/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dæk på Mazda5 Advarsel
Fra : per


Dato : 09-10-08 19:54

Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk. Det er
simpelthen skoddæk der ryster.
Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er fordi du
kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000. Der tilbydes ikke
at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er i det hele taget ingen
service i forhold til dækkene. Så hvis du går og overvejer at investere i en
Mazda 5 så stil betingelse om at få den leveret med et andet dækmærke.
Per


 
 
Lars (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 09-10-08 20:01

On Thu, 9 Oct 2008 20:53:44 +0200, "per" <oz6hq@oz6hq.dk> wrote:

>Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk. Det er
>simpelthen skoddæk der ryster.
>Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er fordi du
>kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000. Der tilbydes ikke
>at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er i det hele taget ingen
>service i forhold til dækkene. Så hvis du går og overvejer at investere i en
>Mazda 5 så stil betingelse om at få den leveret med et andet dækmærke.

Surt

Heldigvis er det ikke generelt for Dunlop - jeg har Dunlop SP Sport
9000 i 224/40-18 og 255/35-18 på min og de ryster ingen steder - har
kørt omkring 8.000 km på dem nu.


** Lars


Kent Glerup (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 09-10-08 20:42

per skrev:
> Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk.
> Det er simpelthen skoddæk der ryster.
> Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er fordi
> du kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000. Der
> tilbydes ikke at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er i det
> hele taget ingen service i forhold til dækkene. Så hvis du går og
> overvejer at investere i en Mazda 5 så stil betingelse om at få den
> leveret med et andet dækmærke.
> Per

Min Touran var leveret med noget SP Sport noget også. Magen til bras
skal man lede seriøst længe efter! Ved start efter stilstand hoppede den
bare hen af vejen, sådan cirka de første 5 kilometer.
Nu er vinterdækkene heldigvis kommet på :) Og til foråret sidder der 4
styks Conti SportContact3 på den!

/Kent Glerup

Jasper Norman Ahrens~ (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 09-10-08 21:36

> Min Touran var leveret med noget SP Sport noget også. Magen til bras skal
> man lede seriøst længe efter! Ved start efter stilstand hoppede den bare
> hen af vejen, sådan cirka de første 5 kilometer.
> Nu er vinterdækkene heldigvis kommet på :) Og til foråret sidder der 4
> styks Conti SportContact3 på den!
>

Købte 4 stk. 18" Conti Contact (husker dog ikke om det er 2 eller 3) juli
07. Har vel sammenlagt kørt 12-16.000 på dem. De er totalt nedslidte nu.
Meget skuffende i forhold til Michelin som jeg plejer at have (og vil have
igen).

Ifølge den nye FDM test (og tyske), vinder Continental dog testen, men
prisen er holdbarheden. Men 4x 18" er sgu dyre (selv på nettet), så jeg må
leve med lidt mere dækstøj på Michelin, og til gengæld være i stand til at
køre 30-40.000 km.

Bare surt at jeg punkterede for nyligt, og MB ville have over 2.000 for et
nyt dæk magen til. Så jeg har 3 nedslidte og et sprit nyt Men havde ikke
tid til at vente til at dækket skulle sendes fra Sverige (halv pris).

mvh

Jasper



Kent Glerup (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 09-10-08 21:45


> Købte 4 stk. 18" Conti Contact (husker dog ikke om det er 2 eller 3) juli
> 07. Har vel sammenlagt kørt 12-16.000 på dem. De er totalt nedslidte nu.
> Meget skuffende i forhold til Michelin som jeg plejer at have (og vil have
> igen).

Fy da! Prisen for dieselmoment?
Glad for at det er firmaet der står for den udgift

/Kent Glerup

Klaus D. Mikkelsen (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-10-08 21:57

Kent Glerup skriver:
>
> Min Touran var leveret med noget SP Sport noget også. Magen til bras
> skal man lede seriøst længe efter! Ved start efter stilstand hoppede den
> bare hen af vejen, sådan cirka de første 5 kilometer.

