reparere eller ny brugt?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-08 05:46

Hejsa

Jeg har et problem...

Har en Seat Ibiza 1,4 fra 12/97 som trænger godt til vedligehold...

Jeg har fået en "lokal" mekaniker til at tjekke bilen, og der skal
laves:

Nye bærearme
bagbremse cylender, og bremsebakker (taber bremsevæske)
bremseklodser
Nye dæk og sporing
spøring og rensning af bremser
ny viskerkontakt

ca.pris 7700,-

derudover melder den med nævne mellemrum ABSfejl... så det kan være
det skal skiftes, selvom det er bagbremserne den er gal med? har fået
skiftet 2 ABS følere inden for 2år, er efterhånden ved at være træt af
ABS....

Når men sagen er, er det bedste/billigste at få lavet skiftet, eller
kan det bedre betale sig at kigge efter en nysynet bil?

min er synes dec 2007 og skal derfor ikke synes men den er ikke sikker
at køre i :-/

Det er faktiskt rimeligt dårligt tidspunkt det kommer på, for er ved
at lave mit nye hus istand, og har ikke så meget til til sådanne
"Problemer"
jeg bruger også min cykel rimeligt meget, har cyklet ca. 200km/uge og
vil sådan set kun bruge bilen når det er dårligt vejr, skal lidt
længere væk eller handle osv....

Hvad mener i?

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 13:14

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

jeg bruger også min cykel rimeligt meget, har cyklet ca. 200km/uge og
vil sådan set kun bruge bilen når det er dårligt vejr, skal lidt
længere væk eller handle osv....

Køb en nysynet hvis prisen er ca. den samme.
Men har bilen kun oplyste fejl, få et fikset
og du ved hvad du har, men ikke hvad du får.
Alternativt er korrekt påklædning til cykelturen også en mulighed.
-foruden en cykel-trailer...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-08 10:13

On 1 Nov., 13:14, "Eque" <-> wrote:
> [...]
> vil sådan set kun bruge bilen når det er dårligt vejr, skal lidt
> længere væk eller handle osv....
>
> Køb en nysynet hvis prisen er ca. den samme.

Okay, jeg burde dog også få lidt for min nuværende vel...

> Men har bilen kun oplyste fejl, få et fikset
> og du ved hvad du har, men ikke hvad du får.

Ja det er jo rigtigt

> Alternativt er korrekt påklædning til cykelturen også en mulighed.

Jup det har jeg nu også, men nu hvor det begynder at komme fryse
temeraturer og der først bliver plet saltet efter kl 7 eller noget på
cykelstier så er det ikke sjovt at være 2 hjulet

> -foruden en cykel-trailer...
ja den koster så lige så meget næsten og så er der jo også at det
trodsalt er rart at kunne tage bilen. Det dræner jo noget energi at
cykle altid... en dag frem og tilbage på arbejde arbejder man lige
1600Kcal ud hvad det så end svarer til i benzinkroner ;.-)