Svejsehjelm
Fra : Kim

Dato : 21-10-08 15:48

Jeg ved, det er lidt OT, men jeg formoder at der er masser af
"hjemmsvejsere" her i gruppen, så jeg vover pelsen alligevel
Jeg har set, at der i DBA annonceres med aut. svejsehjelme til
en pris på omkring 400,-. Er de pengene værd ?
Se f.eks.: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56749615
Mit største problem er, at jeg ikke kan se hvor jeg sætter
elektroden når jeg vil forsøge mig som svejser, og jeg prøvede
en aut. hjelm, og det var sgu lækkert. Men den kostede "noget
mere"...

Mvh, Kim

Fra : sidse

Dato : 21-10-08 16:30

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> [...]
> elektroden når jeg vil forsøge mig som svejser, og jeg prøvede
> en aut. hjelm, og det var sgu lækkert. Men den kostede "noget

De billige automat hjelme til 400kr er ligeså gode som de meget dyrere
migatronic. Har prøvet begge dele på et svejsekursus og hverken jeg eller
nogle af de andre der testede begge dele kunne se forskel.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Mogens

Dato : 21-10-08 17:34

"sidse" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> De billige automat hjelme til 400kr er ligeså gode som de meget dyrere
> migatronic. Har prøvet begge dele på et svejsekursus og hverken jeg eller
> nogle af de andre der testede begge dele kunne se forskel.

Holdbarheden kan være forskellen...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-08 17:53

"Mogens" skrev

> Holdbarheden kan være forskellen...
7 timer x5 arbejdsdage x52 uger kan de billige nok ikke holde til :)

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 21-10-08 18:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 7 timer x5 arbejdsdage x52 uger kan de billige nok ikke holde til :)

Dét er jo forskellen som regel - prof og amatør.
Jég kender kun den prof. udgave, som jeg oplevede forleden på et lovpligtigt
§26 kursus

Fra : sidse

Dato : 21-10-08 19:24

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
> "sidse" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Holdbarheden kan være forskellen...

Jeg vil umiddelbart give dig ret, hvis ikke det var fordi at vores
instruktør, som ernærer sig som pladesmed, havde brugt den samme billige
model i mere end et år uden den havde lavet knuder.
Uanset hvad så er en billig hjelm holdbar nok til en lejlighedsvis svejser
der måske bruger den et par gange om ugen.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 20:43

> [...]
> Jeg har set, at der i DBA annonceres med aut. svejsehjelme til
> en pris på omkring 400,-. Er de pengene værd ?

Jeg fik en auto hjelm fra biltema af svigerforældrene en dag, og den er sq
fed, den bliver man hurtigt afhængig af :D
kan kun sige KØB.. :)

Mvh
Morten

Fra : Thore Jensen

Dato : 22-10-08 15:45

Morten Juel skrev:

> Jeg fik en auto hjelm fra biltema af svigerforældrene en dag, og den er sq
> fed, den bliver man hurtigt afhængig af :D
> kan kun sige KØB.. :)

Den bruges også her i husstanden, og den er superfin..
Thore