Og regnvejsegenskaberne er helt ude i skoven. De slipper bare der er dug
på vejen.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 09-10-08 22:00

On Thu, 09 Oct 2008 22:56:43 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>> Min Touran var leveret med noget SP Sport noget også. Magen til bras
>> skal man lede seriøst længe efter! Ved start efter stilstand hoppede den
>> bare hen af vejen, sådan cirka de første 5 kilometer.
>Og regnvejsegenskaberne er helt ude i skoven. De slipper bare der er dug
>på vejen.

Jeg er dog ikke trllet af vejen endnu på mine


** lars

Finn Guldmann (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-10-08 04:00

Kent Glerup skrev:
>> Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk.
>> Det er simpelthen skoddæk der ryster.
>> Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er
>> fordi du kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000.
>> Der tilbydes ikke at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er
>> i det hele taget ingen service i forhold til dækkene. Så hvis du går
>> og overvejer at investere i en Mazda 5 så stil betingelse om at få den
>> leveret med et andet dækmærke.
>> Per
> Min Touran var leveret med noget SP Sport noget også. Magen til bras
> skal man lede seriøst længe efter! Ved start efter stilstand hoppede den
> bare hen af vejen, sådan cirka de første 5 kilometer.
>
Har du overvejet om den var afbalanceret med sand?

Havde ikke hørt om det før jeg fik nye dæk på lastbilen for 3 uger siden.

Men i stedet for at banke klodser på fælgen blev hjulene afbalanceret
ved at der blev smidt en pose med 375 g fint sand ind i dækket inden det
blev sat helt på plads. (375 g i et lastbilhjul. Hvor meget der bruges i
et personbilhjulved jeg ikke.)

Det skulle give at hjulet bliver automatisk afbalanceret hver gang jeg
har holdt stille.

Og det giver netop lidt hoppen de første km.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

N/A (10-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 10-10-08 12:35



N/A (10-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 10-10-08 12:35



Ole Schultz (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Ole Schultz


Dato : 09-10-08 21:04

On Thu, 9 Oct 2008 20:53:44 +0200, "per" <oz6hq@oz6hq.dk> wrote:

>Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk. Det er
>simpelthen skoddæk der ryster.
>Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er fordi du
>kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000. Der tilbydes ikke
>at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er i det hele taget ingen
>service i forhold til dækkene. Så hvis du går og overvejer at investere i en
>Mazda 5 så stil betingelse om at få den leveret med et andet dækmærke.
>Per

Har kun erfaring med Dunlop for nogle år tilbage.
Magen til ubalanceret dæk skulle man lede længe efter.
Fik dem afbalanceret 2 forskellige steder med samme resultat.
Så de blev omdøbt til Unihop og blev smidt ud efter <1.000 km.

De sidste mange år har jeg holdt mig til Continental og Michelin.
ALRIDG mere Dunlop til mig.

mvh Ole

Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 00:45

On Oct 10, 5:00 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Kent Glerup skrev:>> Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk.
> >> Det er simpelthen skoddæk der ryster.
> >> Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er
> >> fordi du kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000.
> >> Der tilbydes ikke at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er
> >> i det hele taget ingen service i forhold til dækkene. Så hvis du går
> >> og overvejer at investere i en Mazda 5 så stil betingelse om at få den
> >> leveret med et andet dækmærke.
> >> Per
> > Min Touran var leveret med noget SP Sport noget også. Magen til bras
> > skal man lede seriøst længe efter! Ved start efter stilstand hoppede den
> > bare hen af vejen, sådan cirka de første 5 kilometer.
>
>  >
> Har du overvejet om den var afbalanceret med sand?
>
> Havde ikke hørt om det før jeg fik nye dæk på lastbilen for 3 uger siden.
>
> Men i stedet for at banke klodser på fælgen blev hjulene afbalanceret
> ved at der blev smidt en pose med 375 g fint sand ind i dækket inden det
> blev sat helt på plads. (375 g i et lastbilhjul. Hvor meget der bruges i
> et personbilhjulved jeg ikke.)
>
> Det skulle give at hjulet bliver automatisk afbalanceret hver gang jeg
> har holdt stille.
>
> Og det giver netop lidt hoppen de første km.

