Ny dør - valg af træ?
Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 21-10-08 16:37

Døren fra cockpittet ned til kahytten i min båd er meget gammel og ved
at rådne lidt op. Når det har regnet meget er der altid lidt vådt på
gulvet og i køjen lige indenfor den, jeg har derfor lidt et projekt
igang med at lave en ny.

Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af hvad for noget træ man skal
bruge. Mine snedker evner ville helst bare have en plade, som jeg så
kunne save ud efter den gamle dør - det burde være lige til.

Jeg troede jeg havde fundet et godt valg i Østen Finer, som endda
kunne fåes hos den lokale tømmermester. Men jeg fik at vide af ham, at
det ikke ville kunne holde til vind og vejr, så nu er jeg lidt på bar
bund igen?

Hvad ville være et godt billigt valg af træ til jobbet? Kan man få
noget der bare holder, eller skal man lakerer det etc.?

Mvh Jesper