"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:48f82490$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så blev R11'eren solgt, og det blev straks udnyttet til at hente en K1200
> i tyskerlandet, man skal jo ikke være uden mc vel
>
> Nå, men et par spørgsmål til jer hvis der er nogen derude der har sådan en
> fætter
>
> 1 - ventil justering. Jeg har haft mange cykler og altid klaret alt, men
> når jeg læser i bmws manual om ventil justering på denne + alt muligt
> speciel værktøj. Puha!!.. Er der nogen der vil dele erfaringer om dette?
Hvis den har kørt over 100k km kan du da godt skifte knastkæde og
de 3 plastikstyr.Det er nemt men tager tid,så det er et vinter job.Pris for
dele
ca 600 kr.På min k11 checker jeg ventilerne efter ca 40k,men de skal normalt
ikke justeres.
En i bmw klubben kørte 270k km på en k100 16v uden at der skulle justeres
ventiler,så
det er ikke det store problem.
>
> 2 - Raslen. Der er lidt raslen. Det lyder som om det er en knastkæde. Er
> det et issue på sådan en? Jeg ved godt at tørkobling etc snakker, men
> hvis jeg fx prøver at sætte igang i 2. eller 3. gear, så bliver den raslen
> markant, og her er kobling jo i drift, så umiddelbart konkluderer jeg, at
> det ikke er den. Når men som ex- cbr1000 ejer, så er knastkæder jo noget
> man har et forhold til :)
Kan være en utæt udstødning.Prøv at efterspænde boltene ved topstykke,da en
lille utæthed der kan lyde som knast/ventil problemer.En anden mulighed er
de
gummi klodser der er mellem motor og generator,de kan være blevet hårde
eller
bare gået i opløsning,det giver også nogle rasle lyde.Når rasle lyden bliver
kraftigere
når motoren belastes lyder det ikke som et ventil problem,så mit gæt er utæt
udstødning ved topstykket.
Prøv at bruge castrol tws 10w-60 olie og se om det hjælper. kan købes her
http://www.mapodo.de/index.php/cPath/161_172
Det har bragt mit olie forbrug ned fra 1l pr 2000 km til ikke at efterfylde
på 6500 km + mindre
støj fra motoren.Det er på en motor der har gået 184000 km uden rep.
M.v.h. Palle.