3 eller 5 dørs?
Fra : Lizette Hansen

Dato : 01-11-08 14:15

Forhandleren siger at 5 dørs biler holder prisen bedst i forhold til 3 dørs
modeller, og at prisen pr km er lavere på 5 dørs. Er det rigtigt ?

Vi vil hellere have en 3 dørs pga større indstigningsbredde. Vil det over
en årrække på f.eks 6 år og ved køb at ny bil, medføre en lidt højere pris
i kr/km ?

Fam Hansen

Fra : TG

Dato : 01-11-08 07:22

On Nov 1, 2:14 pm, Lizette Hansen <lizette1980va...@yahoo.com> wrote:
> [...]
> en årrække på f.eks 6 år og ved køb at ny bil, medføre en lidt højere pris

Det er da nok en marginal forskel. Men forhandleren har måske ret i at
når bilen skal sælge om nogle år, kan det være lettere at sælge en bil
med fem døre.. (Bare mit gæt, når man ser i trafikken hvor mange der
vælger 5 ift. 3 døre) Men jeg tvivler på, at det er målbart af
udgiften fordelt pr. km. (i en 5-6-årig periode) skulle være højere.

Køb bilen efter Jeres behov, og skulle gensalgs-prisen så være et par
tusinde lavere, er det vel også til at leve med.

/TG

Fra : Leif

Dato : 01-11-08 14:41

> [...]
> en årrække på f.eks 6 år og ved køb at ny bil, medføre en lidt højere pris

Skal du have passagerer med / børn er en 5-dørs at foretrække.

Det er nok også rarere at tænke sig en 5-dørs rent sikkerhedsmæssigt -
den er nemmere at komme ud hvis uheldet er ude.......

Mvh, Leif

Fra : Knut

Dato : 01-11-08 14:36

"Lizette Hansen" <lizette1980valby@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> en årrække på f.eks 6 år og ved køb at ny bil, medføre en lidt højere pris

Typisk er 3 dørs modeller da fra starten også en anelse billigere end 5 dørs
modeller - så naturligvis vil de også som brugte have en lidt lavere pris.
Hvorvidt de falder forholdsmæsigt mere afhænger af udbud/efterspørgsel - til
den tid!!

I øvrigt bliver du nok overrasket, hvis din grund er større
indstigningsbredde. Det er naturligvis rigtigt, hvis der er luft omkring
bilen, når du skal ud og ind - men bliver du klemt inde på en
parkeringsplads giver det faktisk modsat resultat. Pga. af dørenes større
længde bliver hullet man kan klemme sig ud af (uden at skramme nabobilen)
faktisk mindre.

Knut

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-11-08 16:50

> [...]

> Forhandleren siger at 5 dørs biler holder prisen bedst i forhold til 3
> dørs modeller, og at prisen pr km er lavere på 5 dørs. Er det rigtigt

En af de forhandlere jeg snakkede med da jeg købte sidst sagde "har man en
gang haft en 5 dørs vælger man sådan en igen". Med det in mente giver det
god mening at en 5 dørs er nemmere at komme af med.

> Vi vil hellere have en 3 dørs pga større indstigningsbredde. Vil det
> over en årrække på f.eks 6 år og ved køb at ny bil, medføre en lidt
> højere pris i kr/km ?

Som andre har nævnt er en 3 dørs sværere at komme ud af hvis pladsen er
trang. Derudover er det meget nemmere at udnytte bagsædet i en 5 dørs da
det er nemmere at komme til.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-11-08 17:10

On 01 Nov 2008 15:50:15 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Som andre har nævnt er en 3 dørs sværere at komme ud af hvis pladsen er
>trang. Derudover er det meget nemmere at udnytte bagsædet i en 5 dørs da

Jow, tak har en 3-dørs Punto. Den skal jo sådan set kun køre MIG til
og fra jobbet, men hvor de brede døre kan irritere, når båtnakken ved
siden af mener at stregen er den rette plads for hjulene )

Fra : Leif

Dato : 01-11-08 19:21

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
newsvog49r54fu48f0uk2gcsmfdopn0iph0p@4ax.com...

> Jow, tak har en 3-dørs Punto. Den skal jo sådan set kun køre MIG til
> og fra jobbet, men hvor de brede døre kan irritere, når båtnakken ved
> siden af mener at stregen er den rette plads for hjulene )

Men hvis du bakker ind kan du bestemme pladsen til den der holder på din
førerside.
/Leif

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-11-08 19:23

On Sat, 1 Nov 2008 19:21:03 +0100, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
>newsvog49r54fu48f0uk2gcsmfdopn0iph0p@4ax.com...

>Men hvis du bakker ind kan du bestemme pladsen til den der holder på din
>førerside.

Ikke hvis båtnakken kommer sidst, vel? Nå - normalt lykkes det at
holde ud til en plads, hvor folket kan trække indkøbsvogne mv.
igennem, så'eh problemet er ikke så stort )

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-11-08 10:42

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

klip

>Ikke hvis båtnakken kommer sidst, vel? Nå - normalt lykkes det at
>holde ud til en plads, hvor folket kan trække indkøbsvogne mv.
>igennem, så'eh problemet er ikke så stort )

Bilkabuler?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-11-08 20:13

Lizette Hansen skrev:
> Forhandleren siger at 5 dørs biler holder prisen bedst i forhold til 3 dørs
> modeller, og at prisen pr km er lavere på 5 dørs. Er det rigtigt ?

Det har forhandleren sikkert ret i.

> Vi vil hellere have en 3 dørs pga større indstigningsbredde.

Sjovt argument for tre døre. Normalt vil man kun vælge sådan hvis man
ikke har brug for bagsædet, for man kan vel ikke være så bred, at det
nødvendiggør en større dør? I meget små biler kan fem døre måske være et
problem, men ellers?

--
Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-11-08 15:28

Lizette Hansen skriver:

> Forhandleren siger at 5 dørs biler holder prisen bedst i forhold til 3 dørs
> modeller, og at prisen pr km er lavere på 5 dørs. Er det rigtigt ?

Nogen gange.

> Vi vil hellere have en 3 dørs pga større indstigningsbredde.

Vær opmærksom på at de længere døre i en 3 dørs kræver mere plads ved
siden af bilen for at give den bedre indstigningsplads. Har man til
gengæld brug for at putte folk ind på bagsædet er en 3 dørs altså noget
mere "generende". Vi skiftede til 5 dørs, da vi fik "møgungen" - og vil
du købe bil for de næste 10 år ved man jo aldrig, hvad der sker (altså
med mindre at du er over den "fødedygtige alder").

> Vil det over
> en årrække på f.eks 6 år og ved køb at ny bil, medføre en lidt højere pris
> i kr/km ?

Måske, men så lidt at det kan være lige meget.

Glem de sidste småører i økonomien og køb det du vil have i stedet for
det den næste ejer vil have..........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 16:44

> Nogen gange.

Iøvrigt er en st ca jo ofte den udgave, som holder prisen bedst. Et godt
eksempel kunne være Peugeot 306 st car, som jo i lang tid (flere år) kostede
det samme brugt, som da den var ny...