|
| Et spørgsmål om skilte for lastvogne Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 12:14 |
|
- og os andre med campingvogn.
De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
0800 - 1800.
Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
week-ends osv ?
Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds skyld
Er der nogen af jer, der har svaret ?
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
oz3bto (21-10-2008)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 21-10-08 12:27 |
|
"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
news:48fdb991$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>- og os andre med campingvogn.
> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>
> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
> 0800 - 1800.
> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
> week-ends osv ?
>
> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
> ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds
> skyld
>
> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>
> ------------------------------------
> Jesper Hedegaard
> BMW F650ST når vejret spiller
> Suzuki Jimny når det spilder
>
Jamen hvis det er som med P skiltene så gælder det jo hele ugen hvis der kun
er angivet et tidsrum ellers skulle lørdage være i ( ) og søndage i rødt
| |
\"@ (21-10-2008)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 21-10-08 12:34 |
|
oz3bto skrev:
> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
> news:48fdb991$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> - og os andre med campingvogn.
>> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>>
>> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>> 0800 - 1800.
>> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
>> week-ends osv ?
>>
>> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
>> ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds
>> skyld
>>
>> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>>
>> ------------------------------------
>> Jesper Hedegaard
>> BMW F650ST når vejret spiller
>> Suzuki Jimny når det spilder
>>
>
>
> Jamen hvis det er som med P skiltene så gælder det jo hele ugen hvis der kun
> er angivet et tidsrum ellers skulle lørdage være i ( ) og søndage i rødt
>
>
Nej.
En undertavle fortæller om tidsrummet det gælder:
sort= alle hverdage
() = lørdage
rødt = søn- og helligdage
Hvis der ikke er skrevet i parentes eller med rødt, dækker det kun
hverdagene.
Mvh
Mikael
| |
Jesper Hedegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 12:41 |
|
""@" <""m70265035(\"@)gmail.com"> skrev i en meddelelse
news:48fdbe43$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> oz3bto skrev:
>> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
>> news:48fdb991$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> - og os andre med campingvogn.
>>> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>>> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>>>
>>> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>>> 0800 - 1800.
>>> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>>> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum
>>> for week-ends osv ?
>>>
>>> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt
>>> udenom ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en
>>> sikkerheds skyld
>>>
>>> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>>>
>>> ------------------------------------
>>> Jesper Hedegaard
>>> BMW F650ST når vejret spiller
>>> Suzuki Jimny når det spilder
>>>
>>
>>
>> Jamen hvis det er som med P skiltene så gælder det jo hele ugen hvis der
>> kun er angivet et tidsrum ellers skulle lørdage være i ( ) og søndage i
>> rødt
> Nej.
>
> En undertavle fortæller om tidsrummet det gælder:
>
> sort= alle hverdage
> () = lørdage
> rødt = søn- og helligdage
>
> Hvis der ikke er skrevet i parentes eller med rødt, dækker det kun
> hverdagene.
>
>
> Mvh
>
> Mikael
Helt enig - hvad angår P-tavler.
Men jeg ville gerne være sikker på om det også gælder for denne type tavler.
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Peter Lykkegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 21-10-08 12:53 |
|
"Jesper Hedegaard" skrev
> Helt enig - hvad angår P-tavler.
> Men jeg ville gerne være sikker på om det også gælder for denne type
> tavler.
U3 er en stadard undertavle
Jeg regner med undertavler har været en del af den undervisning i teori du
på et tidspunkt har modtaget :)
Anyways du kan genopfriske lidt via dette dokument
http://www.vejregler.dk/html/pdf-filer/VR5_Faerdselstavler_6_Undertavler.pdf
Det essentielle:
"U 3: Hovedtavlens angivelse gælder kun i et vist antal timer eller
minutter,
på visse ugedage eller inden for visse klokkeslæt. Klokkeslæt anført
med sort eller hvidt gælder for hverdage undtagen lørdage, klokkeslæt
anført i parentes gælder for lørdage, og klokkeslæt anført med rødt gælder
for søn- og helligdage."
- Peter
| |
Jesper Hedegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 14:58 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48fdc2ae$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jesper Hedegaard" skrev
>
>> Helt enig - hvad angår P-tavler.
>> Men jeg ville gerne være sikker på om det også gælder for denne type
>> tavler.
>
> U3 er en stadard undertavle
> Jeg regner med undertavler har været en del af den undervisning i teori du
> på et tidspunkt har modtaget :)
>
> Anyways du kan genopfriske lidt via dette dokument
> http://www.vejregler.dk/html/pdf-filer/VR5_Faerdselstavler_6_Undertavler.pdf
>
> Det essentielle:
> "U 3: Hovedtavlens angivelse gælder kun i et vist antal timer eller
> minutter,
> på visse ugedage eller inden for visse klokkeslæt. Klokkeslæt anført
> med sort eller hvidt gælder for hverdage undtagen lørdage, klokkeslæt
> anført i parentes gælder for lørdage, og klokkeslæt anført med rødt gælder
> for søn- og helligdage."
>
> - Peter
En sjov side, du henviser til, Peter.
Jeg falder over dette:
http://webapp.vd.dk/vejregler/pdf/VR05_G_Frdtavler_H6_Undertavler_060920_HCD.pdf
Bladr ned til side 7 og se teksten til silhouetten af en campingvogn:
"US 6: Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
Så er det jeg er ved at opgive at følge DK's love - er det virkeligt
nødvendigt at påpege at en campingvogn uden trækkende køretøj ikke må
overhale ?
Og vis nu campingvognen hopper af - får jeg så en bøde, hvis jeg bremser ned
så campingvognen overhaler mig ?
