|
| Tyske biler har færrest fejl Fra : Ukendt |
Dato : 24-10-08 16:38 |
|
"De tyske bilfabrikker og deres søsterselskaber kan tilsammen glæde sig over
14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt har kørt
flere kilometer end ikke-tyske mærker."
http://fpn.dk/motor/bil/article1226207.ece
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-10-08 08:58 |
|
Eque skriver:
>
> "De tyske bilfabrikker og deres søsterselskaber kan tilsammen glæde sig over
> 14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt har kørt
> flere kilometer end ikke-tyske mærker."
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1226207.ece
Statistik er fedt,
Jeg kan se at min Golf V med 95kkm på klokken er "verdens bedste brugte
bil" i den klasse.
Og at den nok så udskældte Touran, til trods for de "massive fejl" der
findes på den model, åbenbart er så solidt bygget at alle andre biler
omkring den falder fuldstændigt igennem, når de får lidt km på urværket.
Nå og at min Touran med 82 kkm på uret ikke skal opleve fejl der nu
kommer på andre biler i samme klasse med samme km stand.
Man kan jo også tolke det som tyskerne oftest kører i tysk biler og
vedligeholder dem lidt, hvorimod de udenlandske biler er de ligeglade
med.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Niels Bengaard (25-10-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 25-10-08 10:37 |
|
> "De tyske bilfabrikker og deres søsterselskaber kan tilsammen glæde sig
> over 14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt har
> kørt flere kilometer end ikke-tyske mærker."
>
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1226207.ece
Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?
Mvh Niels
| |
Ukendt (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-08 10:42 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gdupbn$j42$1@newsbin.cybercity.dk...
>> "De tyske bilfabrikker og deres søsterselskaber kan tilsammen glæde sig
>> over 14 førstepladser af de 21 mulige, selv om de tyske biler generelt
>> har kørt flere kilometer end ikke-tyske mærker."
>>
>>
>> http://fpn.dk/motor/bil/article1226207.ece
>
> Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?
Ford er Amerikansk.
At en Avensis eks. produceres i england
gør den ikke til en engelsk bil som sådan..
At Ford samlede biler i sydhaven tilbage i tiden
gør ikke mærket til et dansk mærke.
| |
Niels Bengaard (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 26-10-08 12:13 |
|
>> Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?
>
> Ford er Amerikansk.
>
> At en Avensis eks. produceres i england
> gør den ikke til en engelsk bil som sådan..
>
> At Ford samlede biler i sydhaven tilbage i tiden
> gør ikke mærket til et dansk mærke.
Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk, Rolls
Royce tysk, Lamborghini tysk osv.
Mvh Niels
| |
Ukendt (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-08 17:54 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:ge1jc4$2q95$1@newsbin.cybercity.dk...
> Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk,
> Rolls Royce tysk, Lamborghini tysk osv.
Ford er et amerikansk mærke og
stadig et moderselskab, modsat
flere af dem du nævner, som er opkøbt
og på 'udenlandske hænder'.
Blot fordi Renault opkøber Dacia,
vil Dacia stadig være et rumænsk mærke,
nu på franske hænder.
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-10-08 18:47 |
| | |
Ukendt (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-08 21:47 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>Eque skriver:
>>
>> Ford er et amerikansk mærke
>
>Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...
Tænk - jeg kan nu ikke komme i tanke om en eneste Ford, der ikke kunne
bremse i fugtigt vejr ... men et par WV / Audi'er ;)
Så spis lige brød til ;)
--
Jan_stevns
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-10-08 22:07 |
|
jan_stevns skriver:
>
> Tænk - jeg kan nu ikke komme i tanke om en eneste Ford, der ikke kunne
> bremse i fugtigt vejr ... men et par WV / Audi'er ;)
Tænk, jeg kan ikke erindre en eneste VAG der som politibil har svigtende
bremser
> Så spis lige brød til ;)
Tak, det blev af den grove rugbrød.
Statistik er fedt
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-10-08 23:47 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>Tænk, jeg kan ikke erindre en eneste VAG der som politibil har svigtende
>bremser
Klart nok ...... Polisen kører i biler ;)
men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
polisens biler havde problemer
--
Jan_stevns
| |
Fly Christensen (27-10-2008)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 27-10-08 15:38 |
|
On Sun, 26 Oct 2008 23:46:46 +0100, jan_stevns wrote:
>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>
>>Tænk, jeg kan ikke erindre en eneste VAG der som politibil har svigtende
>>bremser
>
>Klart nok ...... Polisen kører i biler ;)
>
>men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
>polisens biler havde problemer
Det var politiets egen vedligeholdelse, der var mangelfuld.
