Mercedes eller BMW, w124 eller E39...
Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 19:54

Hej

Jeg ved det godt, bilerne er ikke samtidige, men for mig er der 2 biler, som
jeg er interesseret i, når W123'eren skal trilles videre...

W124 300E-24, gerne en E320 men de synes mig noget dyre.

Eller

BMW 528i alternativt en senere facelift 525i.

For Mercedesen taler jo at den kan fås en god del billigere end BMW'en,
selvom nogle "entusiaster" jo gerne sætter dem til de 200k.

Er der nogen, som har prøvet begge? Er komfortniveauet, støj o.a. væsentligt
bedre i BMW'en. Hvad med benzinforbrug? Merceren vil blive købt med en
femtrins kasse.

Jeg er også klar over, at man med en senere 525i vil få en bil som er 10 år
nyere, der er bare noget ved stjernen...

Hvad siger I?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 20:00

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Hvad siger I?

Uanset hvad er Mercedes ikke så sporty som BMW - også hvis du havde valgt at
sammenligne en M5 med en AMG. Desuden har Merceren jo haft kvaler med den
24-ventilede motor, som ikke lever op til den lange levetid, MB-motorer
normalt har.

Hvor for sammenligner du ikke med en BMW E39 med en større motor som f.eks.
535i eller 540i what ever?

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 20:34

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> MB-motorer normalt har.
>
> Hvor for sammenligner du ikke med en BMW E39 med en større motor som

Fordi jeg vil have en 528i...
V8 motorerne kører heller ikke med tandstangstyring. 535i, mener jeg heller
ikke er springet værd, så hellere helt til en 540i. Men du mener måske ikke
at 193 heste dur i en 5-serie... ;)

Det med kvaler på den 24ventilede havde jeg også hørt, men ifølge 124forum,
er det faktisk 12v'een som er mere problematisk. En udlægning, som jeg også
fik af en Mercedesværkfører.

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 20:38

> [...]
> heller ikke er springet værd, så hellere helt til en 540i. Men du mener
> måske ikke at 193 heste dur i en 5-serie... ;)

Jow jow - den kører langt hen ad vejen kanon og har en formidabel
brændstoføkonomi ift. motorens størrelse. Jeg synes, at tiderne er ved at
skifte - man cruiser mere end man racer. Derfor SKAL bilen være udstyret med
cruise control - samt læder og klima.

> Det med kvaler på den 24ventilede havde jeg også hørt, men ifølge
> 124forum, er det faktisk 12v'een som er mere problematisk. En udlægning,
> som jeg også fik af en Mercedesværkfører.

Det er 24 V'eren, der fejler - kæden knækker, og det koster KASSEN at få
repareret...

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 21:09

> [...]
> med cruise control - samt læder og klima.

> Det er 24 V'eren, der fejler - kæden knækker, og det koster KASSEN at få

Jeg har nok lidt den holdning, at bilen først og fremmest skal være så sund
så mulig. Klima og cruise er must, men læder er jeg villig til selv at
installere senere.

Aut i en 528 synes jeg giver for stort tab accellerationsmsæssigt ift.
manuel. 7,5 vs. 8.8 0-100. Lidt barn er man vel. Og i 1996 som 17 årig
forelskede jeg mig hovedkulds i en 528i manuel...

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 21:16

> Jeg har nok lidt den holdning, at bilen først og fremmest skal være så
> sund så mulig. Klima og cruise er must, men læder er jeg villig til selv
> at installere senere.

Nu du er blevet gift, bør det vil være en Touring?

> Aut i en 528 synes jeg giver for stort tab accellerationsmsæssigt ift.
> manuel. 7,5 vs. 8.8 0-100. Lidt barn er man vel. Og i 1996 som 17 årig
> forelskede jeg mig hovedkulds i en 528i manuel...

Den bør ha steptonic, Frederik

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 21:22

> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Nu du er blevet gift, bør det vil være en Touring?

> Den bør ha steptonic, Frederik

Nope, jeg skal ikke have en stc, no matter what. Jeg er til sedaner og
coupeer. Så kunne jeg tage den på gule plader. Men da de udbydes til samme
pris som på hvide plader, er det lidt ligemeget.

Steptronic efter faceliftet, hvor de blev 5 trins. Min faders E90 kører med
6 trin, og det er mildt sagt lækkert. 4 trin er for gammelt.

For øvrigt siger du bare steptronic, så du kan køre fra mig i Seat'en... ;)

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 21:54

> Nope, jeg skal ikke have en stc, no matter what. Jeg er til sedaner og
> coupeer. Så kunne jeg tage den på gule plader. Men da de udbydes til samme
> pris som på hvide plader, er det lidt ligemeget.