Jeg var dog fører af "eventuelt trækkende køretøj"
Har vore offentligt ansatte virkelig så god tid - eller kniber det lidt med
intelligensen ?
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Peter Lykkegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 21-10-08 17:51 |
|
"Jesper Hedegaard" skrev
> "US 6: Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
> Så er det jeg er ved at opgive at følge DK's love - er det virkeligt
> nødvendigt at påpege at en campingvogn uden trækkende køretøj ikke må
> overhale ?
Igen er det en undertavle du henviser til og den kan bruges i mange
sammenhænge
Er det længe siden du har bestået teoriprøven?
- Peter
| |
Kent Friis (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 21-10-08 18:12 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 18:50:47 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Jesper Hedegaard" skrev
>
>
>> "US 6: Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
>> Så er det jeg er ved at opgive at følge DK's love - er det virkeligt
>> nødvendigt at påpege at en campingvogn uden trækkende køretøj ikke må
>> overhale ?
>
> Igen er det en undertavle du henviser til og den kan bruges i mange
> sammenhænge
> Er det længe siden du har bestået teoriprøven?
Da jeg tog kørekort lærte vi sg* ikke noget om hvorvidt man må
overhale når man kører i en campingvogn uden trækkende køretøj.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Peter Lykkegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 21-10-08 18:31 |
|
"Kent Friis" skrev
> Da jeg tog kørekort lærte vi sg* ikke noget om hvorvidt man må
> overhale når man kører i en campingvogn uden trækkende køretøj.
>
Forhåbentlig lærte i noget om hovedtavler og undertavler?
- Peter
| |
Kent Friis (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 21-10-08 20:46 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 19:30:56 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Da jeg tog kørekort lærte vi sg* ikke noget om hvorvidt man må
>> overhale når man kører i en campingvogn uden trækkende køretøj.
>>
> Forhåbentlig lærte i noget om hovedtavler og undertavler?
Hvordan er det relevant for hvilke regler der gælder for en
campingvogn uden trækkende køretøj?
Mvh
kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Peter Lykkegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 21-10-08 21:14 |
|
"Kent Friis" skrev
> Hvordan er det relevant for hvilke regler der gælder for en
> campingvogn uden trækkende køretøj?
>
Der var tale om "Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
Ved parkeringsforbud er det særdeles relevant
Undertavler kan bruges sammen med de fleste hovedtavler hvor det giver
mening
- Peter
| |
Kent Friis (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 23-10-08 18:04 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 22:14:07 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Hvordan er det relevant for hvilke regler der gælder for en
>> campingvogn uden trækkende køretøj?
>>
> Der var tale om "Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
Ja netop. Hvor når er du sidst blevet overhalet af en campingvogn
uden trækkende køretøj?
> Ved parkeringsforbud er det særdeles relevant
Hvorfor h****** skrev du ikke bare det fra starten af?
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Peter Lykkegaard (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 23-10-08 19:20 |
|
"Kent Friis" skrev
> Hvorfor h****** skrev du ikke bare det fra starten af?
>
Jeg svarede Jesper at U3 er en standard undertavle
Undertavle bruges som bekendt sammen med forskellige hovedtavler herunder
forbud, påbud etc
- Peter
| |
Kent Friis (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 23-10-08 19:30 |
|
Den Thu, 23 Oct 2008 20:19:39 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Hvorfor h****** skrev du ikke bare det fra starten af?
>>
> Jeg svarede Jesper at U3 er en standard undertavle
> Undertavle bruges som bekendt sammen med forskellige hovedtavler herunder
> forbud, påbud etc
Men du nævnte ikke parkering.
Lige netop parkering er nok det sidste jeg associerer med skiltning
på motorveje, uanset om det er forbud eller påbud.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Peter Lykkegaard (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 23-10-08 20:08 |
|
"Kent Friis" skrev
> Men du nævnte ikke parkering.
>
Næ var det nødvendigt :)
Jesper spurgte om undertavlerne svarer til dem bruges til P-skilte
> Lige netop parkering er nok det sidste jeg associerer med skiltning
> på motorveje, uanset om det er forbud eller påbud.
>
Man parkerer da på rastepladserne hvor du vil kunne se P-skilte med U3 hvor
parkeringen er forbeholdt CV og evt trækkende køretøj?
- Peter
| |
Jesper Hedegaard (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-10-08 20:52 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4900cb79$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kent Friis" skrev
>
>> Men du nævnte ikke parkering.
>>
> Næ var det nødvendigt :)
> Jesper spurgte om undertavlerne svarer til dem bruges til P-skilte
>
>> Lige netop parkering er nok det sidste jeg associerer med skiltning
>> på motorveje, uanset om det er forbud eller påbud.
>>
> Man parkerer da på rastepladserne hvor du vil kunne se P-skilte med U3
> hvor parkeringen er forbeholdt CV og evt trækkende køretøj?
>
> - Peter
>
>
Jamen Peter - du har jo ret.
Men jeg har hidtil kun lagt mærke til de undertavler på motorvejen
Men netop ved parkering på en rasteplads er den vist lidt tricky - er der
ikke noget om at man ikke må lade en anhænger stå parkeret der alene ?
Altså uden evt.trækkende køretøj - blot for klarhedens skyld
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Peter Lykkegaard (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 23-10-08 21:21 |
|
"Jesper Hedegaard" skrev
>
> Jamen Peter - du har jo ret.
Selvfølgelig har jeg ret ;o]
>
> Men netop ved parkering på en rasteplads er den vist lidt tricky - er der
> ikke noget om at man ikke må lade en anhænger stå parkeret der alene ?
