Ny bil - gammelt benzinfyr
Fra : EK

Dato : 15-10-08 22:28

Håber nogen i gruppen kan svare på følgende.
Jeg har i min nuværende bil en ældre Webasto model monteret. Denne har egen
tank indbygget på ca. 1/2 liter, hvilket er tilstrækkeligt til at den varmer
i ca. 1/2 time. Tanken fyldes ved, at fyret er koblet på returløbet mellem
indsprøjtning og bilens tank.
Dette er den korrekte måde for dette fyr og det er jo betydeligt nemmere (og
billigere) end montage af de nye fyr, som kræver ekstra tilslutning til
bilens tank og en pumpe.
Da fyret stadig kører upåklageligt, ville jeg gerne flytte det over i en ny
bil, som jeg får om ca. 3 uger.
Den nye er en Skoda Fabia 1,6 benzin.
Jeg spurgte hos en aut. forhandler af Webasto, om han kunne flytte Webastoen
til den nye, men han mente ikke, at det kunne lade sig gøre af flere grunde:
1)Der er ingen returløb !?
2)På grund af automatisk klimaanlæg i den nye bil, skal der monteres en
speciel styreenhed(det ved jeg godt), som ikke passer til det gamle fyr!?
Nogen der kan svare på de to ting ?
Tak på forhånd
Erik

Fra : Lund

Dato : 16-10-08 16:06

Hej

Køb dog et nyt.

Det kan ikke betale sig at afmontere det gamle. Tænk på hvis du så ender med
at skal betale på reparation af den gamle.

Du kan nøjes med den lille Webasto til din nye bil, og så GSM modul med
stemme-menu oven i hatten, så kører det

Mvh. Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-10-08 10:33

"Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at skal betale på reparation af den gamle.
>
> Du kan nøjes med den lille Webasto til din nye bil, og så GSM modul med

http://www.handy-fernbedienung.de/en/index.htm?parameter.htm

Omend det er 'selvbygget' så kan det jo detman skal bruge :)
Ovenikøbet til ca. 1000,- (plus en siemens telefon)

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Fra : EK

Dato : 19-10-08 23:57

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i meddelelsen

> "Lund" <torNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg synes det er for nemt bare, at skrive jeg skal købe et nyt - det er jo
ikke en dims til et par hundrede kroner, vi taler om.

Det koster da ikke noget at afmontere det gamle og montere det i den ny
bil - jeg skal ikke have nogen timeløn.
Det er begrænset, hvad der kan komme af reparationer og hvis en evt.
reparation skullde blive for dyr, kan jeg da til den tid købe et nyt fyr.

Mit nuværende fyr har skam fjernbetjening, så hvorfor ofre penge på et GSM
modul og løbende betale for et tlf-kort - min fjernbetjening kan jo det
samme, blot jeg holder mig inden for en afstand på 1 km fra bilen.

Skal jeg købe et nyt med GSM modul og hele molevitten og som er vanskeligere
at montere - ikke noget jeg selv tør begive mig ud i - så skal jeg jo af med
en 15-16K kroner og derfor synes jeg mine spørgsmål var relevante.

En prisforskel på 15-16K er da værd at overveje.

Er der nogen mekanikere/montører af motorvarmere herinde, der kan besvare
mine spørgsmål ?

Mvh
Erik

Fra : A.Kaup

Dato : 16-10-08 11:10

>GSM modul med
> stemme-menu oven i hatten, så kører det

Kan du ikke lige nævne, hvad omtalte modul kan i praksis?

Mvh. Akaup - der er nysgerrig

Fra : Lund

Dato : 16-10-08 22:44

Hej

Man ringer simpelthen bare til "fyret", for at få varme på vognen.

Se evt. denne brochure...

http://www.webasto.dk/am/graphics/file_brochure_car_heaters_dk.pdf

Mvh. Torben

Fra : Lund

Dato : 16-10-08 22:45

Hej

Fra : Kim

Dato : 17-10-08 11:53

"A.Kaup" <andreaskaup@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Kan du ikke lige nævne, hvad omtalte modul kan i praksis?

En billigere variant en Webasto's egen:
http://cgi.ebay.de/Handy-Fernbedienung-No-Standheizung-Webasto-Eberspaecher_W0QQitemZ150304155931QQcmdZViewItem?hash=item150304155931&_trkparms=72%3A1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Mvh, Kim