Lak, læder og creme
Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-10-08 04:20

Jo, det har med biler at gøre!

Vi er flyttet sydpå (37°02.669' N, 7°46.725' W), og af hensyn til
helbredet bruger vi noget heftig solcreme, faktor 50 og vandfast.

Det sætter sig naturligvis på Accorden, både udenpå (lak) og på sæder
og inderside af døre (sort læder). Jeg tror ikke bilen har brug for
det, og det pynter ikke. Hvordan får man det af igen, uden at
beskadige noget? Specielt på læderet?

Iøvrigt er vognparken blevet udvidet, vi har nu:

- Accord St.car. 2.4 med tomatkasse og det meste i udstyr.
- Mazda B2500, sugediesel (89hk?) og firhjulstræk (sportstraktor)
- En rigtig lille traktor til vinmarken, 2 cylindre, 6 gear og
permanent 4wd. Et eller andet italiensk.

Man skal vende sig til trafikken hernede, det er bare lidt anderledes.
For eksempel har de installeret nogle trafiksignaler med radar på den
nærmeste hovedvej, således at der bliver rødt når man kører mere end
det annoncerede (typisk 50). Fint, grænserne er ikke urimelige, det
kan jeg leve med. Men:

- Justeringen varierer meget. Nogle af den skifter ved 40, andre ved
55 (ægte).
- Man bliver ikke fotograferet hvis man kører over for rødt.
- Hvis man kører over 80 er det kun nået til gult når man passerer.

OK ide, tvivlsom implementering

mvh

Martin

Fra : Kim

Dato : 16-10-08 16:18

>"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i meddelelsen
>Jo, det har med biler at gøre!
>
>Vi er flyttet sydpå (37°02.669' N, 7°46.725' W

Det er midt mellem nogen bygninger ??

Mvh, Kim

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 17:29

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er midt mellem nogen bygninger ??

Jeg har lige haft den fedeste vituelle oplevelse på Google Earth, hvor jeg
tyggede positionen ind i feltet og så ellers fløj en tur jorden rundt for at
lande i den sydligste del af Portugal. Hold kæft det var fedt.

Vedr. bilen skal du blot ha fat i Sonax udvendigt nogle flere gange om
året - husk lige at behandle gummilisterne. Og det indvendige får noget
cockpitrens, hvis solcremen sidder overalt. Lædersæderne får noget læderrens
i form af lunkent vand med sæbespåner - evt. noget læderfedt (bruger jeg
ik - kun sæbespåneopløsningen).

Jeg har iøvrigt levet en del syd på - og ALDRIG brugt solcreme. Familien gør
altid - jeg aldrig

Fra : Brian Hedelund

Dato : 16-10-08 19:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har iøvrigt levet en del syd på - og ALDRIG brugt solcreme. Familien
> gør altid - jeg aldrig

Sidder du under parasollen i baren mens familien bruger pengene på mindre
vigtige ting?

Fra : Mogens

Dato : 16-10-08 19:14

"Brian Hedelund" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Sidder du under parasollen i baren mens familien bruger pengene på mindre
> vigtige ting?

Nøh, jeg er på stranden eller ved pool'en...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-10-08 09:44

On Oct 16, 4:17 pm, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:

> Det er midt mellem nogen bygninger ??
>

> Mvh, Kim

Det var hvad den håndholdte gps sagde når jeg stod ved poolen

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-10-08 09:49

On Oct 16, 5:28 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> ik - kun sæbespåneopløsningen).
>
> Jeg har iøvrigt levet en del syd på - og ALDRIG brugt solcreme. Familien gør

Tak for tippene. Der er ikke over det hele, men specielt yderst på
sæderne og på indersiden af døren ved håndtaget.

Jeg tager specielt fat i solcremen når jeg skal på vandet. I september
var der et par steder jeg ikke fik givet ordenligt - de blev lidt
ømme. Og selv på denne tid af året er det vel som DK i juli.

mvh

Martin