det går.
Projektet er færdigt.....................tror jeg.
Oprydning er i gang, og momentnøglen er det eneste der ikke bliver
lagt til side, da jeg efter en køretur vil efterstramme hjulboltene.
Hvad må mit øje så skue!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En centerring der ikke er monteret. Det var dog alligevel verdammt!!
Véd I godt hvor svært det er at se, udvendigt fra, hvor det er sådan
en skiderik mangler?
Jeg satsede på at det var det sidst monterede hjul det var galt med,
og for én gangs skyld var jeg heldig.
Derfor har jeg skiftet 5 hjul i dag.
Det må da for fanden snart være muligt at få noget fra kommunen til
sådan én som mig. )
Det er helt i orden at grine, men skærmrensning står I selv for.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Leo Jørgensen (01-11-2008)
| Kommentar Fra : Leo Jørgensen |
Dato : 01-11-08 23:39 |
|
Lyder som om du er en af dem jeg læste om på TTV, hvor man vil have bilister
skal kontroleres når de fylder 50.
| |
Mogens (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-08 06:45 |
|
"Leo Jørgensen" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
news:490cda82$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lyder som om du er en af dem jeg læste om på TTV, hvor man vil have
> bilister skal kontroleres når de fylder 50.
LOL
>> Derfor har jeg skiftet 5 hjul i dag...
Og jég som troede, du var driver af en eigteen-wheeler :)
http://www.thetruckersreport.com/truck_facts.shtml
Sån een amerikaner bremser iøvrigt ikke på alle hjul - kun 10 af dem !!
| |
Finn Guldmann (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-11-08 07:13 |
|
Mogens skrev:
>> Lyder som om du er en af dem jeg læste om på TTV, hvor man vil have
>> bilister skal kontroleres når de fylder 50.
> LOL
>>> Derfor har jeg skiftet 5 hjul i dag...
> Og jég som troede, du var driver af en eigteen-wheeler :)
> http://www.thetruckersreport.com/truck_facts.shtml
> Sån een amerikaner bremser iøvrigt ikke på alle hjul - kun 10 af dem !!
>
Nu gik der vist noget fejl i oversættelsen for dig.
At den har 18 hjul og kun 10 bremsere er ikke det samme som at der er
hjul der ikke er bremsere på.
Hvis du nu "oversætter" wheels til dæk kommer du til de rigtige.
For den vil være forsynet med 5 aksler, med hver to bremsere, altså 10
bremsere. (3 aksler på trækkeren og 2 aksler på traileren.)
De 18 dæk (wheels) kommer ved at der på de 4 aksler sidder to dæk,
tvillingmonteret, i hver side.
Et normalt europæisk (trækker/trailer) vogntog vil have 12 dæk og 10
bremsere. (5 aksler, 1 aksel med 4 tvillingmonteret dæk og 4 aksler med
2 dæk hver.)
For både den amerikanske "18 wheeler" og den europæiske "12 wheeler" er
den tilladte totalvægt 40 tons.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Mogens (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-11-08 07:18 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:490d44eb$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> At den har 18 hjul og kun 10 bremsere er ikke det samme som at der er hjul
> der ikke er bremsere på.
> For den vil være forsynet med 5 aksler, med hver to bremsere, altså 10
> bremsere. (3 aksler på trækkeren og 2 aksler på traileren.)
Det er nok rigtigt - det er jo tidligt på morgenen. Husk det !
| |
Ukendt (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-11-08 11:05 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qghpg4pj59226nv43kfsng8n1lbk6qolrp@4ax.com...
> Det er helt i orden at grine, men skærmrensning står I selv for.
Jeg tror jeg beholder mine Michelin Energy på hele året.
De dage vi har sne må jeg endten blive i (den lukke garage *S*),
eller køre stille og roligt.
Det med, at helårsdæk er dårlige ved <7 grader er måske sandt nok,
men det er samtidig dumt at tro, at vinterdæk kan redde een, hvis
FØRST man er begyndt at kurre...
Så sund fornuft, og vurdêr vejens stand - hele vejen må
være mit råd til dem der tvivler på nødvendigheden af vinterdæk.
Det er jo en industri i sig selv.
| |
Lars (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Lars |
Dato : 02-11-08 13:06 |
|
On Sun, 2 Nov 2008 11:04:47 +0100, "Eque" <-> wrote:
>Jeg tror jeg beholder mine Michelin Energy på hele året.
>De dage vi har sne må jeg endten blive i (den lukke garage *S*),
>eller køre stille og roligt.
Ja tak... Bliv i garagen hvis der ligger sne og du har sommerdæk på
bilen...
>Det med, at helårsdæk er dårlige ved <7 grader er måske sandt nok,
>men det er samtidig dumt at tro, at vinterdæk kan redde een, hvis
>FØRST man er begyndt at kurre...
Ja! Men fidusen ved vinterdækkene er jo netop at risikoen for at man
begynder at kurre er noget mindre. Specielt når man kører rundt i en
baghjulstrukket sag med fine brede sommerdæk på
** Lars
| |
Mikael (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 02-11-08 08:59 |
|
On 2 Nov., 11:04, "Eque" <-> wrote:
> Jeg tror jeg beholder mine Michelin Energy på hele året.