Det lyder simpelthen for uSANDsynligt.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Finn Guldmann (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-10-08 10:02

Christian B. Andresen skrev:
>> Har du overvejet om den var afbalanceret med sand?
>> Havde ikke hørt om det før jeg fik nye dæk på lastbilen for 3 uger siden.
>> Men i stedet for at banke klodser på fælgen blev hjulene afbalanceret
>> ved at der blev smidt en pose med 375 g fint sand ind i dækket inden det
>> blev sat helt på plads. (375 g i et lastbilhjul. Hvor meget der bruges i
>> et personbilhjulved jeg ikke.)
>> Det skulle give at hjulet bliver automatisk afbalanceret hver gang jeg
>> har holdt stille.
>> Og det giver netop lidt hoppen de første km.
> Det lyder simpelthen for uSANDsynligt.
>
"Ved start efter stilstand hoppede den bare hen af vejen, sådan cirka de
første 5 kilometer"
Passede ellers meget godt med mine erfaringer med sand i fordækkene.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Hans Paulin \(6310\) (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-10-08 11:03

Christian B. Andresen skrev:

> Det lyder simpelthen for uSANDsynligt.

På min tidligere motorcykel, en Honda 7½, fyldte jeg noget creme i slangen -
Heal and seal, tror jeg det hed - det virkede på samme måde

Desværre kan man ikke få det længere; ellers havde jeg forlængst fyldt det i
dækkene på alle motorkøretøjer hér på matriklen
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



N/A (10-10-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 10-10-08 10:02



Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 03:19

On Oct 10, 11:02 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:>> Har du overvejet om den var afbalanceret med sand?
> >> Havde ikke hørt om det før jeg fik nye dæk på lastbilen for 3 uger siden.
> >> Men i stedet for at banke klodser på fælgen blev hjulene afbalanceret
> >> ved at der blev smidt en pose med 375 g fint sand ind i dækket inden det
> >> blev sat helt på plads. (375 g i et lastbilhjul. Hvor meget der bruges i
> >> et personbilhjulved jeg ikke.)
> >> Det skulle give at hjulet bliver automatisk afbalanceret hver gang jeg
> >> har holdt stille.
> >> Og det giver netop lidt hoppen de første km.
> > Det lyder simpelthen for uSANDsynligt.
>
> "Ved start efter stilstand hoppede den bare hen af vejen, sådan cirka de
> første 5 kilometer"
> Passede ellers meget godt med mine erfaringer med sand i fordækkene.

Ja det vil jeg godt tro at det har følt sådan, men jeg tror ikke på at
man afbalancerer dæk ved at fylde sand i dem.
Nogle landmænd fylder vand i dækkene på traktorene, men det er kun for
at få bedre greb vha. tungere vægt.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Finn Guldmann (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-10-08 12:35

Christian B. Andresen skrev:
>> Christian B. Andresen skrev:>> Har du overvejet om den var afbalanceret med sand?
>>>> Havde ikke hørt om det før jeg fik nye dæk på lastbilen for 3 uger siden.
>>>> Men i stedet for at banke klodser på fælgen blev hjulene afbalanceret
>>>> ved at der blev smidt en pose med 375 g fint sand ind i dækket inden det
>>>> blev sat helt på plads. (375 g i et lastbilhjul. Hvor meget der bruges i
>>>> et personbilhjulved jeg ikke.)
>>>> Det skulle give at hjulet bliver automatisk afbalanceret hver gang jeg
>>>> har holdt stille.
>>>> Og det giver netop lidt hoppen de første km.
>>> Det lyder simpelthen for uSANDsynligt.
>> "Ved start efter stilstand hoppede den bare hen af vejen, sådan cirka de
>> første 5 kilometer"
>> Passede ellers meget godt med mine erfaringer med sand i fordækkene.
> Ja det vil jeg godt tro at det har følt sådan, men jeg tror ikke på at
> man afbalancerer dæk ved at fylde sand i dem.
> Nogle landmænd fylder vand i dækkene på traktorene, men det er kun for
> at få bedre greb vha. tungere vægt.
>
Når folk ikke vil tro på hvad jeg skriver må jeg jo gøre et eller andet.

