manglende omregistrering
Fra : Kim Olsen

Dato : 10-10-08 22:38

Hej gruppe

Ja jeg ved godt at det var dumt - men jeg har solgt en brugt bil, uden selv
at sørge for omregistrering.

Der blev lavet en FDM slutseddel, hvor køber har skrevet under på, at sørge
for omregistrering senest 3 uger efter.
De 3 uger var gået den 28/9, og jeg har sendt mail til køber, og talt med
ham i telefonen.

Han fortæller at han er ligeglad, da han har solgt bilen videre, og lagde så
bare på.

Jeg har indsendt blanketten "indberetning af manglende omregistring" til
SKAT sammen med kopi af slutseddel, men er der nogen der kender til hvad der
så sker.

Hæfter jeg for vægtafgift i al fremtid eller til politiet støder på ham,
eller er der en tidsfrist, når man har indberettet sagen til SKAT?

Kim

Fra : Martin 5250 DK-FYN

Dato : 10-10-08 23:02

Kim Olsen skrev:
> [...]
>
> Hæfter jeg for vægtafgift i al fremtid eller til politiet støder på
> ham, eller er der en tidsfrist, når man har indberettet sagen til SKAT?

Har du kontaktet Politiet?? de kan vel rive pladerne af den hvis den
ikke er blevet omregisteret, og nej du hæfter ikke for hverken
forsikring eller vægtafgift.... kontakt dit forsikrings selskab og
forklar dem situationen, så er jeg sikker på de nok skal sætte noget i
værk, har en gang selv været ude og hente plader hos en der heller ikke
kunne forstå det med de 3 uger, jeg var dog heldig at det var den samme
som jeg havde solgt til og jeg havde advaret ham om at jeg havde meldt
dem stjålet hos polisen, men efter endnu 14 dage og polisen ikke havde
fået fat i hverken mand eller plader tog jeg selv affære og klippede
dem,,, han ringede til mig og spurget om jeg kendte noget til det og jeg
sagde tilbage at det er ikke mig men ordensmagten der har gjort deres
arbejde... jeg afleverede pladerne på motorkontoret(som det hed den
gang) og så var den potte ude...

Hilsen Martin

Fra : Kim Olsen

Dato : 11-10-08 08:49

Jeg har selvfølgelig kontaktet forsikringsselskabet, der har lavet en
meddelelse til politiet.

Men hvis køberen rent faktisk har solgt den videre er den jo ikke nem at
finde.

Faktisk er jeg lidt fristet til at poste idiotens navn og adresse her i
gruppen, men vi kan jo starte med bilen:

Hvis nogen ser en mørkeblå Golf II (årg. 1987) i området omkring Jægerspris
med reg.nr. VN.22.345 så vil jeg da meget gerne høre om det.

Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 11-10-08 09:29

Hej Gruppe

Problemet er løst.
Der lå en kvittering i posten idag. Bilen er afmeldt i går.

Man kan undre sig over hvorfor den så er afmeldt i stedet for
omregistreret - der er 9 måneder til næste periodesyn...

Men det vigtigste er dog, at jeg ikke hæfter for vægtafgift mens et eller
andet fjols kører grinende omkring
Og mon ikke jeg har lært det til næste gang.

Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-10-08 11:25

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> wrote in

> Der lå en kvittering i posten idag. Bilen er afmeldt i går.

> Man kan undre sig over hvorfor den så er afmeldt i stedet for
> omregistreret - der er 9 måneder til næste periodesyn...

Det kan være fordi politiet har afmeldt den - dvs, bilen kører nu rundt
uden at være indregistreret og med stjålne plader. Det er en noget anden
situation end bare at køre rundt med ikke-omregistreret bil.

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 11-10-08 11:02

Martin 5250 DK-FYN wrote:

> [...]
> sagde tilbage at det er ikke mig men ordensmagten der har gjort deres
> arbejde... jeg afleverede pladerne på motorkontoret(som det hed den

øøøh, er du sikker på at det var nødvendigt at du ligefrem selv kørte ud
og legede politi-mand og klippede pladerne når du havde en underskrift?