Man må ik ha børn i varerummet

> Steptronic efter faceliftet, hvor de blev 5 trins. Min faders E90 kører
> med 6 trin, og det er mildt sagt lækkert. 4 trin er for gammelt.

Husker ikke hvad min E39 fra '03 havde - dengang

> For øvrigt siger du bare steptronic, så du kan køre fra mig i Seat'en...
> ;)

Som jeg husker det, var steptronic ik' markant langsommere?
Min Leon klarer 0-100 km/t på 8,3 sek - er en 528i hurtigere?

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 22:00

> [...]
>
> Som jeg husker det, var steptronic ik' markant langsommere?
> Min Leon klarer 0-100 km/t på 8,3 sek - er en 528i hurtigere?

Manuelt 7,5 sek (autocar måler den i 96 til at være hurtigere end en E60
530d med 218/500) aut 8,8 sek. Så du så lige dit snit... Røver! ;)

530i og d efter faceliftet taber ikke så meget, fordi autkassen får et
ekstra gear.

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 22:11

> [...]
>
> Som jeg husker det, var steptronic ik' markant langsommere?
> Min Leon klarer 0-100 km/t på 8,3 sek - er en 528i hurtigere?

E39 528i 193 hk 280 nm

* 0-30mph 2.4 sec
* 0-60mph 6.8 sec
* 0-100mph 18 sec
* 0-150mph no data
* 0-200mph no data
* 30-70mph 6.5 sec
* 0-400m 15.3 / 93 sec/mph
* 0-1000m 27.3 / 119 sec/mph
* 30-50mph in 3rd/4th 5.2 / 7.8
* 40-60mph in 4th/5th 7.5 / 10.3 sec
* 50-70mph in 5th 10.1 sec
* 60-0mph no data
* Top speed 142 mph
* Noise at 70mph 68 dbA

E60 530d 218 hk 500 nm

* 0-30mph 2.6 sec
* 0-60mph 7.2 sec
* 0-100mph 19.0 sec
* 0-150mph no data
* 0-200mph no data
* 30-70mph 7 sec
* 0-400m 15.7 / 90 sec/mph
* 0-1000m 27.5 / 119 sec/mph
* 30-50mph in 3rd/4th no data
* 40-60mph in 4th/5th no data / no data
* 50-70mph in 5th no data
* 60-0mph no data
* Top speed no data
* Noise at 70mph 68 dbA

Som det ses er 528'eren med manuelt altså ikke sådan rigtig langsom...

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 22:13

retfærdigvis er 530d'eren altså med aut.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-10-08 20:06

Hej!

Frederik wrote:
> [...]
>
> W124 300E-24, gerne en E320 men de synes mig noget dyre.
>
> Eller
>
> BMW 528i alternativt en senere facelift 525i.

Du skal da klart have en E39 528i (den står på min ønskeliste:)).
W124'erne er efterhånden gamle og jeg gider ikke investere så mange
penge i så gammel en bil.

E39'eren er en rigtig lækker bil og 2.8'eren er den mest "økonomiske",
samtidigt med at forsikringen ikke går helt amok på den. Ihvertfald ikke
for mig (31 og 9 års skadefri).

Kig tilbage i gruppen og se hvad folk har skrevet til mig:

<
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/7790da41e2fb64fe/a2e6e981d691b8f2?hl=da&lnk=st&q=Kim+Voss+Schrader+E39#a2e6e981d691b8f2

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 20:38

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for mig (31 og 9 års skadefri).
>
> Kig tilbage i gruppen og se hvad folk har skrevet til mig:

Fik du købt?

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 20:39

> Fik du købt?

ROFL - de vil ikke a betalingen i Coca Cola

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-10-08 21:11

Hej!

Mogens wrote:

> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> ROFL - de vil ikke a betalingen i Coca Cola

Hehe, det ville nok fylde en del ihvertfald ;)

Og til Frederik: Nej, det kræver lige en ændring i mit liv først.

(Det betyder ikke, at kæresten får sparket, hvis nogen tror noget i den
retning ;))
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : StreetFighter

Dato : 16-10-08 23:16

On Thu, 16 Oct 2008 21:05:32 +0200, Kim Voss Schrader wrote:

> E39'eren er en rigtig lækker bil og 2.8'eren er den mest "økonomiske"

Hvad kører den på literen ved motorvejskørsel 100-120 km/t ?

--
Wheelies er min passion

Fra : Mogens

Dato : 17-10-08 04:16

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad kører den på literen ved motorvejskørsel 100-120 km/t ?

Ikke under 13 km/l - tværtimod da den slags kørsel er bilens styrke...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-10-08 15:44

Hej!

