Oplevelse !!
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 14:18

Hej sejlervenner,

Som det er nogle af jer bekendt med, så skal jeg til januar sejle med på et
ben af World-ARC "kap"sejladsen for cruising både. Benet går fra Cape Town i
Sydafrika 3.januar og til Salvador i Brasilien (ca 1. februar) med et 72
timers pitsop på SctHelena ca midt i det sydlige atlanterhav.

Båden er Tysk og har en tysk skupper. Deværre har det bare vist sig at de
andre potentielle gaster er faldet fra og lige pt er vi kun skipper og
undertegnede på båden og det er lige i underkanten til en 53 fods båd. Det
kan godt lade sig gøre (skipper har sejlet et enkelt ben alene !), men når
nu båden har 3 dejlige dobbeltkahytter, så er det jo tosset ikke lige at få
1 eller 2 mere med.

Så hvis der er nogen derude der drømmer om den oplevelse det er, har
nogenlunde sejlerfaring, ved de ikke bliver søsyge (for så er 3600 sømil
rigtigt langt ...), taler bare nogenlunde tysk og er omgængelige/nemme
personligheder, så er der her en fantastisk mulighed for en livsoplevelse.
Økonomisk skal man betale flybilletter (jeg har givet knap 13.000 for de to
enkeltbilletter), ens andel af proviantering, diesel og havnegebyrer (ca
10.000,-) samt penge til eget udstyr (hvis ikke man har det i forvejen) og
lommepenge. For en relativ beskeden merudgift kan man jo også få en en
spændende uge i enten SydAfrika eller Brasilien.

Hvis I der er nogen der har lyst til dette, så har jeg lovet skipper at
forestå screeningen og kommunikationen. Han har lige pt lidt svært ved det,
da han er på vej over det indiske ocean.

Svar her eller på min mail bjarke-krølleA-grevestrand-punktum-dk

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : HKN

Dato : 12-10-08 10:48

Hej Bjarke,

Det lyder jo svært besnærende - og jeg er interesseret, men jeg må
undersøge muligheden for at tage fri i den periode før jeg kan sige om
det kan gå op i en højere enhed.

Hvad hedder båden?

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 19:13

Selvfølgelig. Jeg har været 'heldig' og haft svært ved at holde sommerferien
de sidste 2 somre og havde derfor 6 ugers ferie på kontoen og det kan lige
præcis gøre det, hvis ikke man regner med for meget ferie i hver ende af
turen.

Båden hedder Annemare. Vi kan evt. lige kommunikere videre pr mail.

Til andre: Hold jer ikke tilbage. Måske lykkes det ikke for Henrik og det er
en 53 fods båd, så der er plads til 4 .... (faktisk flere, men det skal jo
også være lidt luxus .....)

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige