Give plads for andre
Fra : oz3bto

Dato : 28-10-08 18:49

Hvad er det lige med danskere siden de ikke kan give plads for andre
billister ?

Idag sidst på eftermiddagen skulle vi fra Kolding og hjem
Alt var kaos i Kolding pga. en del uheld og kraftig kø på motorvejen

Vi når op til Q8 i Bramdrupdam og der holder 2 biler der gerne vil
overvejen og i den bane hvor jeg køre .. Ser der er rødt i krydset længere
fremme og ingen modkørende så jeg holder tilbage så de kan få en chance for
at komme ud ...

Det blev så for meget for ham bagved der svarede ved at dytte blinke osv.
efter mig for til slut 2 lys længere fremme at rulle vinduet ned også
ellers give mig en ordentlig sviner menes han holder på siden af mig
....Desværre skiftede lyst til grønt, Ville ellers godt have haft fat i ham

Har danskere virkelig så korte lunter idag ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 19:02

oz3bto skriver:

> Har danskere virkelig så korte lunter idag ?

Generelt set - ja.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim

Dato : 28-10-08 19:05

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> ...Desværre skiftede lyst til grønt, Ville ellers godt have haft fat i
> ham
>
> Har danskere virkelig så korte lunter idag ?
Tjae... Det har du åbenbart osse, når du godt "ville ha' fat
i ham"...

Mvh, Kim

Fra : oz3bto

Dato : 28-10-08 19:07

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Tjae... Det har du åbenbart osse, når du godt "ville ha' fat
> i ham"...
>
> Mvh, Kim

Hvis du lige var blevet svinet til kaldt en idiot og det der er værre
ville du så ikke også gerne snakke et alvors ord med sådan en person ?

Havde jeg en kort lunte så var jeg sku kørt henover hans bil

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 19:14

oz3bto skriver:

> Hvis du lige var blevet svinet til kaldt en idiot og det der er værre
> ville du så ikke også gerne snakke et alvors ord med sådan en person ?

Nej, for satan da, for jeg ville være bange for at jeg ville grine mig
selv ihjæl...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-08 19:37

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in news:ge7kct$m8n$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hvis du lige var blevet svinet til kaldt en idiot og det der er
> værre ville du så ikke også gerne snakke et alvors ord med sådan en
> person ?

Hvilket konstruktivt formål skulle det dog tjene?

> Havde jeg en kort lunte så var jeg sku kørt henover hans bil

Det er lidt trist at du ikke kan se at din umiddelbare reaktion stortset
svarer til den reaktion du i dit oprindelige indlæg er så oprørt over.

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-10-08 19:50

oz3bto skrev:

> Hvis du lige var blevet svinet til kaldt en idiot og det der er værre
> ville du så ikke også gerne snakke et alvors ord med sådan en person ?

Hvorfor da?
Den første der hidser sig op er taberen! De meget få gange jeg har
oplevet lignende har jeg blot ignoreret tåben, hvilket som regel får dem
til at opgive deres forehavende.

> Havde jeg en kort lunte så var jeg sku kørt henover hans bil

Slap af i stedet, og lad modparten om at være en idiot.

/Kent Glerup

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-08 19:41

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in news:ge7ja1$ll3$1@newsbin.cybercity.dk:

> Hvad er det lige med danskere siden de ikke kan give plads for andre
> billister ?

Lidt afhængig af hvor og hvornår jeg kører, så oplever jeg faktisk ret stor
hjælpsomhed i trafikken. Ind imellem er der så nogle infantile egoister der
bare vil frem for enhver pris, og de fylder desværre meget i billedet.

Men overvejende synes jeg vi er hjælpsomme i trafikken.

Fra : Mogens

Dato : 28-10-08 19:44

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men overvejende synes jeg vi er hjælpsomme i trafikken.

LOL - ik' en skid. Hvis du vil opleve hjælpsomhed, så kør dig en tur i
Sverige. DE kan sgu finde ud af det - ikke mindst bilister ift. gående eller
cyklister !

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-08 20:26

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> LOL - ik' en skid. Hvis du vil opleve hjælpsomhed, så kør dig en tur i
> Sverige. DE kan sgu finde ud af det

Bare fordi der er nogen der er kønnere end dig, betyder det jo ikke du er
grim

Jeg synes stadig flertallet er hjælpsomme i trafikken.

Fra : Mogens

Dato : 28-10-08 20:34

> Jeg synes stadig flertallet er hjælpsomme i trafikken.

Du ka sgu da blot køre dig en tur fra Kbh til Århus - så skal du se, hvor
"hjælpsomme" danske bilister er med at lade dig slippe igennem (overhale).
Ja, det handler om, at der ingen hjælpsomhed er at spore - de ligger sgu
alle i venstre side af motorvejen. Gosh !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 20:58

Mogens skriver:

> [...]
> Ja, det handler om, at der ingen hjælpsomhed er at spore - de ligger sgu
> alle i venstre side af motorvejen. Gosh !

Korrekt, men så har man heldigvis højre vognbane for sig selv....

Fra : Mogens

Dato : 28-10-08 21:24

> Korrekt, men så har man heldigvis højre vognbane for sig selv....

Jow, men det "koster" jo. Det er kun udødelige som "H. Schmeizer" fra TV,
der kan gøre den slags uden straf :-/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-08 22:19

Mogens skriver:

> Jow, men det "koster" jo.

Det kender du jo til. Hvordan gik det ?

Fra : Mogens

Dato : 29-10-08 05:31

> Det kender du jo til. Hvordan gik det ?

Tog min straf - og byttede mit kørekort ud til en anden udgave.

Fra : Mogens

Dato : 29-10-08 06:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Jow, men det "koster" jo. Det er kun udødelige som "H. Schmeizer" fra TV,
> der kan gøre den slags uden straf :-/

Han er iøvrigt en lun reel fyr og interessant at følge !

Vidste "du" at han er blind på højre øje - ser man faktisk tydeligt i sidste
udsendelse af station 2, hvor en ung mand får 5 klip og 9.000 kr i bøde for
en række forseelser. HS selv kører i klippet uden udrykning konsekvent i
venstre side af motorvejen, overhaler flere gange indenom samt betjener sit
police pilot udstyr med 180 km/t. Alt sammen trods det faktum at han kun har
syn på det ene øje !

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-08 08:52

Mogens skrev:
> [...]
> police pilot udstyr med 180 km/t. Alt sammen trods det faktum at han kun har

Det er nok den der "erfaring" som andre principielt ikke har.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Mogens

Dato : 29-10-08 20:29

> Det er nok den der "erfaring" som andre principielt ikke har.

Jeg har hørt, at afstandsbedømmelsen går fløjten, når du kun har eet øje.
Derfor finder jeg det underligt, at han har det job, han nu engang bestrider
kva udsendelsen på TV. Jeg finder det lige på kanten af det uforsvarlige -
især højhastighedsdelen inkl. fjummeri med police piloten...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-10-08 22:58

Mogens skrev:
> [...]
> kva udsendelsen på TV. Jeg finder det lige på kanten af det uforsvarlige -
> især højhastighedsdelen inkl. fjummeri med police piloten...

Det er kun et problem for dem der ikke ved noget om det at køre bil med
kun et øje.

Alt det øvrige er dels erfaring og dels at det meste af den
afstandsbedømmelse der er brugfor udføres af elektronikken.

Derudover lærer dem der kun kan se med det ene øje nogle ting vi andre
ikke lærer. Bl.a. at tage højde for det.

Men også, som ham jeg "gik sammen med" i det meste af min læretid. Han
kunne kun se med det ene øje, men prøv ikke at snyde ham med
nøjagtigheden. Et rør der sat 2-5 mm skæv på 2 m kunne han se, mens vi
andre knap kunne måle det.

Fra : Mogens

Dato : 29-10-08 23:02

> [...]
> kunne kun se med det ene øje, men prøv ikke at snyde ham med
> nøjagtigheden. Et rør der sat 2-5 mm skæv på 2 m kunne han se, mens vi

OK

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 19:19

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Jeg finder det lige på kanten af det uforsvarlige -
>især højhastighedsdelen inkl. fjummeri med police piloten...