Fly
| |
Ukendt (27-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-08 19:57 |
|
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>>men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
>>polisens biler havde problemer
>Det var politiets egen vedligeholdelse, der var mangelfuld.
Ordet mangelfuld, er vist den yderst pæne version af tingene.
--
Jan_stevns
| |
TDN (27-10-2008)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 27-10-08 20:14 |
|
"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:2f3cg4dl75agnavr6a6ihsvba60l88p7ao@news.tele.dk...
> Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>
>>>men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
>>>polisens biler havde problemer
>
>>Det var politiets egen vedligeholdelse, der var mangelfuld.
>
> Ordet mangelfuld, er vist den yderst pæne version af tingene.
>
> --
> Jan_stevns
Jeg husker det nu som Ford Mondeo's elanlæg ikke kunne følge med alt det
ekstraudstyr der monteres og derfor gik der der kuk i ABS systemet grundet
for lavt spænding med bremsesvigt til følge.
Nå fandt lige noget info om det. Det var åbentbart begge dele:
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20000811/news06/108110073/
Mvh
Thomas
| |
Tom (30-10-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 30-10-08 19:08 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:490612f7$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "jan_stevns" skrev i meddelelsen
> news:2f3cg4dl75agnavr6a6ihsvba60l88p7ao@news.tele.dk...
>> Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>>
>>>>men det var nu ikke en konstruktionsfejl, som VAG havde, der gjorde at
>>>>polisens biler havde problemer
>>
>>>Det var politiets egen vedligeholdelse, der var mangelfuld.
>>
>> Ordet mangelfuld, er vist den yderst pæne version af tingene.
>>
>> --
>> Jan_stevns
>
> Jeg husker det nu som Ford Mondeo's elanlæg ikke kunne følge med alt det
> ekstraudstyr der monteres og derfor gik der der kuk i ABS systemet grundet
> for lavt spænding med bremsesvigt til følge.
>
> Nå fandt lige noget info om det. Det var åbentbart begge dele:
>
> http://www.erhvervsbladet.dk/article/20000811/news06/108110073/
dog ikke helt precis, en mondeo kan ikke lave bremsesvigt pga et ABS modul
som ikke får spæding nok. En bil (også ford) er konstrueret så den
selvfølgelig kan bremse selv om batteriet skulle klappe sammen og have 0V
til ABS modulet.
Der skulle nok have stået "fejlende blokringsfri bremsefunktion" hvilket er
noget ganske andet en bremsesvigt IMHO
--
Tom
| |
Ukendt (27-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-10-08 17:10 |
|
<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:3pl9g4dhqj7nq68o2je2p1dteg75mctcv4@news.tele.dk...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>
>>Eque skriver:
>>>
>>> Ford er et amerikansk mærke
>>
>>Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...
>
> Tænk - jeg kan nu ikke komme i tanke om en eneste Ford, der ikke kunne
> bremse i fugtigt vejr ... men et par WV / Audi'er ;)
>
> Så spis lige brød til ;)
Mig bekendt var det en Ford Fusion som blev
kåret som den bedste overhovedet i seneste Aaplus bilsyn.
Mener også, at Golf'en er blevet ringere med tiden, og Passaten
ikke var FDM's kop the.
| |
Klaus D. Mikkelsen (27-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-10-08 20:21 |
|
Eque skriver:
>
> Mig bekendt var det en Ford Fusion som blev
> kåret som den bedste overhovedet i seneste Aaplus bilsyn.
> Mener også, at Golf'en er blevet ringere med tiden, og Passaten
> ikke var FDM's kop the.
FDM mener du jo selv tager fejl.
Og undersøgelsen du selv linker til viser jo klart at VW er langt foran
Ford i alle klasser.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
KASO (28-10-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 28-10-08 06:26 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4904AD28.E2DDCD7D@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Ford er et amerikansk mærke
>
> Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...
Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
var....??
Nåhh-jo: "Et helt liv med børnesygdomme!"