> Altså uden evt.trækkende køretøj - blot for klarhedens skyld
>
Jeg formoder at du har set en campingbus eller to på din vej?
- Peter
| |
Jesper Hedegaard (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-10-08 22:45 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4900dc9f$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jesper Hedegaard" skrev
>>
>> Jamen Peter - du har jo ret.
>
> Selvfølgelig har jeg ret ;o]
>>
>> Men netop ved parkering på en rasteplads er den vist lidt tricky - er der
>> ikke noget om at man ikke må lade en anhænger stå parkeret der alene ?
>> Altså uden evt.trækkende køretøj - blot for klarhedens skyld
>>
> Jeg formoder at du har set en campingbus eller to på din vej?
>
> - Peter
Åh ja - du mener dem, der har tavle US7
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Kent Friis (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 24-10-08 22:17 |
|
Den Thu, 23 Oct 2008 21:07:38 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Men du nævnte ikke parkering.
>>
> Næ var det nødvendigt :)
> Jesper spurgte om undertavlerne svarer til dem bruges til P-skilte
Jeg har lige checket igen, og jeg ser intet om parkering. Tvært imod
ser jeg spørgsmål om hvorvidt man får en bøde hvis man bliver
overhalet af sin egen campingvogn.
>> Lige netop parkering er nok det sidste jeg associerer med skiltning
>> på motorveje, uanset om det er forbud eller påbud.
>>
> Man parkerer da på rastepladserne hvor du vil kunne se P-skilte med U3 hvor
> parkeringen er forbeholdt CV og evt trækkende køretøj?
Nu kører jeg ikke på motorvejen for restepladsernes skyld.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Peter Lykkegaard (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 24-10-08 22:27 |
|
"Kent Friis" skrev
> Jeg har lige checket
Ikke godt nok
Prøv med det første indlæg
"eller svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum
for
week-ends osv"
- Peter
| |
Kent Friis (25-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 25-10-08 08:44 |
|
Den Fri, 24 Oct 2008 23:26:35 +0200 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Jeg har lige checket
>
> Ikke godt nok
> Prøv med det første indlæg
>
> "eller svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum
> for
> week-ends osv"
Forkert spørgsmål. Det var den med selvkørende campingvogne.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Jesper Hedegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 18:44 |
|
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48fe0865$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Jesper Hedegaard" skrev
>
>
>> "US 6: Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
>> Så er det jeg er ved at opgive at følge DK's love - er det virkeligt
>> nødvendigt at påpege at en campingvogn uden trækkende køretøj ikke må
>> overhale ?
>
> Igen er det en undertavle du henviser til og den kan bruges i mange
> sammenhænge
> Er det længe siden du har bestået teoriprøven?
>
> - Peter
>
>
Hej Peter
Ja - det er 12 år og et par måneder siden jeg sidst tog kørekort - jeg var
ikke fremsynet nok for 30 år siden til også lige at få MC med på pappet.
Men du skriver så skråsikkert at jeg må gå ud fra at du anser dig selv for
at være haj i færdselsreglerne.
Så kunne du ikke lige - bare sådan kortfattet - gøre rede for hvordan det
lige er med anhænger og vægtgrænser på et almindeligt B-kørekort ?
Det er jo et område, der behandles lige så grundigt i undervisningen på
landets køreskoler.
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Peter Lykkegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 21-10-08 19:43 |
|
"Jesper Hedegaard" skrev
> Men du skriver så skråsikkert at jeg må gå ud fra at du anser dig selv for
> at være haj i færdselsreglerne.
> Så kunne du ikke lige - bare sådan kortfattet - gøre rede for hvordan det
> lige er med anhænger og vægtgrænser på et almindeligt B-kørekort ?
>
Det står beskrevet i kørekortbekendtgørelsen og du kan finde en kortfattet
version
http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/paahaengskoeretøj/
samt beregningsskema
http://www.sikkertrafik.dk/b1553e80
Mht fartskriver ved køretøjets samt påhængsvogn samlede vægt over 3500 kg så
gælder det kun erhvervskøretøjer
Jeg har ikke kunnet finde den rigtige bekendtgørelse :(
> Det er jo et område, der behandles lige så grundigt i undervisningen på
> landets køreskoler.
>
Da jeg tog pappet for over 20 år siden tog jeg B/C/D på samme tid
Jeg mindes ikke vægtgrænserne særligt tydeligt (og jeg har aldrig haft brug
for det siden) men færdselstavler blev der gjort en del ud af - også til
teoriprøven
- Peter
| |
Finn Guldmann (22-10-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 22-10-08 08:38 |
|
Peter Lykkegaard skrev:
>> Men du skriver så skråsikkert at jeg må gå ud fra at du anser dig selv
>> for at være haj i færdselsreglerne.
>> Så kunne du ikke lige - bare sådan kortfattet - gøre rede for hvordan
>> det lige er med anhænger og vægtgrænser på et almindeligt B-kørekort ?
> Det står beskrevet i kørekortbekendtgørelsen og du kan finde en
> kortfattet version
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/paahaengskoeretøj/
> samt beregningsskema
> http://www.sikkertrafik.dk/b1553e80
> Mht fartskriver ved køretøjets samt påhængsvogn samlede vægt over 3500
> kg så gælder det kun erhvervskøretøjer
> Jeg har ikke kunnet finde den rigtige bekendtgørelse :(
>
Det står i EU-forordning 561/06. Der står der også hvilke køretøjer der
er undtaget.