Århh lad da vær - den har så få knapper, at den kan betjentes i blinde

;)
--
Jan_stevns

Fra : Brian H

Dato : 28-10-08 22:12

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ja, det handler om, at der ingen hjælpsomhed er at spore - de ligger sgu
> alle i venstre side af motorvejen. Gosh !

Der findes jo også trafik på andre veje end motorveje :)

Fra : Kent Friis

Dato : 29-10-08 20:13

Den Tue, 28 Oct 2008 19:33:48 GMT skrev Mogens:
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ka sgu da blot køre dig en tur fra Kbh til Århus - så skal du se, hvor
> "hjælpsomme" danske bilister er med at lade dig slippe igennem (overhale).

Og så sidder jeg i højre bane bagefter en lastbil de første par kilometer
efter at være kørt på motorvejen ved Vejle, og spekulerer på hvorfor
folk dog har så travlt med at mase sig ud i venstre spor.

Tag den dog med ro, der gå alligevel sjældent ret længe før der kommer
et rigtigt hul, og man kan skifte vognbane uden at være til unødig
ulempe.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 29-10-08 20:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tag den dog med ro, der gå alligevel sjældent ret længe før der kommer
> et rigtigt hul, og man kan skifte vognbane uden at være til unødig

Jow - den sammenhæng korrekt. iøvrigt får man jo passeret en del biler højre
om, når man daffer afsted i den højre bane.

Turen gik som forventet - tonsvis af fjolser, der fyldte venstre spor, og
som ikke kunne finde ud af at trykke på speederen for at følge med, når der
var luft. På et tidspunkt lå en motorcykelbetjent bag en lastbil (højre
bane). I den venstre bane lå der unødigt 5 biler, men det fik ikke betjenten
til at vinke dem for at give dem en bøde. Nu vil jeg ikke fritte
ordensmagten, men jeg tænkte alvorligt på at liste op til ham i højre bane
(og derved gå forbi/indenom 5 biler)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-10-08 20:38

Efter mange tanker skrev Kent Oldhøj:
> Jeg synes stadig flertallet er hjælpsomme i trafikken.

Det er din holdning, men jeg vil nu også tilslutte mig det andet hold.
Var lige til samråd på skolen i dag og der kom vi til at snakke om
netop egoismen og dens trivsel her i landet. Det lader til at den er på
hastigt fremmarch i skolen blandt vores curlingbørn, så der er desværre
nok en forværring i udsigt når vores nuværende poder kommer ud for
alvor
i trafikken.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Gamle

Dato : 28-10-08 22:38

Andersen [3650] wrote:

> [...]
> på hastigt fremmarch i skolen blandt vores curlingbørn, så der er
> desværre nok en forværring i udsigt når vores nuværende poder kommer

Og så er der alle fjolserne som ikke har lært at kigge til venstre først,
når de kommer fra sidevejen eller p-pladsen. Jeg vil (og gør det) meget
gerne hjælpe andre ind på rette vej, men hvad hjælper det når vedkommende
ikke kigger til venstre. Jeg får jo ikke chance for at vinke ham ud i tide.
Og hvis jeg skal klodse bremserne når det passer ham at kigge til venstre,
får jeg en bagved kørende op i røveren.
Så kig til venstre først. Det kunne jo være der var flere end man regner
med, der vil give plads.

Mvh.
Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-10-08 02:00

On Oct 29, 6:07 am, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> police pilot udstyr med 180 km/t. Alt sammen trods det faktum at han kun har

Ved du så hvorfor ?
Han er vist blevet skudt i øjet med et hagl under en anholdelse eller
under et bankrøveri.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Mogens

Dato : 29-10-08 20:28

> Ved du så hvorfor ?

Ja :)

> Han er vist blevet skudt i øjet med et hagl under en anholdelse eller
> under et bankrøveri.

Præcis !

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-10-08 21:06

Mogens formulerede onsdag:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja :)

> Præcis !

