|
| Aut. eller ikke aut. service, hvornår stop~ Fra : Martion |
Dato : 15-10-08 19:35 |
|
Hej Gruppe,
Jeg har en 6 år gammel VW. På nuværende tidspunkt har jeg altid kørt på
autoriseret værksted. Mest fordi jeg har en formodning om at salgsprisen
hvis jeg skulle sælge ville være højere.
Selv ville jeg altid gå efter bil med autoriseret service.
Men hvornår ophører denne "værdi"?
Ville man stoppe med autoriseret service efter f.eks. bilens 8 eller 10.
år?
Hilsen
Martin
| |
Mogens (15-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 15-10-08 19:40 |
|
"Martion" <email@domaene.com> skrev i en meddelelse
news:48f637ce$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har en 6 år gammel VW. På nuværende tidspunkt har jeg altid kørt på
> autoriseret værksted. Mest fordi jeg har en formodning om at salgsprisen
> hvis jeg skulle sælge ville være højere.
> Selv ville jeg altid gå efter bil med autoriseret service.
> Men hvornår ophører denne "værdi"?
> Ville man stoppe med autoriseret service efter f.eks. bilens 8 eller 10.
> år?
Afhænger af om det er en VW Polo eller Bentley, IMO...
| |
Søren (15-10-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 15-10-08 20:16 |
|
Martion skrev:
> Hej Gruppe,
>
> Jeg har en 6 år gammel VW. På nuværende tidspunkt har jeg altid kørt på
> autoriseret værksted. Mest fordi jeg har en formodning om at salgsprisen
> hvis jeg skulle sælge ville være højere.
Den formodning kan desværre ikke rigtigt underbygges af fakta.
> Selv ville jeg altid gå efter bil med autoriseret service.
>
> Men hvornår ophører denne "værdi"?
Den har aldrig været der. Når din brugte bil skal prissættes hos en
forhandler, sker det udelukkende efter model, alder og stand.
Servicehæftet bliver sjældent åbnet.
> Ville man stoppe med autoriseret service efter f.eks. bilens 8 eller 10.
> år?
>
Det er en skønssag. Er du tilfreds med prisen og kvaliteten på
værkstedet - så bliv der. Hvis ikke - så skift værksted.
> Hilsen
> Martin
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-10-08 21:02 |
|
Martion skriver:
>
> Jeg har en 6 år gammel VW. På nuværende tidspunkt har jeg altid kørt på
> autoriseret værksted. Mest fordi jeg har en formodning om at salgsprisen
> hvis jeg skulle sælge ville være højere.
Ikke en tøddel.
De 2 sidste gange jeg solgte bil, var de fuldstændigt ligeglade med
servicebogen.
> Men hvornår ophører denne "værdi"?
Efter garantiudløb.
Dog bruger jeg autoriseret værksted til min egen bil, da det er billigt
og det opretholder min mobillitetsservice.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars [6710] (15-10-2008)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 15-10-08 23:01 |
|
Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
> Dog bruger jeg autoriseret værksted til min egen bil, da det er billigt
> og det opretholder min mobillitetsservice.
>
Hvis VW's mobilitets service dækker på samme måde som Skoda's ( Og det
tror jeg den gør) så er det da ikke noget at råbe hurra for....
Jeg har sørget for at have et vejhjælpsabbonement ved siden af (billigt
gennem forsikringen) selvom jeg har mobilitetsservice på Skodaén.
Årsag: Det er træls at blive bugseret til nærmeste VW/Skoda værksted en
torsdag aften kl 19 hvis man er kørt i stykker i Kolding og gerne vil
hjem til Esbjerg
Og det er sådan Skodas service funker.... Been there
--
Venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
M (16-10-2008)
| Kommentar Fra : M |
Dato : 16-10-08 07:20 |
|
Martion skrev:
> Hej Gruppe,
>
> Jeg har en 6 år gammel VW. På nuværende tidspunkt har jeg altid kørt på
> autoriseret værksted. Mest fordi jeg har en formodning om at salgsprisen
> hvis jeg skulle sælge ville være højere.
> Selv ville jeg altid gå efter bil med autoriseret service.
>
> Men hvornår ophører denne "værdi"?
> Ville man stoppe med autoriseret service efter f.eks. bilens 8 eller 10.
> år?
>
> Hilsen
> Martin
Tak for svar. rart at høre hvad andre syntes.
Omkring service er der jo to steder det kan forgå, på et autoriseret
værksted og et "godkendt" værksted hvorved garantien bebeholdes.
Formoder fortsat garanti har en værdi?
(Ved godt at den i mit tilfælde er udløbet)
Betyder det at efter garanti udløb er det lige meget hvordan (eller om)
bilen servicers?
Hvis bare bilen er "pæn" og virker som den skal, er det så lige meget om
bilen jævnligt er blevet kontrolleret på forskellige områder?
Aut. værkstæder bruger jo skemaer til systematisk at kontrollere
forskellige ting på bilen. Dette har en værdi for mig, men det har det
ikke for jer andre?
Hilsen
Martin
| |
Kent Glerup (16-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 16-10-08 12:02 |
|
> Omkring service er der jo to steder det kan forgå, på et autoriseret
> værksted og et "godkendt" værksted hvorved garantien bebeholdes.
> Formoder fortsat garanti har en værdi?
> (Ved godt at den i mit tilfælde er udløbet)
Jeg mener ikke at en fabrikant kan se bort fra garanti/reklamationsret,
blot fordi bilen ikke er serviceret hos dem. De kan derimod droppe
diverse tillægsydelser, som f.eks. vejhjælp.