"Artikel 2
1. Denne forordning gælder for følgende former for
vejtransport:
a) godstransport med et køretøj, hvis største tilladte
totalvægt inklusive påhængsvogn eller sættevogn overstiger
3,5 ton"
(Det skal lige nævnes at indtil den forordning tog over var grænsen 7,5
tons.)
"Artikel 3
Denne forordning gælder ikke for vejtransport med:
h) køretøjer eller en kombination af køretøjer med en
største tilladt totalvægt på ikke over 7,5 tons, der
benyttes til ikke-erhvervsmæssig varetransport"
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Kent Friis (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 21-10-08 18:11 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 15:57:36 +0200 skrev Jesper Hedegaard:
>
> En sjov side, du henviser til, Peter.
>
> Jeg falder over dette:
> http://webapp.vd.dk/vejregler/pdf/VR05_G_Frdtavler_H6_Undertavler_060920_HCD.pdf
>
> Bladr ned til side 7 og se teksten til silhouetten af en campingvogn:
> "US 6: Campingvogn samt eventuelt trækkende køretøj"
> Så er det jeg er ved at opgive at følge DK's love - er det virkeligt
> nødvendigt at påpege at en campingvogn uden trækkende køretøj ikke må
> overhale ?
De har da bare været fremsynede:
http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 21-10-08 18:51 |
|
Kent Friis skrev:
> De har da bare været fremsynede:
> http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10
>
Sådan burde alle CV's være indrettet.
Så skulle de blot være monteret så et trut i et horn bagved startede
dem, og følgende trut fik dem til at sætte farten op.
Så kunne det være vi, i lastbilerne, kunne få lov at holde farten op af
bakkerne. (Specielt i de zoner tråden handler om)
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Per Henneberg Kriste~ (22-10-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 22-10-08 17:34 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:48fe166e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent Friis skrev:
>> De har da bare været fremsynede:
>> http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10
>>
> Sådan burde alle CV's være indrettet.
>
> Så skulle de blot være monteret så et trut i et horn bagved startede dem,
> og følgende trut fik dem til at sætte farten op.
>
> Så kunne det være vi, i lastbilerne, kunne få lov at holde farten op af
> bakkerne. (Specielt i de zoner tråden handler om)
Sært - jeg har mest problemer med lastbilerne når det går allermest stejlt
op og ned.
Hvad vil Guldmanden gøre for at sikre at biler med forholdsvis store motorer
og påspændt campingvogn ikke bliver tvunget ud i både 2. og 3. spor på ved
op ad de stejle strækning (og ditto nedad)??
--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
| |
Finn Guldmann (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 23-10-08 15:56 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> De har da bare været fremsynede:
>>> http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10
>> Sådan burde alle CV's være indrettet.
>> Så skulle de blot være monteret så et trut i et horn bagved startede
>> dem, og følgende trut fik dem til at sætte farten op.
>> Så kunne det være vi, i lastbilerne, kunne få lov at holde farten op
>> af bakkerne. (Specielt i de zoner tråden handler om)
> Sært - jeg har mest problemer med lastbilerne når det går allermest
> stejlt op og ned.
> Hvad vil Guldmanden gøre for at sikre at biler med forholdsvis store
> motorer og påspændt campingvogn ikke bliver tvunget ud i både 2. og 3.
> spor på ved op ad de stejle strækning (og ditto nedad)??
>
Det vil han ikke gøre noget ved, det er jo ikke hans problem.
Men nu har myndighederne her i landet jo den mani at hvor det er muligt
at opnå en god hastighedsforskel opsættes der et overhalingsforbud, så
CV, mv., må jo ikke overhale alligevel.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden
| |
Jesper Hedegaard (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 23-10-08 16:55 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:gdq39a$bhu$1@newsbin.cybercity.dk...
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>> De har da bare været fremsynede:
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10
>>> Sådan burde alle CV's være indrettet.
>>> Så skulle de blot være monteret så et trut i et horn bagved startede
>>> dem, og følgende trut fik dem til at sætte farten op.
>>> Så kunne det være vi, i lastbilerne, kunne få lov at holde farten op af
>>> bakkerne. (Specielt i de zoner tråden handler om)
>> Sært - jeg har mest problemer med lastbilerne når det går allermest
>> stejlt op og ned.
>> Hvad vil Guldmanden gøre for at sikre at biler med forholdsvis store
>> motorer og påspændt campingvogn ikke bliver tvunget ud i både 2. og 3.
>> spor på ved op ad de stejle strækning (og ditto nedad)??
>>
> Det vil han ikke gøre noget ved, det er jo ikke hans problem.
>
> Men nu har myndighederne her i landet jo den mani at hvor det er muligt at
> opnå en god hastighedsforskel opsættes der et overhalingsforbud, så CV,
> mv., må jo ikke overhale alligevel.
>
> --
> MVH Finn Guldmann
> www.guldfinn.dk
> www.danskvejbruger.dk
> ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden
Nu er det jo ikke altid sådan - vi er nogle campister, der føler at det er
latvognene, der ligger i vejen - stigning eller ej
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
"J.C.Kløve" (21-10-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 21-10-08 20:00 |
|
Jesper Hedegaard skrev:
> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48fdc2ae$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Jesper Hedegaard" skrev
>
> Har vore offentligt ansatte virkelig så god tid - eller kniber det lidt med
> intelligensen ?
>
Måske de læser med her i smug, og er vidende om hvor meget ævl der ville
komme ud af _ikke_ at påpege at der skal være et trækkende køretøj?