Jo-jo - "kvalitet".......
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-10-08 06:33 |
|
KASO skriver:
>
> Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
> var....??
Jeg kan jo kun konkludere i følge undersøgelsen Eque henviser til at
Ford må være ringere.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
KASO (28-10-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 28-10-08 21:24 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4906A3F7.F045E078@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
>> var....??
>
> Jeg kan jo kun konkludere i følge undersøgelsen Eque henviser til at
> Ford må være ringere.....
>
Tjoh - det er nu heller ikke utænkeligt.......
(selvfølgelig med undtagelse af Euqe's unikke eksemplar, der er ufejlbarlig
og uopslidelig )
| |
Ukendt (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-08 22:30 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:490775b5$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> (selvfølgelig med undtagelse af Euqe's unikke eksemplar, der er
> ufejlbarlig og uopslidelig )
Ja. Det er skønt at ha' et sundt ekemplar.
Den gir' mere opmærksomhed fordi den
er unik, end hvis jeg troppede op i en
'Brian T-Hansen gejlet' bil af eks. anden
tysk etnisitet.
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-10-08 22:45 |
|
Eque skriver:
>
> Ja. Det er skønt at ha' et sundt ekemplar.
Klart.
Hvornår får du fat i et "sundt eksemplar"?
Som du selv har skrevet om din nuværende:
"Starteren kørte lystigt,
men der var 'ikke gnist'.
Dvs. ingen tegn på liv før
efter ca. 1 minuts tid med
forskellig interval og let
pumpen på speederen.
Så kom den mere og mere
og man kunne fornemme,
startermotoren fik det lettere
ved at trække motoren rundt,
den selv så småt kom med.
Kørte så en kortere tur. Standsede.
Samme scenarie igen. Skød
gevaldigt et par gange under
startforsøgene og kom så igang igen.
Det sjove er så, at den gik fint
hvis jeg holdt den oppe i omdr.
med speederen. Lod jeg den falde
'ned' i tomgang gik den i stå og
va svær at tænde igen."
Det er ikke lige det jeg betegner som et "sundt eksemplar".
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Hr. Jensen (29-10-2008)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 29-10-08 15:45 |
|
On Tue, 28 Oct 2008 22:44:50 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Det er ikke lige det jeg betegner som et "sundt eksemplar".
Af en Fård at være, jo da...
--
Now Yousee it...Now You don't!
| |
KASO (29-10-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 29-10-08 17:20 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:490787D2.98435E66@du.kan.finde.den...
> Eque skriver:
>>
>> Ja. Det er skønt at ha' et sundt ekemplar.
>
> Klart.
>
> Hvornår får du fat i et "sundt eksemplar"?
>
>
> Som du selv har skrevet om din nuværende:
>
> "Starteren kørte lystigt,
> men der var 'ikke gnist'.
> Dvs. ingen tegn på liv før
> efter ca. 1 minuts tid med
> forskellig interval og let
> pumpen på speederen.
> Så kom den mere og mere
> og man kunne fornemme,
> startermotoren fik det lettere
> ved at trække motoren rundt,
> den selv så småt kom med.
>
> Kørte så en kortere tur. Standsede.
> Samme scenarie igen. Skød
> gevaldigt et par gange under
> startforsøgene og kom så igang igen.
>
> Det sjove er så, at den gik fint
> hvis jeg holdt den oppe i omdr.
> med speederen. Lod jeg den falde
> 'ned' i tomgang gik den i stå og
> va svær at tænde igen."
>
> Det er ikke lige det jeg betegner som et "sundt eksemplar".
>
Iflg. tidligere tråde: Det er i Eque's definition bare en blandt mange andre
"features", som bestemt er tiltænkt fra fabrikkens side.
| |
Ukendt (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-08 15:57 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4906a25c$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> news:4904AD28.E2DDCD7D@du.kan.finde.den...
>> Eque skriver:
>>>
>>> Ford er et amerikansk mærke
>>
>> Og dermed placeret bag VW der - modsat Ford - laver kvalitetsbiler...
>
> Hmmm - hvad var det nu FDM's overskrift på brugttesten af VW Passat
> var....??
>
> Nåhh-jo: "Et helt liv med børnesygdomme!"
>
> Jo-jo - "kvalitet".......