> De dage vi har sne må jeg endten blive i (den lukke garage *S*),
> eller køre stille og roligt.
Men når der så endelig ligger bedes du blive hjemme, vi er nogen som
ikke gider vente på at du skal køre "stille og roligt" fordi du ikke
mener at have behov for vinterdæk.
> Det med, at helårsdæk er dårlige ved <7 grader er måske sandt nok,
> men det er samtidig dumt at tro, at vinterdæk kan redde een, hvis
> FØRST man er begyndt at kurre...
Jeg ved ikke om nogen tror at vinterdæk kan redde dem, men grænsen for
hvornår du begynder at kurre er rykket markant ved skifte til
vinterdæk og der er glatte veje.
> Så sund fornuft, og vurdêr vejens stand - hele vejen må
> være mit råd til dem der tvivler på nødvendigheden af vinterdæk..
> Det er jo en industri i sig selv.
Jeg tvivler ikke på nødvendigheden, men jeg har behov for kunne køre
på alle tidspunkter og kan derfor ikke vente til det bliver + grader
eller sneen er smeltet.
Derfor er det nødvendigt med vinterdæk.
Mikael
| |
Ib Jakobsen (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 02-11-08 17:11 |
|
Mikael skrev:
>
> Men når der så endelig ligger bedes du blive hjemme, vi er nogen som
> ikke gider vente på at du skal køre "stille og roligt" fordi du ikke
> mener at have behov for vinterdæk.
Pas nu på glorien ikke kommer til at stramme så meget at du får ondt i
hovedet. Jeg vil gætte på over halvdelen af de vinterdæk der bliver
smidt på en del af bilparken i denne tid var bedre tjent med at være på
lossepladsen. Enten er de gamle, hårde rådnet op. Eller også er der
forslidt mønster. Har bare set det så mange gange.
Men min erfaring siger mig også folk først skal have vinterdæk på når
sneen ryger om næsen.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jens C. Hansen (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 02-11-08 17:38 |
|
Eque wrote:
> hvis FØRST man er begyndt at kurre...
Har det indvirkning på bilens vejgreb, at man begynder at sige som en due..?
| |
Peter Lykkegaard (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 02-11-08 21:44 |
|
"Eque" skrev
> Jeg tror jeg beholder mine Michelin Energy på hele året.
> De dage vi har sne må jeg endten blive i (den lukke garage *S*),
> eller køre stille og roligt.
>
Bliv hjemme så ...
Jeg har een gang prøvet at køre uden vinterdæk i let sne (udlejningsbil)
Jeg gør det aldrig igen :( - så hellere blive hjemme uanset om der skal
betales eller ej
- Peter
| |
Mikael (04-11-2008)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 04-11-08 02:05 |
|
On 2 Nov., 17:10, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:
> Mikael skrev:
>
>
>
> > Men når der så endelig ligger bedes du blive hjemme, vi er nogen som
> > ikke gider vente på at du skal køre "stille og roligt" fordi du ikke
> > mener at have behov for vinterdæk.
>
> Pas nu på glorien ikke kommer til at stramme så meget at du får ondt i
> hovedet. Jeg vil gætte på over halvdelen af de vinterdæk der bliver
> smidt på en del af bilparken i denne tid var bedre tjent med at være på
> lossepladsen. Enten er de gamle, hårde rådnet op. Eller også er der
> forslidt mønster. Har bare set det så mange gange.
Min glorie strammer skam ikke, men jeg har prøvet på div. kurser
forskellen på sommer og vinterdæk, og slidte vinterdæk samt gamle
vinterdæk, så jeg har prævet forskellene på egen krop, derfor mener
jeg at jeg er i mine gode ret til at sige som jeg gør, men jeg vil
give dig ret.
Alt for mange går op i hvordan de kan spare 500 1000kr her og nu og er
så ligeglade med resultatet.
> Men min erfaring siger mig også folk først skal have vinterdæk på når
> sneen ryger om næsen.
Desværre har du ret, men jeg har vinterdæk på.
Mikael
| |
Stefan Jacobsen (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 02-11-08 11:46 |
|
> En centerring der ikke er monteret. Det var dog alligevel verdammt!!
>
>
> Véd I godt hvor svært det er at se, udvendigt fra, hvor det er sådan
> en skiderik mangler?
>
Bare rolig det sker også for vi unge Bare det er mørkt nok. Der gik en
uge inden jeg fandt frem til det var det der var galt med hjulet, for søren
det hopper uden
Stef
| |
Leo Jørgensen (02-11-2008)
| Kommentar Fra : Leo Jørgensen |
Dato : 02-11-08 13:44 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:gek0de$2hhq$1@newsbin.cybercity.dk...
>> En centerring der ikke er monteret. Det var dog alligevel verdammt!!
>>
>>
>> Véd I godt hvor svært det er at se, udvendigt fra, hvor det er sådan
>> en skiderik mangler?
>>
> Bare rolig det sker også for vi unge Bare det er mørkt nok. Der gik en
> uge inden jeg fandt frem til det var det der var galt med hjulet, for
> søren det hopper uden
Så kaldes det manglende erfaring, det er noget helt andet.
| |
|
|