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Kent Friis (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 21-10-08 20:55 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 21:00:22 +0200 skrev J.C.Kløve:
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:48fdc2ae$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Jesper Hedegaard" skrev
>>
>> Har vore offentligt ansatte virkelig så god tid - eller kniber det lidt med
>> intelligensen ?
>>
>
> Måske de læser med her i smug, og er vidende om hvor meget ævl der ville
> komme ud af _ikke_ at påpege at der skal være et trækkende køretøj?
Det var jo netop ikke det der stod. "Samt eventuelt trækkende køretøj"
betyder at det gælder uanset om der er en bil foran campingvognen, eller
den kører alene.
Kræver det iøvrigt B/E kørekort, eller kan man nøjes med E?
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
"J.C.Kløve" (21-10-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 21-10-08 21:10 |
|
Kent Friis skrev:
>> Måske de læser med her i smug, og er vidende om hvor meget ævl der ville
>> komme ud af _ikke_ at påpege at der skal være et trækkende køretøj?
>
> Det var jo netop ikke det der stod. "Samt eventuelt trækkende køretøj"
> betyder at det gælder uanset om der er en bil foran campingvognen, eller
> den kører alene.
Havde overset "eventuelt" - ja den er da godt nok lidt kryptisk, men på
den anden side blev jeg engang "underhalet" af en motoriseret sofa i
Børkop - siden har jeg ikke været overrasket over noget som helst
kørende på de danske veje.
>
> Kræver det iøvrigt B/E kørekort, eller kan man nøjes med E?
>
klart kun E
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Kent Friis (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 23-10-08 18:07 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 22:10:02 +0200 skrev J.C.Kløve:
> Kent Friis skrev:
>
>>> Måske de læser med her i smug, og er vidende om hvor meget ævl der ville
>>> komme ud af _ikke_ at påpege at der skal være et trækkende køretøj?
>>
>> Det var jo netop ikke det der stod. "Samt eventuelt trækkende køretøj"
>> betyder at det gælder uanset om der er en bil foran campingvognen, eller
>> den kører alene.
>
> Havde overset "eventuelt" - ja den er da godt nok lidt kryptisk,
Peter har så postet forklaringen i mellemtiden. Det er selvfølgelig
fordi den samme undertavle bruges ved parkering (Doh).
>> Kræver det iøvrigt B/E kørekort, eller kan man nøjes med E?
>>
> klart kun E
Hehe
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
claus b.p. (23-10-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 23-10-08 21:47 |
|
"J.C.Kløve" wrote:
> Kent Friis skrev:
>
>>> Måske de læser med her i smug, og er vidende om hvor meget ævl der
>>> ville komme ud af _ikke_ at påpege at der skal være et trækkende
>>> køretøj?
>>
>> Det var jo netop ikke det der stod. "Samt eventuelt trækkende
>> køretøj" betyder at det gælder uanset om der er en bil foran
>> campingvognen, eller den kører alene.
>
> Havde overset "eventuelt" - ja den er da godt nok lidt kryptisk, men
> på den anden side blev jeg engang "underhalet" af en motoriseret sofa
> i Børkop - siden har jeg ikke været overrasket over noget som helst
> kørende på de danske veje.
>>
>> Kræver det iøvrigt B/E kørekort, eller kan man nøjes med E?
>>
> klart kun E
Forkert, man må også holde parkeret helt uden kørekort...
/Claus
| |
Kent Friis (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 24-10-08 22:19 |
|
Den Thu, 23 Oct 2008 22:46:54 +0200 skrev claus b.p.:
> "J.C.Kløve" wrote:
>> Kent Friis skrev:
>>
>>>> Måske de læser med her i smug, og er vidende om hvor meget ævl der
>>>> ville komme ud af _ikke_ at påpege at der skal være et trækkende
>>>> køretøj?
>>>
>>> Det var jo netop ikke det der stod. "Samt eventuelt trækkende
>>> køretøj" betyder at det gælder uanset om der er en bil foran
>>> campingvognen, eller den kører alene.
>>
>> Havde overset "eventuelt" - ja den er da godt nok lidt kryptisk, men
>> på den anden side blev jeg engang "underhalet" af en motoriseret sofa
>> i Børkop - siden har jeg ikke været overrasket over noget som helst
>> kørende på de danske veje.
>>>
>>> Kræver det iøvrigt B/E kørekort, eller kan man nøjes med E?
>>>
>> klart kun E
> Forkert, man må også holde parkeret helt uden kørekort...
Hvor må man holde parkeret på motorvejen helt uden kørekort?
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
\"@ (21-10-2008)
| Kommentar Fra : \"@ |
Dato : 21-10-08 12:31 |
|
Jesper Hedegaard skrev:
> - og os andre med campingvogn.
> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>
> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
> 0800 - 1800.
> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
> week-ends osv ?
>
> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
> ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds skyld
>
>
> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>
> ------------------------------------
> Jesper Hedegaard
> BMW F650ST når vejret spiller
> Suzuki Jimny når det spilder
>
>
Gælder alle hverdage, nøjagtig som P-skiltene
Parentes=lørdage
Rødt= søn- og helligdage
Mvh
Mikael
| |
Finn Guldmann (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 21-10-08 18:38 |
|
Jesper Hedegaard skrev:
> - og os andre med campingvogn.
> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
> 0800 - 1800.
> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
> week-ends osv ?
> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
> ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds skyld
>
> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>
Den er ellers lige ud af landevejen.
Er der ingen tidsangivelse under gælder forbuddet døgnet rundt, året rundt.
Står der
"6-18" gælder forbuddet mandage til fredage, helligdage undtaget.
Står der;
"6-18"
"(6-18)"
"6-18" (med rødt)
gælder forbuddet alle dage.