Det gør vel ikke manden bedre til at betjene udstyret i høj fart.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-08 21:55

Andersen [3650] <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev :

>Det gør vel ikke manden bedre til at betjene udstyret i høj fart.

nok heller ikke spor ringere !

den her debat er tåbelig ;)

en blind mand kan sagtens pille sig i næsen ..... ok ?

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 12:35

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> nok heller ikke spor ringere !

Jow

> den her debat er tåbelig ;)

Så undgå tråden

> en blind mand kan sagtens pille sig i næsen ..... ok ?

Jow, men så forklar lige, hvorfor man ikke må betjene sin tlf under kørslen.
Hvad er forskellen??

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 20:42

>Jow, men så forklar lige, hvorfor man ikke må betjene sin tlf under kørslen.
>Hvad er forskellen??

jeg har aldrig fundet den ;)

Jeg forstå bare slet ikke det du skriver :

ad 1 - du har hørt ..... har du prøvet det selv ?

Helt iorden *du* finder det underligt - men det tæller nok ikke
særligt meget - og åbenbart intet inde i Etaten ;)

Jeg tror ikke du behøver være nervøs - nok kører du sikkert
fremragende - men mon ikke hr. Scmeisser kan lave pirouetter omkring
dig, uden at være til fare - også når udstyret betjenes

Der er en grund til det er lavet som det er - nemlig at det betjenes
uden man skal se på det.

Det problem med øjet klarer han vist i fin stil

Jeg, og nok også dig - laver sikkert manøvrer derude der er værre -
vi har vist begge stadig 2 fuldt brugbare øjne ;)

Gør nu ikke problemet større end det er

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-11-08 20:50

On Sat, 01 Nov 2008 20:42:03 +0100, jan_stevns wrote:

>jeg har aldrig fundet den ;)
>
>Jeg forstå bare slet ikke det du skriver :

>ad 1 - du har hørt ..... har du prøvet det selv ?

well, jeg har! Jeg har ifølge øjenlæge ikke samsyn, så'eh.jeg bruger
et øje på tiden. (at jeg så var topscorer i stereo-syn på studiet må
jo være noget nonsens). Man vænner sig til den slags - ved lige
nøjagtigt hvor på forskærmen svigermor skal placeres for netop ikke at
blive ramt og den slags )

>Helt iorden *du* finder det underligt - men det tæller nok ikke
>særligt meget - og åbenbart intet inde i Etaten ;)

Jamen han har sikkert ikke større problemer end jeg har - jeg ved godt
hvor svigermor kan stå (må hun hvile i fred - nu får jeg ikke flere
chancer)

> [...]
>

>Jeg, og nok også dig - laver sikkert manøvrer derude der er værre -
>vi har vist begge stadig 2 fuldt brugbare øjne ;)

Hmm........tror det største problem i trafikken ikke er antallet af
øjne der ser, men snarere at glemme "jeg skal edderperkeme frem"
mentaliteten. *suk*

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 21:07

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Hmm........tror det største problem i trafikken ikke er antallet af
>øjne der ser, men snarere at glemme "jeg skal edderperkeme frem"
>mentaliteten. *suk*

Jeg aner det ikke - men morer mig godtnok kosteligt over det jeg
hører

Mogens har vist været rigtigt på hjemmebane - der hvor de køre i
venstre side af vejen ........ fnis !

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 21:16

> Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

> Mogens har vist været rigtigt på hjemmebane - der hvor de køre i
> venstre side af vejen ........ fnis !

"Pas nu på at gå efter bolden" - som du normalt skriver til folk.

Det er utroligt, så hurtig man lærer/vender sig til at køre i den engelske
trafik. Der skal tænkes lidt over vigepligtsregler, men ellers kører det ret
hurtigt for een.

Vi hentede iøvrigt en fantastisk bil derovre - en '88 BMW 320iS.
www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10
Den købte udgave ser ud og kører som ny...

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-08 21:23

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>"Pas nu på at gå efter bolden" - som du normalt skriver til folk.

fnis = drillehjørne

>Det er utroligt, så hurtig man lærer/vender sig til at køre i den engelske
>trafik. Der skal tænkes lidt over vigepligtsregler, men ellers kører det ret
>hurtigt for een.

