vw polo tomgangsproblemer
Fra : claus

Dato : 24-10-08 07:53

Hej

jeg har købt en gl vw polo 1.0 fra 1986 som en ekstra bil
det meste af tiden kører den rigtig fint men nogen gange er det som om den
ikke rigtig vil gå i tomgang
altså det vil sige motoren går i stå feks når jeg gearer ned i forbindelse
med stop ved lyskryds
problemet er ikke større end at jeg bare starter igen og kører videre

men anyway kunne være rart hvis jeg kunne finde fejlen

Nogen der har en ide om hvor jeg skal kigge efter fejlen karburator tænding
eller andre forslag

hilsen claus

Fra : versicoloured@gmail.~

Dato : 24-10-08 02:27

On 24 Okt., 08:52, "claus" <blabla...@klatterup.dk> wrote:
> [...]
>
> men anyway kunne være rart hvis jeg kunne finde fejlen
>
> Nogen der har en ide om hvor jeg skal kigge efter fejlen karburator tænding

Hej Claus,

Skift tændkabler og strømfordelserdæksel, det er et godt sted at
starte.

mvh
Ole

Fra : versicoloured@gmail.~

Dato : 24-10-08 02:28

> [...]
>
> men anyway kunne være rart hvis jeg kunne finde fejlen
>
> Nogen der har en ide om hvor jeg skal kigge efter fejlen karburator tænding

- og evt kaburatorsprit i benzinen

mvh
Ole

Fra : Kim Andreasen

Dato : 24-10-08 12:11

tomgangsdyse eller gummi konsol under karburator
det plejer at være fejlen

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-08 16:01

"claus" <blablabla@klatterup.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Nogen der har en ide om hvor jeg skal kigge efter fejlen karburator
> tænding eller andre forslag

Jeg havde en 1981'er, men ved ikke hvor stor
forskellen er på kaburatoren på min og din.

MEN min aut. mekaniker sagde, de første
årgange af Polo'en var med økonomi i højsædet,
og den derfor var lidt "følsom i kabureringen".
Dvs. min skulle blot renses og 'piftes igennem'
når den havde ovenstående unode.
Ellers kørte den også fint og gik 165 km/t
og indkasserede min første fartføde på kr. 850,-.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-10-08 17:02

Eque wrote:
> MEN min aut. mekaniker sagde, de første
> årgange af Polo'en var med økonomi i højsædet,
> og den derfor var lidt "følsom i kabureringen".
> Dvs. min skulle blot renses og 'piftes igennem'
> når den havde ovenstående unode.

Jotak, det har jeg også prøvet.

Poloen begynder at hoste/ruske lidt, og efter nogle få halve km går den
i stå og kan ikke startes igen.
Hen at få den trukket over til mekanikeren i familien, som skiller
karb'en ad, pifter den igennem, og så kan man køre 10-20-30 km mere.

Man begynder at blive lidt mere end knotten, når den har gjort det 4-5
gange i træk.
Mekken begynder også at komme med 'fine' hentydninger til at skrotte lortet.

Den stod nogle dage hos mekken som rensede så godt ud i karb. og
brændstofsystemet som han kunne, for det så ud til at der måske var
opløst et eller andet i benzinen, som lavede noget fint hvidt fnuller i
karb'en, så den stoppede til.

Den kom til at køre igen, men jeg syntes ikke det blev som før, så jeg
solgte den kort efter.
Den var iøvrigt også begyndt at ruste i de bagerste tårne, og det gad
jeg ikke at begynde at øse penge ud på, jeg havde brugt rigeligt på
andre reservedele allerede, bl.a. ny udstødning og benzintank.

Gad vide om den stadigvæk kører eller den er rustet op?
Reg.nr: PC 41 839

Fra : claus

Dato : 30-10-08 12:59

Hej gruppe takker for svarene

har undesøgt det lidt nærmere talte med en mekaniker der kender lidt til de
her gamle biler
Han sagde jeg skulle tjekke den elektriske tomgangsregulator (vidste ikke
der var sådan en)
men fandt dog en elektrisk dims på karburatoren kunne dog ikke vurdere om
den var ok

men men jeg havde samtidig med lidt problemer med løse dårlige forbindelser
i sikrings boksen
så jeg skuilte den ad rensede alle sikringer og forbindelser og gav dem
noget kontaktrens
og mystisk nok efter jeg gjorde dette har problemet ikke været der

nogen der kan bekræfte om det kan have været elproblemer der gav problemet
med periodisk tomgangs fejl

claus