Jeg var selv i tvivl om de nu også kun mente hverdage når der blot stod
"6-18", indtil jeg så "den fulde model" brugt på Sydmotorvejen
(Farø-broerne ?)
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
| |
Jesper Hedegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 18:41 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:48fe1373$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> - og os andre med campingvogn.
>> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>> 0800 - 1800.
>> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
>> week-ends osv ?
>> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt
>> udenom ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en
>> sikkerheds skyld
>> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>>
> Den er ellers lige ud af landevejen.
>
> Er der ingen tidsangivelse under gælder forbuddet døgnet rundt, året
> rundt.
>
> Står der
> "6-18" gælder forbuddet mandage til fredage, helligdage undtaget.
>
> Står der;
> "6-18"
> "(6-18)"
> "6-18" (med rødt)
> gælder forbuddet alle dage.
>
> Jeg var selv i tvivl om de nu også kun mente hverdage når der blot stod
> "6-18", indtil jeg så "den fulde model" brugt på Sydmotorvejen
> (Farø-broerne ?)
>
> --
> MVH Finn Guldmann
> www.guldfinn.dk
> www.danskvejbruger.dk
> Med mobilt internet i DK-S-N fra ICE.
Tak for den henvisning, Finn.
Det hjalp med et praktisk eksempel - blot lidt pinligt, da vi selv var over
den bro sent sidste sommer.
Uden at jeg lagde mærke til skiltet
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Kent Friis (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 21-10-08 20:48 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 19:37:54 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Jesper Hedegaard skrev:
>> - og os andre med campingvogn.
>> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>> 0800 - 1800.
>> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
>> week-ends osv ?
>> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
>> ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds skyld
>>
>> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>>
> Den er ellers lige ud af landevejen.
>
> Er der ingen tidsangivelse under gælder forbuddet døgnet rundt, året rundt.
>
> Står der
> "6-18" gælder forbuddet mandage til fredage, helligdage undtaget.
>
> Står der;
> "6-18"
> "(6-18)"
> "6-18" (med rødt)
> gælder forbuddet alle dage.
>
> Jeg var selv i tvivl om de nu også kun mente hverdage når der blot stod
> "6-18", indtil jeg så "den fulde model" brugt på Sydmotorvejen
> (Farø-broerne ?)
Det er jo egentlig logisk nok, for hvis "6-18" galdt alle dage, hvordan
skulle man så skrive at det kun gælder mandag-fredag?
"6-18"
"()"
""
Specielt den sidste linje bliver lidt svær
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Jesper Hedegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 21:52 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:48fe31f2$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Den Tue, 21 Oct 2008 19:37:54 +0200 skrev Finn Guldmann:
>> Jesper Hedegaard skrev:
>>> - og os andre med campingvogn.
>>> De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>>> kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>>> Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>>> 0800 - 1800.
>>> Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>>> svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum
>>> for
>>> week-ends osv ?
>>> Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt
>>> udenom
>>> ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds
>>> skyld
>>>
>>> Er der nogen af jer, der har svaret ?
>>>
>> Den er ellers lige ud af landevejen.
>>
>> Er der ingen tidsangivelse under gælder forbuddet døgnet rundt, året
>> rundt.
>>
>> Står der
>> "6-18" gælder forbuddet mandage til fredage, helligdage undtaget.
>>
>> Står der;
>> "6-18"
>> "(6-18)"
>> "6-18" (med rødt)
>> gælder forbuddet alle dage.
>>
>> Jeg var selv i tvivl om de nu også kun mente hverdage når der blot stod
>> "6-18", indtil jeg så "den fulde model" brugt på Sydmotorvejen
>> (Farø-broerne ?)
>
> Det er jo egentlig logisk nok, for hvis "6-18" galdt alle dage, hvordan
> skulle man så skrive at det kun gælder mandag-fredag?
> "6-18"
> "()"
> ""
>
> Specielt den sidste linje bliver lidt svær
>
> Mvh
> Kent
> --
> Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
>
> ... for katten.
Problem ?
"" skal da bare stå med rødt
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Torben Scheel (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-10-08 09:20 |
|
Kent Friis wrote:
>
> Det er jo egentlig logisk nok, for hvis "6-18" galdt alle dage, hvordan
> skulle man så skrive at det kun gælder mandag-fredag?
"6-18"
"(6-6)"
"6-6" (med rødt)
Voilá
--
vh
Torben
| |
Kent Friis (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 24-10-08 22:22 |
|
Den Fri, 24 Oct 2008 10:19:49 +0200 skrev Torben Scheel:
> Kent Friis wrote:
>>
>> Det er jo egentlig logisk nok, for hvis "6-18" galdt alle dage, hvordan
>> skulle man så skrive at det kun gælder mandag-fredag?
>
> "6-18"
> "(6-6)"
> "6-6" (med rødt)
>
> Voilá
Det skal der nok være en parkeringsvagt der kan få det at blive grund
til at give en bøde til alle dem der ikke har sat P-skiven til klokken
6 når de ankommer før klokken 6.
Så det giver ikke det samme.
Og iøvrigt ville det være et tåbeligt skilt.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Torben Scheel (31-10-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 31-10-08 11:23 |
|
Kent Friis wrote:
> Og iøvrigt ville det være et tåbeligt skilt.
Det vil jeg ikke modsige.
--
vh
Torben
| |
claus b.p. (24-10-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 24-10-08 23:39 |
|
Torben Scheel wrote:
> Kent Friis wrote:
>>
>> Det er jo egentlig logisk nok, for hvis "6-18" galdt alle dage,
>> hvordan skulle man så skrive at det kun gælder mandag-fredag?