Jep - jeg har være noget ude på heden derovre - man finder hurtigt ud
af hvorfor de ager med stude ....

I de mere urbane områder kører de jo som alle andre, bare i den
forkerte side

så er der jo lige de der "white van's" - Arwww mand ! og vi snakker
om vores håndværkerbiler ...

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-10-08 01:36

On Oct 29, 8:29 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> kva udsendelsen på TV. Jeg finder det lige på kanten af det uforsvarlige -
> især højhastighedsdelen inkl. fjummeri med police piloten...

Det gik da ellers en del mere betryggende og pænt end langt
hovedparten af de 2 øjede billister man ser ude i trafikken.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 31-10-08 14:49

Kent Oldhøj skrev:

> Men overvejende synes jeg vi er hjælpsomme i trafikken.

Jeg synes egentlig også folk gennerelt er hjælpsomme, desværre bliver
det overskygget af et stadigt stigende antal fjolser, der kører
uforsvarligt og egoistisk!

Mvh
Anders

Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 12:36

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes egentlig også folk gennerelt er hjælpsomme, desværre bliver det
> overskygget af et stadigt stigende antal fjolser, der kører uforsvarligt
> og egoistisk!

Er det således, at du stemmer radikalt, når der er valg?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-11-08 13:43

On Sat, 01 Nov 2008 11:35:50 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Er det således, at du stemmer radikalt, når der er valg?

>--

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*

Du er s'gu ved at komme efter det, Mogens.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 01-11-08 13:47

> *LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*
> Du er s'gu ved at komme efter det, Mogens.

Jeg er blot overfrisk eller overtræt. Har lige hentet en bil til junior - i
London. OG jeg er sgu træt nu, du !!

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 01-11-08 23:05

Mogens skrev:
> "Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det således, at du stemmer radikalt, når der er valg?

Næ, men det ville da ikke være det værste sted jeg kunne sætte mit kryds;)

Men kunne du ikke lige forklare hvorfor?

Mvh
Anders

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 06:37

> Næ, men det ville da ikke være det værste sted jeg kunne sætte mit kryds

I min verden ka' det sån set ik' bli' møj værre

> Men kunne du ikke lige forklare hvorfor?

Citat (undskyld Olesen):
"Jeg synes egentlig også folk gennerelt er hjælpsomme - desværre bliver
det overskygget af et stadigt stigende antal fjolser, der kører
uforsvarligt og egoistisk"

På den ene side synes du, folk er generelt hjælpsomme (tænker på andre)
På den anden side synes du, folk er egoistiske (tænker kun på sig selv)
For mig er det ikke en entydig holdning at indtage, hvilket i folkemunde det
radikale venstre er et lyslevende eksempel på. De ved sgu heller aldrig med
112% sikkerhed, hvilken holdning de skal ha' :)

Fra : Kent Friis

Dato : 02-11-08 09:29

Den Sun, 02 Nov 2008 05:36:30 GMT skrev Mogens:
> [...]
> radikale venstre er et lyslevende eksempel på. De ved sgu heller aldrig med
> 112% sikkerhed, hvilken holdning de skal ha' :)

Du glemmer lige noget meget grundlæggende...

Hvor mange personer indgår der i "folk"?
Hvad er sandsynligheden for at disse personer alle opfører sig ens i
trafikken?

Han kunne også have sagt "jeg synes egentlig også 80% generelt er
hjælpsomme - desværre bliver det overskygget af 20% fjolser der
kører uforsvarligt og egoistisk". Men så ville der være kommet en
eller anden og bedt om dokumentation for procentsatserne.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 09:33

> Du glemmer lige noget meget grundlæggende...

OK?

> Hvor mange personer indgår der i "folk"?

"Generelt" betyder her flertallet, IMO...

> Hvad er sandsynligheden for at disse personer alle opfører sig ens i
> trafikken?

"Ens" er vel utopi, men han vurderer det til at være "generelt
hjælpsomme..."

> Han kunne også have sagt "jeg synes egentlig også 80% generelt er
> hjælpsomme - desværre bliver det overskygget af 20% fjolser der
> kører uforsvarligt og egoistisk".