Mogens wrote:
> "StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke under 13 km/l - tværtimod da den slags kørsel er bilens styrke...

Det er også hvad jeg har hørt, og det er sgu da flot af så stor en bil.

Jeg tror iøvrigt, at 2.8i motoren er den bedste afvejning af performance
kontra bensinøkonomi i sådan en BMW. Ville selvfølgelig helst have en
540i, men den er for dyr at holde kørende.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : StreetFighter

Dato : 17-10-08 19:04

On Fri, 17 Oct 2008 03:15:50 GMT, Mogens wrote:

> Ikke under 13 km/l - tværtimod da den slags kørsel er bilens styrke...

Det var godt nok vildt, det er det samme som min MC på 1 ltr

I hvilken periode er E39 solgt?

--
Wheelies er min passion

Fra : Frederik

Dato : 17-10-08 19:12

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i meddelelsen

> Det var godt nok vildt, det er det samme som min MC på 1 ltr
>
> I hvilken periode er E39 solgt?
>

> --
> Wheelies er min passion

96-04

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 21:25

Eksempel på, hvor lavt kmtal, man får, hvis man er ligeglad med udstyr:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-528i-2,8-4d_ID500600593.htm

Men den har vist så ikke engang air con.

Mvh.

Frederik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-10-08 08:47

Hej!

Frederik wrote:

> Eksempel på, hvor lavt kmtal, man får, hvis man er ligeglad med udstyr:
>
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-528i-2,8-4d_ID500600593.htm
>
> Men den har vist så ikke engang air con.

Så hellere spare 50kkr og få en der har kørt de 100kkm længere. Til den
pris skal der være automatgear og en masse udstyr imho.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-10-08 21:26

Frederik skriver:

> Hvad siger I?

BMW, ingen tvivl.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 21:33

> Frederik skriver:

> BMW, ingen tvivl.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Så I er altså enige i, at det skal være Merceren :)

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 21:58

> Så I er altså enige i, at det skal være Merceren :)

Kun "gamle" mennesker køber den - vi andre "unge" køber BMW'en.
Med en V8'er under hjælmen

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 22:02

> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Kun "gamle" mennesker køber den - vi andre "unge" køber BMW'en.
> Med en V8'er under hjælmen

Jamen jeg er skam også meget gammel.

Spøg til side, når man først vænner sig til en Mercer, så har de bare noget.

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 22:11

> Jamen jeg er skam også meget gammel.

OK :)

> Spøg til side, når man først vænner sig til en Mercer, så har de bare
> noget.

Hvad?

Nuvel, du har da vist forresten en MB idag?
Så må du vel ha' een igen...

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 22:14

> [...]
>
> OK :)

> Hvad?
>
> Nuvel, du har da vist forresten en MB idag?

It-factoren Mogens... Som bilentusiast ved du det godt. Det udefinerbare
it...

Men jeg vil da også helst have bimsen. Prøver bare lige at spare 100k på
købesummen...

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 22:21

> It-factoren Mogens... Som bilentusiast ved du det godt. Det udefinerbare
> it...
> Men jeg vil da også helst have bimsen. Prøver bare lige at spare 100k på
> købesummen...

Jow jow - men den går ikke Grandberg. Jeg ka høre på det hele, at du er tæt
på den Mercedes der

Fra : Frederik

Dato : 16-10-08 22:22

> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Jow jow - men den går ikke Grandberg. Jeg ka høre på det hele, at du er
> tæt på den Mercedes der

LOL

Faktisk vil jeg beholde den. Det er det næste problem. ;)

Fra : Mogens

Dato : 17-10-08 04:37

> Faktisk vil jeg beholde den. Det er det næste problem. ;)

Problem? - plads eller penge

Fra : Frederik

Dato : 17-10-08 19:19

> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Problem? - plads eller penge

Sælsom blanding...;)

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 17-10-08 00:56

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Kun "gamle" mennesker køber den - vi andre "unge" køber BMW'en.
> Med en V8'er under hjælmen
Fordomme unge Mogens - ene og alene fordomme.
Utroligt hvad ungdommeligt letsind kan føre til

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Mogens

Dato : 17-10-08 04:20

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordomme unge Mogens - ene og alene fordomme.
> Utroligt hvad ungdommeligt letsind kan føre til

Nope - jeg oplever jo, at en MB er et badekar ift. andre hurtige biler. Dels
har jeg kørt MB (og AMG for den sags skyld), og dels kan jeg jo opleve, at
AMG'erne slet ikke følger med på motorvejen, når det skal gå stærkt. De
sejler rundt i svingene, hvilket gør køreren nervøs (slækker på gassen). Så
kan den sgu godt ha' 475 hk - hva hjælper det