Fælg hjælp
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 31-10-08 16:08

Hej..

Jeg har et simpelt, sådan da, spørgsmål.
Min Getz har std 175/65/14 ET 46 monteret.

Vil et sæt 195/50/15 ET 42 kunne sidde på den?
Det er en øget omkreds på ca 1,3%, altså ikke noget vildt.

Det er mest ET målet jeg er nervøs for. - altså den øget sporbredde.

Nogen erfaringer?
Bilen er ikke sænket.

Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-11-08 15:46

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> Det er en øget omkreds på ca 1,3%, altså ikke noget vildt.
>
> Det er mest ET målet jeg er nervøs for. - altså den øget sporbredde.

ET i sig selv bør ikke give problemer - og er lovlig. Men de bredere dæk
+ ET kræver 14mm bedre plads ud mod skærmkanten. En prøvemontering er
nok vejen frem.

--
vh
Torben