Det vil uden tvivl ha' været langt bedre - og mindre "radikalt"

> Men så ville der være kommet en eller anden og bedt om
> dokumentation for procentsatserne.

Sikkert

Fra : Kent Friis

Dato : 02-11-08 10:19

Den Sun, 02 Nov 2008 08:32:55 GMT skrev Mogens:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> OK?

> "Generelt" betyder her flertallet, IMO...

Netop. Kun flertallet. Der er derfor ikke noget "radikalt" over at
konstatere at flertallet er hjælpsomme, men resten kører uforsvarligt
og egoistisk.

> Det vil uden tvivl ha' været langt bedre - og mindre "radikalt"

Nej, det ville ikke være bedre, det ville være direkte forkert at sætte
tal på noget der ikke er nogen der har gidet tælle.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 11:12

> [...]
> Nej, det ville ikke være bedre, det ville være direkte forkert at sætte
> tal på noget der ikke er nogen der har gidet tælle.

Nej - det var hans vurdering til præcisering eller understøtning af hans
skriv. På dén måde ville det have været mindre radikalt og tvivlsomt, hvad
de stod. Når jeg læser nogle af dine indlæg i anden sammenhæng, tror jeg
ikke, du forstår, hvad jeg mener hér

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 02-11-08 11:14

Mogens skrev:
> [...]
> radikale venstre er et lyslevende eksempel på. De ved sgu heller aldrig med
> 112% sikkerhed, hvilken holdning de skal ha' :)

Jeg skriver at min fornemmelse er at folk gennerelt er hjælpsomme. Altså
efter min overbebevisning langt størstedelen af trafikanterne.

Desværre er det man taler om og det man ligger mærke til de 5-10% der
kører groft uforsvarligt eller egoistisk. Og der bliver flere og flere
af dem hvert år synes jeg.

Er det radikalt?

Mvh
Anders

Fra : Mogens

Dato : 02-11-08 11:17

> Er det radikalt?

Tja' dét er jo, som man ser det. På den ene side så...

Fra : Kent Friis

Dato : 02-11-08 18:02

Den Sun, 02 Nov 2008 11:13:40 +0100 skrev Anders T. Nielsen:

> [...]
>
> Desværre er det man taler om og det man ligger mærke til de 5-10% der
> kører groft uforsvarligt eller egoistisk. Og der bliver flere og flere

Nej, det er bare Mogens der ikke kan forstå at "bilister" dækker over
en varieret gruppe, der kører og generelt opfører sig forskelligt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-08 22:21

"oz3bto" skrev

> Har danskere virkelig så korte lunter idag ?
Jeps, jeg skal ikke vise megen venlighed før de store smil kommer frem :)

- Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-10-08 10:41

oz3bto wrote:

> Har danskere virkelig så korte lunter idag ?

Åbenbart. Jeg har været ude for at få det lange lys og en finger mod
panden fra den bagvedholdende billist fordi jeg ikke kørte frem efter
lyset havde skiftet til gult. Tsk, tsk...

Ebbe

Fra : Torben E

Dato : 29-10-08 17:49

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det lige med danskere siden de ikke kan give plads for andre
> billister ?

Ja man skal give plads når det hjælper, jeg har dog flere gange
oplevet en foran kørende bremse hamselv (og mig) ned for at lukke
en ud fra en sidevej, dette på trods af der er et pænt hul bagved mig
som ham fra sidevejen fint kunne komme ud i, det er sgu da for tumpet.
Ikke at det var sådan det var her, men bare lige en tanke

Torben E

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 30-10-08 22:47

> [...]
> fremme og ingen modkørende så jeg holder tilbage så de kan få en chance

Skal tit ud derfra arbejdsmæssigt og klapper i hænderne når en vil give
pladsen det er utroligt svært at komme ud, og folk skulle nødig lukke en ud
selvom der netop som du skriver er rødt længere fremme.

Men flot du gjorde og på i røven med ham bagved, sådanne tosser ignorere
jeg, også når de blinker og dytter på motorvejen, når jeg overhaler
lastbiler med 130 km/t