Sænkning af Mondeo MK3 stationcar
Fra : Ingolf og Helle Blit~

Dato : 14-10-08 23:08

Hej Alle.

Jeg går og overvejer at sænke min ford mondeo 2,5 mk3 stationcar 30
mm. med følgende fjedre

http://www.carlab.dk/shop/saenkningsfjedre-ford-64049p.html

Er der nogen der ved hvilken betydning det vil have på de
niveauregulerende støddæmpere?? Vil de stadig have samme effekt med at
hæve vognen ved tungt læs, eller vil de miste deres evne??

Jeg synes det vil pynte gevaldigt at få den sænket, men samtidig
ønsker jeg ikke at gå på kompromis med så meget komfort??

Hvis støddæmperne vil miste effekt, hvad vil der så være af
alternativer??

Venter spændt på jeres svar.

--
Christian B

Fra : Martin Bak

Dato : 14-10-08 23:14

"Ingolf og Helle Blittrup (slet 9D571)" <ingolf@9D571blittrup.dk> skrev i en
meddelelse news:12240224750.226853288626064@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> ønsker jeg ikke at gå på kompromis med så meget komfort??
>
> Hvis støddæmperne vil miste effekt, hvad vil der så være af

En sænket stationcar? Og så lige inden vinteren? Jeg forstår det ikke.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Svend

Dato : 15-10-08 07:07

> [...]
> ønsker jeg ikke at gå på kompromis med så meget komfort??
>
> Hvis støddæmperne vil miste effekt, hvad vil der så være af

Det vil normalt gå ud over komforten, da kortere fjedre giver mindre
komfort.
Dog kan et par gode korte fjedre være bedre end dårlige lange fjedre.

De fleste sætter kortere fjedre på, større fælge og lavere dæk"kasse", det
er alt sammen noget der gør komforten dårligere.

Man vinder dog normalt i køreegenskaber (aktiv sikkerhed) hvis man gør det
med kvalitetsprodukter og på en ordentlig måde.

Jeg ville dog personlig kun gøre det på en bil hvor man kan udnytte at man
kan mærke hver rille i vejen.

Mvh Svend

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-10-08 09:19

Ingolf og Helle Blittrup (slet 9D571) wrote:
> [...]
> ønsker jeg ikke at gå på kompromis med så meget komfort??
>
> Hvis støddæmperne vil miste effekt, hvad vil der så være af

Jeg ved ikke noget om din niveauregulering. Men jeg ved at man ikke skal
købe THansen-kvalitet fjedre - køb Eibach, H&R eller tilsvarende, så
får du kvalitet. Jeg har tidligere haft Ventura fjedre i en rover 600 -
det virkede også rigtig godt i samarbejde med Bilstein B6 dæmpere.

Jeg har lige skiftet 2 år gamle noname forfjedre på min Audi 80 - de var
så slatne at jeg ikke skulle bruge fjederspændere for at skille
fjederbenet

Nu kører bilen som en drøm

Hvis dine dæmpere er modne til udskiftning vil jeg 100% anbefale et
Bilstein B12 kit hvis det fås til mondeo - det sænker 25-30mm, og
indeholder Eibach/bilstein fjedre og Bilstein B6 (Sprint) gasdæmpere. Et
kit koster 5-6000,- med fragt hos http://www.reinekeshop.de/ eller
http://www.sj-tuning.com/tuningshop/

--
vh
Torben

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-10-08 09:54

> [...]
> Jeg synes det vil pynte gevaldigt at få den sænket, men samtidig
> ønsker jeg ikke at gå på kompromis med så meget komfort??

Glem det hvis du vil bevare komforten, min V70'er er sænket omkring 20mm
AB Fabrik (Turbo) og er udmærket på vinterdæk (195/65-15) men på
sommerhjul (215/45-17) er det ikke så komfortabelt med vores vejnets
standard, men på motorstien eller med tungt læsset trailer/CV er
sommerhjulene rent guf.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-10-08 10:50

> [...]
> niveauregulerende støddæmpere?? Vil de stadig have samme effekt med at
> hæve vognen ved tungt læs, eller vil de miste deres evne??

Hvis niveaureguleringen sidder i støddæmperne, kan den så i det hele taget
sænkes?
Vil dæmperne ikke bare forsøge at pumpe bilen op igen?

> Jeg synes det vil pynte gevaldigt at få den sænket, men samtidig
> ønsker jeg ikke at gå på kompromis med så meget komfort??
>
> Hvis støddæmperne vil miste effekt, hvad vil der så være af
> alternativer??

Sænkning der inkluderer både nye fjedre og nye støddæmpere.

> Venter spændt på jeres svar.

Håber det lykkes

Måske ERLO har noget viden om sådan et projekt, han ved vist et og andet
omkring støddæmpere

http://www.logst.dk/page.asp?id=64

PS. Jeg har ingen forbindelse med hverken ham eller forretningen.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i