Har forsøgt at finde det på internet, men det gav ikke noget.

Så jeg ringede til værkstedet hvor jeg havde fået skiftet dæk.

Produktet kaldes "dæmpningsgranulat" og bærer navnet "Equal".

Det foregår ved at de har en pose med sandet i, som de skærer op lige
inden de smider den ind i dækket inden monteringen.

Jeg fik at vide at posen er lavet af et materiale der hurtig slides i
stykker så den ikke, i sig selv, vil give ubalancer.

Det skal så lige med at de kun bruger det til lastbiler, og evt. store
varebiler.

Men dækket er jo heller ikke "fyldt" med sand. Der kom 375 g i hvert
dæk. Det fylder ikke meget i et lastbildæk.

Det ligger løst inde i dækket, og falder ned i bunden når man holder
stille. Og fordeler sig så hver gang man begynder at køre efter de
ubalancer der måtte være i hjulet. Og det kan man så mærke ved at
hjulene hopper som en syg høne hver gang man sætter i gang. Men det "går
hurtig over", så det vender man sig til på en uge eller to.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Ejvind Kruse (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 13-10-08 08:41

Finn Guldmann wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>> Ja det vil jeg godt tro at det har følt sådan, men jeg tror ikke på at
>> man afbalancerer dæk ved at fylde sand i dem.
>>
> Når folk ikke vil tro på hvad jeg skriver må jeg jo gøre et eller andet.
>
> Har forsøgt at finde det på internet, men det gav ikke noget.
>
> Så jeg ringede til værkstedet hvor jeg havde fået skiftet dæk.
>
> Produktet kaldes "dæmpningsgranulat" og bærer navnet "Equal".
>
> Det foregår ved at de har en pose med sandet i, som de skærer op lige
> inden de smider den ind i dækket inden monteringen.


Det er ikke sand, men små plastikkugler:
<http://www.expeditionexchange.com/equal/>

--
Ejvind Kruse


Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 04:17

On Oct 10, 12:03 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Det lyder simpelthen for uSANDsynligt.
>
> På min tidligere motorcykel, en Honda 7½, fyldte jeg noget creme i slangen -
> Heal and seal, tror jeg det hed - det virkede på samme måde
>
> Desværre kan man ikke få det længere; ellers havde jeg forlængst fyldt det i
> dækkene på alle motorkøretøjer hér på matriklen

P. Lindberg sælger noget som hedder Dæktætner, hed tidligere STOP, som
landmænd og lign. tit bruger til at hælde i dækkene.
http://www.lindbergshop.dk/shop/productinfo.asp?id=9029807%2A
Det stopper så punkteringer stort set så snart de opstår.
Jeg har brugt det til en trillebør og det virker fortrinligt.
Og ham jeg køber træpiller bruger noget lign. eller det (ved jeg ikke)
til alle hans landburgsredskaber og hans genbo bruger det til hans
BobCat.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Hans Paulin \(6310\) (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-10-08 11:48

Christian B. Andresen skrev:

> P. Lindberg sælger noget som hedder Dæktætner, hed tidligere STOP, som
> landmænd og lign. tit bruger til at hælde i dækkene.
> http://www.lindbergshop.dk/shop/productinfo.asp?id=9029807%2A
> Det stopper så punkteringer stort set så snart de opstår.
> Jeg har brugt det til en trillebør og det virker fortrinligt.

"Dæktætner er specialudviklet til store huller på maskiner og langsomt
kørende køretøjer."

Ligefrem langsomtkørende vil jeg nu ikke kalde mig!