> Betyder det at efter garanti udløb er det lige meget hvordan (eller om)
> bilen servicers?
Selvfølgelig er det ikke ligemeget med service! Olie+filter skal
skiftes, bremser efterses/laves, diverse væsker skal efterses,
hjulophæng efterses, osv.
> Hvis bare bilen er "pæn" og virker som den skal, er det så lige meget om
> bilen jævnligt er blevet kontrolleret på forskellige områder?
> Aut. værkstæder bruger jo skemaer til systematisk at kontrollere
> forskellige ting på bilen. Dette har en værdi for mig, men det har det
> ikke for jer andre?
Bilen skal jævnligt kontrolleres, ellers virker den netop ikke som den
skal :) (i længden altså)
Det er fint nok med de autorisede værksteders fine skemaer, men ærlig
talt kan det ikke rigtig imponere mig! Jeg vil hellere ha' en garvet og
rutineret mekaniker, som jeg har tillid til, til at ordne min vogn!
/Kent Glerup
| |
M (16-10-2008)
| Kommentar Fra : M |
Dato : 16-10-08 12:28 |
|
> Bilen skal jævnligt kontrolleres, ellers virker den netop ikke som den
> skal :) (i længden altså)
> Det er fint nok med de autorisede værksteders fine skemaer, men ærlig
> talt kan det ikke rigtig imponere mig! Jeg vil hellere ha' en garvet og
> rutineret mekaniker, som jeg har tillid til, til at ordne min vogn!
>
> /Kent Glerup
Hej Kent,
Lige her kommer du for mig ind på noget meget essentielt.
De fleste personer har vel ikke noget forhold til den eller de
mekanikere som efterser bilen og de har heller ikke forstand til at
kontrollere om arbejdet er udført godt nok. Selv har jeg ikke forstand
på det.
Jeg er nød til at bygge min tillid på noget andet. Det er her skemaerne
kommer ind. De sikrer at mekanikeren har efterset og kontrolleret nogle
forskellige ting.
Er det ikke bedre end en mekanikers "mavefornemmelse"?
Mvh
Martin
| |
Kent Glerup (16-10-2008)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 16-10-08 12:37 |
|
> De fleste personer har vel ikke noget forhold til den eller de
> mekanikere som efterser bilen og de har heller ikke forstand til at
> kontrollere om arbejdet er udført godt nok. Selv har jeg ikke forstand
> på det.
Tjah, jeg har et godt "forhold" til min mekker, jeg stoler på manden.
Det kræver normalt heller ikke så meget Google arbejde at finde frem til
de kompetende folk.
> Jeg er nød til at bygge min tillid på noget andet. Det er her skemaerne
> kommer ind. De sikrer at mekanikeren har efterset og kontrolleret nogle
> forskellige ting.
Det er MEGET nemt blot at krydse sådan et skema af hurtigt, specielt
hvis der skal presses mange biler gennem værkstedet! Jeg gi'r ikke en
skid for dem!
> Er det ikke bedre end en mekanikers "mavefornemmelse"?
Synes jeg ikke. Det er en mekanikers mavefornemmelse der får ham til
lige at arbejde indgående med et problem, så han ikke bare skifter den
stump som fejludlæsning fortæller der fejler.
/Kent Glerup
| |
Søren (16-10-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 16-10-08 13:00 |
|
M skrev:
>
>> Bilen skal jævnligt kontrolleres, ellers virker den netop ikke som den
>> skal :) (i længden altså)
>> Det er fint nok med de autorisede værksteders fine skemaer, men ærlig
>> talt kan det ikke rigtig imponere mig! Jeg vil hellere ha' en garvet
>> og rutineret mekaniker, som jeg har tillid til, til at ordne min vogn!
>>
>> /Kent Glerup
>
> Hej Kent,
>
> Lige her kommer du for mig ind på noget meget essentielt.
>
> De fleste personer har vel ikke noget forhold til den eller de
> mekanikere som efterser bilen og de har heller ikke forstand til at
> kontrollere om arbejdet er udført godt nok. Selv har jeg ikke forstand
> på det.
>
> Jeg er nød til at bygge min tillid på noget andet. Det er her skemaerne
> kommer ind. De sikrer at mekanikeren har efterset og kontrolleret nogle
> forskellige ting.
Nej. De sikrer at mekanikeren kan betjene en kuglepen.
Der var eksempelvis en sag med en mand hos Citroên der ikke gad og
skifte bremsevæske på de biler han havde inde - men krydserne blev godt
nok sat.
> Er det ikke bedre end en mekanikers "mavefornemmelse"?
>
>
>
> Mvh
> Martin
>
>
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (16-10-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 16-10-08 15:25 |
|
Søren skriver:
>
> Der var eksempelvis en sag med en mand hos Citroên der ikke gad og
> skifte bremsevæske på de biler han havde inde - men krydserne blev godt
> nok sat.
Min svigerfars hedengange "bagerbil" med en kæmpe reklame i bagruden og
inden vinduesvisker, så jeg tilfældigt servideregningen på: 1 stk visker
bag skiftet.
(Toyota HiAce).
Jeg kom med en svag hentydning til om han ikke lige skulle kontakte
værkstedet. Ved samme eftersyn var der også skiftet gearkasseolie -
hvordan er det lige at man som ganske almindelig forbruger tjekker om
det vitterligt er sket?
Altså firmaet har et troværdighedsproblem.........
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
|
|