>
> "6-18"
> "(6-6)"
> "6-6" (med rødt)
>
Hvis skiltet har ovennævnte tekst vil skiltet gælde hverdage 6-18 OG hele
lørdagen og søndagen.
Og så tror jeg man ville skrive 0-24.
Som det er nu, (med overhalingsforbuddet) gælder det netop kun mandag-fredag
6-18, fordi tallet står med sort og uden parenteser.
/Claus
| |
Ukendt (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-10-08 22:09 |
|
On Tue, 21 Oct 2008 13:14:23 +0200, "Jesper Hedegaard"
<eksisterer@ikke.da> wrote:
>- og os andre med campingvogn.
>De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>
>Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>0800 - 1800.
>Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
>week-ends osv ?
>
>Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
>ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds skyld
>
>
>Er der nogen af jer, der har svaret ?
>
>------------------------------------
>Jesper Hedegaard
>BMW F650ST når vejret spiller
>Suzuki Jimny når det spilder
>
Det gælder alle dage 24 timer i døgnet.
tidsangivelsen er kun for at campister har noget at snakke om når de
ligger med 70 km/t
og grunden til at der ikke står et for hvert 100 meter på alle
moterveje er at man pt ikke har økonomi til at sætte dem op, men de er
på vej.
(nå ja det er sent drømme lidt videre)
| |
Jesper Hedegaard (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 21-10-08 22:49 |
|
<brian> skrev i en meddelelse
news:h4hsf4pojln5lk6bdraeqoit856lirfmup@4ax.com...
> On Tue, 21 Oct 2008 13:14:23 +0200, "Jesper Hedegaard"
> <eksisterer@ikke.da> wrote:
>
>>- og os andre med campingvogn.
>>De står langs motorvejene og angiver hvor man ikke må overhale, når man
>>kører f.eks. lastvogn eller har campingvognen med.
>>
>>Men nogle af dem har en undertavle med angivelse af klokkeslet - f.eks.
>>0800 - 1800.
>>Men kun denne ene tidsangivelse - gælder dette forbud så alle dage eller
>>svarer det til P-skilte, hvor der i parantes skal være anført tidsrum for
>>week-ends osv ?
>>
>>Ingen i camping-kredse kan sådan lige svare på det - de kryber lidt udenom
>>ved at sige at de anser det for at gælde alle dage - for en sikkerheds
>>skyld
>>
>>
>>Er der nogen af jer, der har svaret ?
>>
>>------------------------------------
>>Jesper Hedegaard
>>BMW F650ST når vejret spiller
>>Suzuki Jimny når det spilder
>>
>
> Det gælder alle dage 24 timer i døgnet.
> tidsangivelsen er kun for at campister har noget at snakke om når de
> ligger med 70 km/t
> og grunden til at der ikke står et for hvert 100 meter på alle
> moterveje er at man pt ikke har økonomi til at sætte dem op, men de er
> på vej.
>
> (nå ja det er sent drømme lidt videre)
>
>
Åbenbart så sent at du ikke kan huske hele tråden
Når der er en undertavle med tidssangivelse gælder det netop ikke hele
døgnet.
Og nu er talen jo óm motorvej - og der er da ikke nogen i DK, der ikke er
klar over at du må køre 80 km/t på motorveje med anhænger
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Kent Friis (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 23-10-08 18:09 |
|
Den Tue, 21 Oct 2008 23:48:53 +0200 skrev Jesper Hedegaard:
>
>
> <brian> skrev i en meddelelse
> news:h4hsf4pojln5lk6bdraeqoit856lirfmup@4ax.com...
>
> Åbenbart så sent at du ikke kan huske hele tråden
> Når der er en undertavle med tidssangivelse gælder det netop ikke hele
> døgnet.
> Og nu er talen jo óm motorvej - og der er da ikke nogen i DK, der ikke er
> klar over at du må køre 80 km/t på motorveje med anhænger
Jo, alle dem der har taget kørekort før det blev lavet om fra 70 til
80, og ikke lige har et abonnement på Lovtidende.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Per Beer Hansen (25-10-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 25-10-08 09:52 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:4900afa8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jo, alle dem der har taget kørekort før det blev lavet om fra 70 til
> 80, og ikke lige har et abonnement på Lovtidende.
Som trafikant har man jo til hver en tid pligt, til at sætte sig ind i de
gældende love/regler.
Uanset hvor ofte de ændres.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Kent Friis (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 26-10-08 17:21 |
|
Den Sat, 25 Oct 2008 10:51:50 +0200 skrev Per Beer Hansen:
>
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4900afa8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Jo, alle dem der har taget kørekort før det blev lavet om fra 70 til
>> 80, og ikke lige har et abonnement på Lovtidende.
>
> Som trafikant har man jo til hver en tid pligt, til at sætte sig ind i de
> gældende love/regler.
Så mange ledige stole er der ikke i folketinget.
Iøvrigt tror jeg heller ikke de accepterer det som en gyldig
undskyldning for at skulle have arbejdsløshedsunderstøttelse at man
har pligt til at sidde derovre og lytte til hvad de nu finder på.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Per Beer Hansen (26-10-2008)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 26-10-08 20:00 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:490498ee$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Så mange ledige stole er der ikke i folketinget.
>
> Iøvrigt tror jeg heller ikke de accepterer det som en gyldig
> undskyldning for at skulle have arbejdsløshedsunderstøttelse at man
> har pligt til at sidde derovre og lytte til hvad de nu finder på.
Nu er det jo heller ikke sådan at de render rundt og vedtager nye
love/regler i det skjulte eller fra dag til dag.