Dét jeg havde var cremeagtigt - jeg ved ikke med détte?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 05:24

On Oct 10, 12:48 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > P. Lindberg sælger noget som hedder Dæktætner, hed tidligere STOP, som
> > landmænd og lign. tit bruger til at hælde i dækkene.
> >http://www.lindbergshop.dk/shop/productinfo.asp?id=9029807%2A
> > Det stopper så punkteringer stort set så snart de opstår.
> > Jeg har brugt det til en trillebør og det virker fortrinligt.
>
> "Dæktætner er specialudviklet til store huller på maskiner og langsomt
> kørende køretøjer."
>
> Ligefrem langsomtkørende vil jeg nu ikke kalde mig!

Hurtigere end en trillebør ?


> Dét jeg havde var cremeagtigt - jeg ved ikke med détte?

Det STOP jeg har er.

Men jeg tror ikke det er godkendt til højere hastigheder, og jeg tror
heller ikke jeg vil forsøge.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Hans Paulin \(6310\) (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-10-08 12:49

Christian B. Andresen skrev:

> Hurtigere end en trillebør ?
>

Nu kender jeg ikke topfarten på din kritbar - man kan jo osse få dem
motoriserede, ved du!

>> Dét jeg havde var cremeagtigt - jeg ved ikke med détte?
>
> Det STOP jeg har er.
>
> Men jeg tror ikke det er godkendt til højere hastigheder, og jeg tror
> heller ikke jeg vil forsøge.

Nej, det er jo nok lidt bøvlet at få ud af dækkene på Toyotaen hvis nu man
skulle fortryde
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 05:54

On Oct 10, 1:34 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Det ligger løst inde i dækket, og falder ned i bunden når man holder
> stille. Og fordeler sig så hver gang man begynder at køre efter de
> ubalancer der måtte være i hjulet. Og det kan man så mærke ved at
> hjulene hopper som en syg høne hver gang man sætter i gang. Men det "går
> hurtig over", så det vender man sig til på en uge eller to.

Underligt.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Hans Paulin \(6310\) (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-10-08 13:41

Christian B. Andresen skrev:

> Underligt.

Naturlov!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 05:55

On Oct 10, 1:48 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Hurtigere end en trillebør ?
> >
>
> Nu kender jeg ikke topfarten på din kritbar - man kan jo osse få dem
> motoriserede, ved du!

Ja, men de er næsten langsommere end de røgbrødsdrevne

> >> Dét jeg havde var cremeagtigt - jeg ved ikke med détte?
>
> > Det STOP jeg har er.
>
> > Men jeg tror ikke det er godkendt til højere hastigheder, og jeg tror
> > heller ikke jeg vil forsøge.
>
> Nej, det er jo nok lidt bøvlet at få ud af dækkene på Toyotaen hvis nu man
> skulle fortryde

Ja, og det grisser sikkert meget.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Hans Paulin \(6310\) (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-10-08 13:44

Christian B. Andresen skrev:

> Ja, og det grisser sikkert meget.

Det jeg havde gjorde ikke; man skruede tuben fast på ventilen og tømte
indholdet ind i slangen.

Når cyklen skulle ha en ny slange skar jeg den gamle slange op og hældte
indholdet over i den nye slange - dér kunne man selvfølgelig godt få fedtede
fingre - men som mc-kører med kædetræk var dét jo ikke noget større problem


--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Christian B. Andrese~ (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-10-08 06:57

On Oct 10, 2:44 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Ja, og det grisser sikkert meget.
>
> Det jeg havde gjorde ikke; man skruede tuben fast på ventilen og tømte
> indholdet ind i slangen.

Det er det samme her, men det må da grisse fælgen.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Hans Paulin \(6310\) (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-10-08 14:24

Christian B. Andresen skrev:

> Det er det samme her, men det må da grisse fælgen.

