|
| Duc 996 - hvad skal man være opmærksom på ~ Fra : MikeDJ |
Dato : 20-10-08 19:18 |
|
Hej NG'er
Jeg går og overvejer en Ducati 996 fra 2000, men er ret grøn på DUC'er,
men hører jævnligt, at det er dyre cykler at holde kørende...
Er der nogen af jer, der er bekendte med hvilke udfordringer der er
forbundet med
at være en "lykkelig" ejer af en sådan maskine - så hører jeg meget gerne
her..
Mvh
Mike
| |
Hekto (20-10-2008)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 20-10-08 20:29 |
|
On Mon, 20 Oct 2008 20:18:13 +0200, MikeDJ wrote:
> Hej NG'er
>
> Jeg går og overvejer en Ducati 996 fra 2000, men er ret grøn på DUC'er,
> men hører jævnligt, at det er dyre cykler at holde kørende...
>
> Er der nogen af jer, der er bekendte med hvilke udfordringer der er
> forbundet med
> at være en "lykkelig" ejer af en sådan maskine - så hører jeg meget
> gerne her..
>
> Mvh
> Mike
Kan man ikke lave service selv, så koster det nok lidt mere på specielt
en 4-ventilet Ducati. De 2-ventilede er lige til at gå til, omend
ventiljusteringen er en smule mere bseværlig end på cykler med alm.
ventiler. Ikke svært - bare besværligt. 999 er ikke kendt for at have
specielle 'sygdomme'.
For nogle af os er omgangen med disse italienske finurligheder hvaerdag -
men det er måske en lidt anden verden at bevæge sig ind i sådan helt fra
schratch. Jeg vil anbefale dig at du sætter dig lidt ind i emnet.Som 1-
gangs Ducatist kan det også være værd at overveje en 2-ventilet som
'opvarmning'.
Du kan frit melde dig under fanerne på www.ducati.dk og sniffe lidt til
hvad det går ud på, og også spørge andre ejere af 999 hvad de synes.
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (20-10-2008)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 20-10-08 23:13 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:
> On Mon, 20 Oct 2008 20:18:13 +0200, MikeDJ wrote:
>
>> Hej NG'er
>>
>> Jeg går og overvejer en Ducati 996 fra 2000, men er ret grøn på DUC'er,
>> men hører jævnligt, at det er dyre cykler at holde kørende...
>>
>> Er der nogen af jer, der er bekendte med hvilke udfordringer der er
>> forbundet med
>> at være en "lykkelig" ejer af en sådan maskine - så hører jeg meget
>> gerne her..
>
> Kan man ikke lave service selv, så koster det nok lidt mere på specielt
> en 4-ventilet Ducati. De 2-ventilede er lige til at gå til, omend
> ventiljusteringen er en smule mere bseværlig end på cykler med alm.
> ventiler. Ikke svært - bare besværligt. 999 er ikke kendt for at have
> specielle 'sygdomme'.
Puds brillerne, Hekto - Mike spørger på en 996, ikke en 999
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29
| |
"J.C.Kløve" (20-10-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 20-10-08 23:50 |
|
Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:
>
>> On Mon, 20 Oct 2008 20:18:13 +0200, MikeDJ wrote:
>>
>>> Hej NG'er
>>>
>>> Jeg går og overvejer en Ducati 996 fra 2000, men er ret grøn på DUC'er,
>>> men hører jævnligt, at det er dyre cykler at holde kørende...
>>>
>>> Er der nogen af jer, der er bekendte med hvilke udfordringer der er
>>> forbundet med
>>> at være en "lykkelig" ejer af en sådan maskine - så hører jeg meget
>>> gerne her..
>> Kan man ikke lave service selv, så koster det nok lidt mere på specielt
>> en 4-ventilet Ducati. De 2-ventilede er lige til at gå til, omend
>> ventiljusteringen er en smule mere bseværlig end på cykler med alm.
>> ventiler. Ikke svært - bare besværligt. 999 er ikke kendt for at have
>> specielle 'sygdomme'.
>
> Puds brillerne, Hekto - Mike spørger på en 996, ikke en 999
>
lige i øjet om man så må skrive
Men det er nu fortsat en 4-Ventiler (á 8 i alt)svjv.(?)
Måske der er en der har en bedaget Paso, han vil af med (fløjte.waw)
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Armand (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-10-08 00:23 |
|
J.C.Kløve skrev:
>
>
> Måske der er en der har en bedaget Paso, han vil af med (fløjte.waw)
>
>
*aw.waw* !
--
Armand.
| |
Steen Gruby (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 21-10-08 18:06 |
|
On Tue, 21 Oct 2008 00:49:30 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
Hej Kløve.
>
>Måske der er en der har en bedaget Paso, han vil af med (fløjte.waw)
Paso ----- Til salg? - You are dreaming
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-10-08 18:08 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Tue, 21 Oct 2008 00:49:30 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>
> Hej Kløve.
>> Måske der er en der har en bedaget Paso, han vil af med (fløjte.waw)
>
> Paso ----- Til salg? - You are dreaming
>
Jeg er bange for at der refereres til en anden drømmer!
--
Armand.
| |
Steen Gruby (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 21-10-08 23:03 |
|
On Tue, 21 Oct 2008 19:08:11 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Jeg er bange for at der refereres til en anden drømmer!
Vil du af med din?
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-10-08 23:24 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Tue, 21 Oct 2008 19:08:11 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>> Jeg er bange for at der refereres til en anden drømmer!
>
> Vil du af med din?
>
Min svoger holder hele tiden emnet varmt, men begynder du nu også?
Og Kløve! Han filer bare, gør han!
--
Armand.
(med gentaget salgssløvsind i 2008 - Måske fordi den jo går godt og
uproblematisk, Barbie'n (som Pasoen skulle overtage rollen fra))
| |
Steen Gruby (22-10-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 22-10-08 19:08 |
|
On Wed, 22 Oct 2008 00:24:08 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Min svoger holder hele tiden emnet varmt, men begynder du nu også?
>Og Kløve! Han filer bare, gør han!
Tænk hvad du sparer.
Med sådanne venner har du ikke behov for fjender
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (21-10-2008)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 21-10-08 18:02 |
|
On Tue, 21 Oct 2008 00:13:15 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> Puds brillerne, Hekto - Mike spørger på en 996, ikke en 999
Same shit!
For mange ventiler og så har de hældt vand i motoren!
| |
|
|