Hvilket jo blot beskriver dêt dilemma
VW-ejerne er i. Skyhøj rennomê som
ikker holder i praksis. Skulle man ha et VAG
produkt idag må det være en Skoda hvis
vi skal snakke den 'reelle VAG kvalitet'.
| |
Klaus D. Mikkelsen (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 28-10-08 17:08 |
|
Eque skriver:
>
> Hvilket jo blot beskriver dêt dilemma
> VW-ejerne er i. Skyhøj rennomê som
> ikker holder i praksis.
Okay, så køber man en Ford, den holder langt bedre. Det kan man også se
ud af den statestik du selv gravede frem.....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
KASO (28-10-2008)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 28-10-08 06:23 |
|
"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
news:ge1jc4$2q95$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?
>>
>> Ford er Amerikansk.
>>
>> At en Avensis eks. produceres i england
>> gør den ikke til en engelsk bil som sådan..
>>
>> At Ford samlede biler i sydhaven tilbage i tiden
>> gør ikke mærket til et dansk mærke.
>
> Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk,
> Rolls Royce tysk, Lamborghini tysk osv.
>
Mercedes ?!!?!
De er da ret tyske. At de på et tidspunkt købte Chrysler (som de siden har
solgt fra igen) får dem da ikke til at skifte nationalitet....
Men ellers er diskussionen da reel nok: Suzuki reklamerer med "japansk
kvalitetsbil" - trods at bilerne er fremstillet i Indien, Ungarn, Polen etc.
En Nissan kan være en helt igennem fransk (Renault) konstruktion - samlet på
en gl. Vauxhall-fabrik i England - sammen med identiske Opel'er.
En Toyota Aygo er identisk med Citroën C1 og Peugeot 107 - og samlet i
Tjekkiet (svjh.).
En "ærkeamerikansk" Cadillac kan være en let modificeret Saab - bygget på en
Opel Vectra-bund i Sverige, og med en Fiat dieselmotor.
Bilers nationalitet er ret diffus efterhånden - og derfor er diskussionen om
deres kvalitet ifht. "oprindelsesland" også ret diffus.....
| |
Tom (30-10-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 30-10-08 19:12 |
|
"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4906a1ae$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
> news:ge1jc4$2q95$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>> Huh, er Ford og Opel ikke længere anset som tyske mærker?
>>>
>>> Ford er Amerikansk.
>>>
>>> At en Avensis eks. produceres i england
>>> gør den ikke til en engelsk bil som sådan..
>>>
>>> At Ford samlede biler i sydhaven tilbage i tiden
>>> gør ikke mærket til et dansk mærke.
>>
>> Den holder da ikke, så er Volvo, Saab og Mercedes jo også amerikansk,
>> Rolls Royce tysk, Lamborghini tysk osv.
>>
>
> Mercedes ?!!?!
>
> De er da ret tyske. At de på et tidspunkt købte Chrysler (som de siden har
> solgt fra igen) får dem da ikke til at skifte nationalitet....
>
> Men ellers er diskussionen da reel nok: Suzuki reklamerer med "japansk
> kvalitetsbil" - trods at bilerne er fremstillet i Indien, Ungarn, Polen
> etc.
> En Nissan kan være en helt igennem fransk (Renault) konstruktion - samlet
> på en gl. Vauxhall-fabrik i England - sammen med identiske Opel'er.
> En Toyota Aygo er identisk med Citroën C1 og Peugeot 107 - og samlet i
> Tjekkiet (svjh.).
> En "ærkeamerikansk" Cadillac kan være en let modificeret Saab - bygget på
> en Opel Vectra-bund i Sverige, og med en Fiat dieselmotor.
>
> Bilers nationalitet er ret diffus efterhånden - og derfor er diskussionen
> om deres kvalitet ifht. "oprindelsesland" også ret diffus.....
Enig...fruens yaris er lavet i franking, men kvaliteten er noget bedre end
pug, citron m.m.
--
Tom
| |
Peter Dalgaard (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 26-10-08 22:16 |
|
On Sun, 26 Oct 2008 22:06:55 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jan_stevns skriver:
>> Så spis lige brød til ;)
>
> Tak, det blev af den grove rugbrød.
> Statistik er fedt
>
> Klaus
Rugbrød med fedt? Det skal vist tages med et gran salt....
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-10-08 22:18 |
| | |
|
|