Så får du lejlighed til at bruge din 100 bars højtryksrenser
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mikael (12-10-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 12-10-08 09:16

On 9 Okt., 20:53, "per" <oz...@oz6hq.dk> wrote:
> Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk. Det er
> simpelthen skoddæk der ryster.
> Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er fordi du
> kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000. Der tilbydes ikke
> at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er i det hele taget ingen
> service i forhold til dækkene. Så hvis du går og overvejer at investere i en
> Mazda 5 så stil betingelse om at få den leveret med et andet dækmærke.

Jeg vil medgive dig det er nogle skoddæk, hvis du prøver at søge på
dækmodelnavnet vil du farmnetlig ikke finde noget om det på nettet,
det er sikkert nogle dæk som kun bliver lavet til bilfabrikkerne, for
at gøre det så billigt som muligt.
Jeg kan trøste dig med at de holder ufattelihgt længe, fordi de bliver
stenhård i gummiet og derefter støjer som jeg ved ikke hvad.
Jeg har nu i min Mazda 5 fra 2006 kørt 62.000km og fordækkene (som var
bagdæk sidste år) er stort set ikke blevet synligt slidt i denne
sæson, skræmmende. Men når sommerdækkene til næste sæson skal på,
ryger de 2 sidste Dunlop dæk af min bil og der kommer aldrig Dunlop
dæk på den igen - og dog, jeg tror sgu mine vinterdæk også er Dunlop,
men dem er jeg temmelig godt tilfreds med.
Jeg har 2 stk Conti Sport Contact 2 på baghjulene (fordi jeg
punkterede på det ene i sommers) de støjer sgu også, dog ikke så meget
som Dunhopperne.

Hvis man stiller som betingelse at man vil have bilen med andre dæk,
tvivler jeg på at det bliver uden beregning, køb nogen nye dæk og glæd
dig over din dejlig bil

Mikael

Gunnar007 (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Gunnar007


Dato : 13-10-08 08:00

"per" <oz6hq@oz6hq.dk> skrev i en meddelelse
news:48ee532f$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg købte i 2007 en Mazda 5 Diesel Sport. Den leveres med Dunlop dæk. Det
> er simpelthen skoddæk der ryster.
> Forhandleren kommer med de mest mærkværdige betragtninger. Det er fordi du
> kører for få KM - tja jeg har da indtil videre kørt 35000. Der tilbydes
> ikke at man vil skifte dækkene til en bedre type. Der er i det hele taget
> ingen service i forhold til dækkene. Så hvis du går og overvejer at
> investere i en Mazda 5 så stil betingelse om at få den leveret med et
> andet dækmærke.
> Per


Jeg har også en 5'er fra 2007, og mine dæk fejler ingenting. De hopper ikke,
og støjer ikke anderledes end andre dæk jeg har haft på mine biler.
Og så er de snart slidte, så jeg skal jo nok overveje at købe nye sutter til
den, når vinterdæk sæson'n er slut
Nåe ja, har trillet 50.000, men jeg skifter til vinterdæk fra nov-april.

/G



Christian B. Andrese~ (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-10-08 02:15

On Oct 10, 3:24 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Det er det samme her, men det må da grisse fælgen.
>
> Så får du lejlighed til at bruge din 100 bars højtryksrenser

Jeg ved ikke om den er 100 bar, det er en mindre Alto.
Korrekt, eller bare ligeglad
Primærtrillebøren har fået et af de punkterfrie gule hjul, så må vi se
om det kan holde til stofferne i hestenes urin.


Hans Paulin \(6310\) (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 13-10-08 09:19

Christian B. Andresen skrev:

> Primærtrillebøren har fået et af de punkterfrie gule hjul, så må vi se
> om det kan holde til stofferne i hestenes urin.

God fornøjelse!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Christian B. Andrese~ (13-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-10-08 02:26

On Oct 13, 10:19 am, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Primærtrillebøren har fået et af de punkterfrie gule hjul, så må vi se
> > om det kan holde til stofferne i hestenes urin.
>
> God fornøjelse!

Tak tak


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste