"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
news:4900d06a$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4900cb60$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Jeps - det var dårlige, licensbyggede Renault 12. Jeg så på et tidspunkt
>> et fabriksnyt eksemplar på en biludstilling i Bella Centeret - den var
>> allerede rusten....
>
> Jeg har en del indgående kendskab til bilerne fra dengang og tro mig,
> rusten var et af deres mindste problemer
Jeg tror dig!!!!
Rusten var blot et eksempel på "kvaliteten" - jeg mindes også, at
karosseriet var samlet (delvist) med selvskærende skruer....
Det var også mit indtryk, at de færreste overlevede mere end nogle ganske få
år. Det spøjse var, at grundlaget - Renault 12 - faktisk var en ret robust
bil, der overlevede mange årtier i nordafrika (den havde det ikke godt med
rust). Jeg har selv haft et eksemplar, der havde været godt og grundigt
mishandlet af den tidligere ejer - såvel mekanisk som kosmetisk - og så ud
derefter, men teknikken fungerede alligevel upåklageligt efter små
200.000km.
Der var nu også andre østbiler med ringe kvalitet dengang. Jeg mindes en tur
i en 2 år gl. Polonez, hvor håndsvinget til rudeoptrækket faldt af, da døren
blev smækket. Ejerens kommentar: "Der falder så tit noget af......"