Testet og godkendt af kollega.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-10-08 20:01

Der kommer man kørende lige syd for Jönköping, og hele balladen er sat
på automatik.

Ca. 100 meter til nærmeste forankørende og med fuld hane. Tørre veje
og klart vejr. Alt ånder fryd og gammen.

Så skal man passere indfletningen af vejen der kommer henne fra Växjö.

Der kommer en tussegammel SAAB kørende i adstadigt tempo. Vi har
allerede konstateret at der er masser af plads foran. Hvordan det
ligger til bagude interesserer mig ikke.

Han placerer sig i den del af accellerationsbanen som er helt parallel
med motorvejen i præcist samme tempo som mig. Det er en svensk
specialitet.

Jeg har det princip, at jeg ikke flytter 40 tons for 1.5 tons, hvis de
ydre forudsætninger ellers er i orden. Vognbaneskift er farligere end
ligeudkørsel.

Således også her, men tumben fortsætter s'gu i nødsporet uden hverken
at sætte farten op eller ned.

Man følger jo nøje med i hvad fjolset har gang i, og konstaterer bl.a.
at en i forvejen død kat må ofre endnu et af sine ni liv.

Så kommer den næste frakørsel, og så forsvinder han op ad den.

Lidt senere, nede på terminalen i Jo¨nköping kommer så den her SAAB
trillende ind på forpladsen, og jeg får selvfølgelig den tanke, at han
muligvis ikke er mig helt venligt stemt.

Ud stiger der så til min store forbavselse en tidligere svensk
kollega, som grinende kommer hen for at shake hands.

Jeg er glad for at du ikke sløjer af på den, var hans eneste kommetar.

Baggrunden var at jeg ved indtil flere lejligheder havde diskuteret
svenskernes angst for fletning med ham. Vi blev aldrig helt enige.

Desuden pelsede han mig for en kop kaffe.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-10-08 21:13

Folmer Rasmussen skrev:
> Desuden pelsede han mig for en kop kaffe.

Det burde da havde været omvendt.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-11-08 18:50

On Fri, 31 Oct 2008 21:13:26 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det burde da havde været omvendt.

At det var kaffen, der pelsede Folmer?

Fly

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-11-08 19:34

Fly Christensen skrev:
> At det var kaffen, der pelsede Folmer?

(Du glemte vist en smiley.)

Og så gider jeg ikke yderligere forklaringer, for du ved jo godt hvad
jeg mente.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-11-08 19:40

On Fri, 31 Oct 2008 20:00:43 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<endnu en Folmer af 1.klasse)

>Desuden pelsede han mig for en kop kaffe.

Jamen, han roste dig jo, så hvorfor ikke?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-08 21:32

On Sat, 01 Nov 2008 19:39:42 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Fri, 31 Oct 2008 20:00:43 +0100, Folmer Rasmussen
><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
>
><endnu en Folmer af 1.klasse)

>Jamen, han roste dig jo, så hvorfor ikke?

>--

Jeg bryder mig ikke om at give noget væk. .o)))

Men det er godt nok underligt at vi lige skulle ramle sammen der. Og
han kan ikke have holdt på lur, for efter at vi holdt op med at
arbejde samme sted, har han ikke vidst hvad jeg lavede.

Det kunne være at man skulle opgive skiltet i forruden, og glide ind i
de anonymes rækker.

--

Venlig hilsen
Folmer