Anyways, så er det enhver billists (og andre trafikanter) pligt, at sætte
sig ind i/kende de gældende færdselsregler.
Uvidenhed er ikke en gyldig undskyldning.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Kent Friis (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 28-10-08 21:20 |
|
Den Sun, 26 Oct 2008 20:00:23 +0100 skrev Per Beer Hansen:
>
>
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:490498ee$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Så mange ledige stole er der ikke i folketinget.
>>
>> Iøvrigt tror jeg heller ikke de accepterer det som en gyldig
>> undskyldning for at skulle have arbejdsløshedsunderstøttelse at man
>> har pligt til at sidde derovre og lytte til hvad de nu finder på.
>
> Nu er det jo heller ikke sådan at de render rundt og vedtager nye
> love/regler i det skjulte
Nej, de bliver jo offentliggjort i lovtidende. Som folk IKKE læser
(og hvis du gør, er det sg* dig der er underlig).
> eller fra dag til dag.
Den ene dag gælder loven ikke, den næste gør den. Der har garanteret
ikke været nogen blød overgang (uge 1, 71 km/t, uge 2 72 km/t).
> Anyways, så er det enhver billists (og andre trafikanter) pligt, at sætte
> sig ind i/kende de gældende færdselsregler.
Ja, i teorien. Men det er ikke det samme som at man kan forvente at
alle ved det, sålænge lovtidende ikke har 5 millioner abonnenter.
> Uvidenhed er ikke en gyldig undskyldning.
Det kommer an på hvad vi snakker om.
Jo, det er en gyldig undskyldning for ikke at vide noget (det var
det jeg svarede på).
Nej, det er ikke en gyldig undskyldning den dag man får en bøde for
kun at køre 70 km/t med trailer på motorvejen. Men hvornår er
det relevant om det er en gyldig undskyldning i den situation?
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Peter Lykkegaard (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 28-10-08 21:31 |
|
"Kent Friis" skrev
> Nej, det er ikke en gyldig undskyldning den dag man får en bøde for
> kun at køre 70 km/t med trailer på motorvejen.
Det kan jeg ikke forestille mig ville være tilfældet
Måske en bøde for at være til unødig gene
- Peter
| |
Kent Friis (29-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 29-10-08 20:06 |
|
Den Tue, 28 Oct 2008 21:31:02 +0100 skrev Peter Lykkegaard:
> "Kent Friis" skrev
>
>> Nej, det er ikke en gyldig undskyldning den dag man får en bøde for
>> kun at køre 70 km/t med trailer på motorvejen.
>
> Det kan jeg ikke forestille mig ville være tilfældet
Det var netop min pointe.
> Måske en bøde for at være til unødig gene
Hvis han holder sig i højre side? Det tror jeg sg* ikke, ikke ved 70.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Ukendt (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-10-08 20:19 |
|
>
>Åbenbart så sent at du ikke kan huske hele tråden
>Når der er en undertavle med tidssangivelse gælder det netop ikke hele
>døgnet.
Nej den her undertavle er kun til at diskutere når man sidder i
campingsvognen og taler om hvorfor alle de skide bilister blinker så
vildt bare fordi man bliver overhalet af en anden.
og man kan håbe at samtalen ender men konklusion jamen så lad os da
køre samme hastighed som lastblien der er jo aligevel ikke nogen
ægeskal der gidder stoppe os for de få km.'s overskridelse
>Og nu er talen jo óm motorvej - og der er da ikke nogen i DK, der ikke er
>klar over at du må køre 80 km/t på motorveje med anhænger
Må er lige ordet, gid der var en SKAL køre min 80
jo jo men hr og fru jensen på vej på ferie er ved at afstresse og så
er det jo ligegyldigt om man kommer 5 eller 10 timer senere frem så
kan man jo lige så godt være et mønster eksempel i trafikken og holde
en hastig hed på 60.
så gør man jo i alletilfælde trafikken mere sikker. FASAG
Brian
| |
claus b.p. (24-10-2008)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 24-10-08 23:44 |
|
brian wrote:
> jo jo men hr og fru jensen på vej på ferie er ved at afstresse og så
> er det jo ligegyldigt om man kommer 5 eller 10 timer senere frem så
> kan man jo lige så godt være et mønster eksempel i trafikken og holde
> en hastig hed på 60.
> så gør man jo i alletilfælde trafikken mere sikker. FASAG
>
Hvis man vil gøre trafikken mere sikker så tager man bussen istedet, bor på
vandrehjem og lader campingvognen blive hjemme.
60 på motorvejen er alt for hurtigt. Hvorfor køre mere end 30 samt tænde
tågelygterne for og bag. Synlighed frem for alt!
/Claus
| |
Ukendt (25-10-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-10-08 10:22 |
|
>60 på motorvejen er alt for hurtigt. Hvorfor køre mere end 30 samt tænde
>tågelygterne for og bag. Synlighed frem for alt!
>
>/Claus
>
Arrrrr dem havde jeg glemt, damm
Måske også konstant langt lys ville hjælpe ?
Brian
| |
Torben Scheel (31-10-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 31-10-08 11:26 |
|
brian wrote:
>> 60 på motorvejen er alt for hurtigt. Hvorfor køre mere end 30 samt tænde
>> tågelygterne for og bag. Synlighed frem for alt!
>>
>> /Claus
>>
>
>
> Arrrrr dem havde jeg glemt, damm
> Måske også konstant langt lys ville hjælpe ?
>
Ikke nødvendigt hvis kugletrykket er "passende"
--
vh
Torben
| |
|
|