Universal tagræling?
Fra : Per*

Dato : 13-10-08 18:33

Jeg har købt en gammel (sen-80-er) Corolla, og i stedet for at købe
tagbøjler, der klamrer sig til kanten over dørene, tænkte jeg på muligheden
af, at der skulle findes universel-tagrælinger, der kan skrues fast i taget?
Hvis nogen skulle vide hvad den slags hedder på tysk og engelsk kunne jeg
selv søge...

mvh Per*

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-08 20:12

Den Mon, 13 Oct 2008 19:33:09 +0200 skrev Per*:
> [...]
> Hvis nogen skulle vide hvad den slags hedder på tysk og engelsk kunne jeg

Skrues fast i taget? Det lyder som noget der aldrig bliver tæt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per*

Dato : 13-10-08 20:16

"Kent Friis"

> Skrues fast i taget? Det lyder som noget der aldrig bliver tæt.

Ja, jeg havde nu tænkt mig at de skulle skrues fast inde fra - lissom på de
biler der har ræling originalt...

Per*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-08 20:18

Per* skriver:

> Ja, jeg havde nu tænkt mig at de skulle skrues fast inde fra - lissom på de
> biler der har ræling originalt...

De har skruehullder med gevind udvendigt og ikke huller hele vejen
igennem......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : 3

Dato : 13-10-08 21:53

Næh - det har de ikke alle sammen.
Har haft en af en Volvo 745 fra '89 - der var hul igennem og gummi-expander
møtrikker i hullerne.

--

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spil.der

Fra : Peter

Dato : 13-10-08 21:14

Vers'go!

hilsen
Peter

http://www.perrycraft.com:80/roof_racks/Aventura.htm

Fra : Per*

Dato : 15-10-08 04:55

"Peter"
> Vers'go!

Tak - det findes altså - men de vil ikke handle med private.

Jeg vil prøve at finde nogle ved en hugger.

Tak til alle for gode råd.

Per*

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-10-08 08:26

Per* wrote:
> "Peter"
>
> Tak - det findes altså - men de vil ikke handle med private.
>
> Jeg vil prøve at finde nogle ved en hugger.
>
> Tak til alle for gode råd.

Har du spurgt til om de har en forhandler i EU? Eller en der vil sende
oversøisk?

--
vh
Torben

Fra : alexbo

Dato : 13-10-08 20:44

"Per*" skrev

> [...]
> tagbøjler, der klamrer sig til kanten over dørene, tænkte jeg på
> muligheden af, at der skulle findes universel-tagrælinger, der kan skrues

Kanten over dørene er det eneste sted der er stærkt nok.
Biler med tagbøjler har en forstærkning indvendig hvor bøjlerne sidder fast.

mvh
Alex Christensen