Klapnøgle,batteri, hvordan ?
Fra : Ole Andersen

Dato : 31-10-08 08:42

Kan man selv skifte batteri på klapnøglen til en Audi A6 ?
Er der noget man skal passe på og hvordan åbnes den ?
I samme forbindelse er der også en fjernbetjening til motorvarmeren (
Webasto) som også kunne trænge.Den er dog nem at skille ad og batterierne er
nemme at skifte, men synes jeg har hørt noget om , at fjernbetjeningen skal
"tilknyttes" varmeren igen ved udskiftning af batteri ? Vil gerne spare
værkstedet og pengene hvis det kan lade sig gøre

Fra : Lund

Dato : 31-10-08 10:59

Har du ikke en vejledning til din audi??

Vedr. webasto
Såfremt det er eftermonteret.

Fjern den 4A sikring i 20 sek, isæt sikring og tryk på off knappen (hold
nede)

Fra : Ole Andersen

Dato : 31-10-08 18:57

"Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Har du ikke en vejledning til din audi??

Hvis jeg havde , så havde jeg nok ikke spurgt her i gruppen ?

Fra : Lund

Dato : 31-10-08 19:54

Ok Ole

Men der er så mange der spørger i div. forum's, og så har de selv svaret i
handskerummet.

Jeg håber du kunne bruge det vedr. Webasto.

mvh. Torben

Fra : Brian H

Dato : 31-10-08 16:31

"Ole Andersen" <OA@gmailfjerndette.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skal "tilknyttes" varmeren igen ved udskiftning af batteri ? Vil gerne
> spare værkstedet og pengene hvis det kan lade sig gøre

Hvis en A6 har den gængse klapnøgle som de fleste VW, Audi, Seat og Skoda
har eller kunne få fra omkring 2001 og frem, så er det rimeligt nemt.
Se evt.:
http://www.schrauberinsel.de/images/stories/anleitungen/elektronik/passat_komfortsteuergeraet/bild_10.jpg
Jeg trækker bare de to dele fra hinanden. Pas på ikke at vride i selve
nøglebladet. Tag fat i chromdelen, evt i nøglebundtes ring, og med den anden
hånd i yderste del (gerne med nøglebladet foldet ind, så vrider du det
ikke). Så trækker du 'bare' :)
Herefter skal fjernbetjeningen så adskilles. Her er det bag- og forside der
skal lirkes fra hinanden. Jeg kan ikke lige finde et billede på nettet, men
det er normalt rimeligt nemt.
Held og lykke!