Blink i ny Mazda 6
Fra : Kasper Christensen

Dato : 08-10-08 17:42

Hejsa

Jeg var ude og prøvekøre en Mazda 6 2.0 Advance i dag, da jeg skal have
firmabil. Det undrede mig at der ikke er et blinklys som lige laver 4-5
blink ved lige at vippe armen. Kan det være korrekt?

Mvh

Kasper

Fra : Mogens

Dato : 08-10-08 18:07

"Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var ude og prøvekøre en Mazda 6 2.0 Advance i dag, da jeg skal have
> firmabil. Det undrede mig at der ikke er et blinklys som lige laver 4-5
> blink ved lige at vippe armen. Kan det være korrekt?

komfortblink - dét kender man ikke i Japan:
www.mazda.dk/NR/rdonlyres/34CB0C64-4264-4040-8621-D4948ACFDCAE/0/Mazda6_Brochure.pdf

--
/Mogens
meget tæt på at modtage sin spritnye Leon TDI 170 FR

Fra : Jesper Juul

Dato : 09-10-08 19:28

Mogens skrev:
> "Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev i en meddelelse

> komfortblink - dét kender man ikke i Japan:

Mitsubishi kender det nu godt.

Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 08-10-08 18:23

Den Wed, 8 Oct 2008 18:42:29 +0200 skrev Kasper Christensen:
> [...]
> firmabil. Det undrede mig at der ikke er et blinklys som lige laver 4-5
> blink ved lige at vippe armen. Kan det være korrekt?

Det ville da være uhensigtsmæssigt, når folk i forvejen først rører
kontakten når de er midt i et vognbaneskift. Den vil jo stadig
være igang med at blinke når de laver det næste vognbaneskift
(til den anden side). Så ville det vel ende med at den blinker
til begge sider.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 08-10-08 20:09

> [...]
> være igang med at blinke når de laver det næste vognbaneskift
> (til den anden side). Så ville det vel ende med at den blinker

Hmm, jeg er ellers glad for det i Octaviaen.

Mvh

Kasper

Fra : Preben Andersen

Dato : 08-10-08 20:44

"Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm, jeg er ellers glad for det i Octaviaen.

Netop, men vi Octaviaejere kører jo også korrekt

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-10-08 20:46

On Wed, 8 Oct 2008 21:43:31 +0200, "Preben Andersen"
<pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Kasper Christensen" <kasper@fjerndettekasperc.dk> skrev i meddelelsen

>Netop, men vi Octaviaejere kører jo også korrekt

Hmmmmmmmmmmm. nå!!........)

Fra : Brian Lund

Dato : 08-10-08 20:41

> [...]
> være igang med at blinke når de laver det næste vognbaneskift
> (til den anden side). Så ville det vel ende med at den blinker

Jeg har prøvet en Polo der havde dét, den blinker tre gange når man lige
vipper armen, vipper man til den anden side holder den op med at blinke til
den første side... Så man kan altså IKKE blinke til begge sider på én gang.
(Jo med katastrofe blink selvfølgelig)

Brian

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-10-08 20:48

On Wed, 8 Oct 2008 21:41:05 +0200, "Brian Lund"
<brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

> [...]
>den første side... Så man kan altså IKKE blinke til begge sider på én gang.

Det er det samme i Zafira - let tryk 3 blink , hårdt tryk uendelig
blink eller til elektronikken finder ud af at retningen er ændret.
Endnu et ryk i blinkkontakten stopper lysshowet. (uanset side man
vælger) Lidt mærkeligt, men man kan vænne sig til det.

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-08 19:11

Den Wed, 8 Oct 2008 21:41:05 +0200 skrev Brian Lund:

> [...]
> den første side... Så man kan altså IKKE blinke til begge sider på én gang.

Hmm, dvs. hvis man starter den når man har stort set gennemført det
første vognbaneskift, så slår man den bare fra, når man vipper den
til den anden side ved næste vognbaneskift...

Men det er måske derfor de har reduceret det til tre blink (som
iflg. visse kilder er for lidt ved vognbaneskift) - at så kan man
ikke nå at komme til kun at slå den fra?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Lars

Dato : 09-10-08 17:39

On Wed, 8 Oct 2008 18:42:29 +0200, "Kasper Christensen"
<kasper@fjerndettekasperc.dk> wrote:

>Jeg var ude og prøvekøre en Mazda 6 2.0 Advance i dag, da jeg skal have
>firmabil. Det undrede mig at der ikke er et blinklys som lige laver 4-5
>blink ved lige at vippe armen. Kan det være korrekt?

Kan det ikke være en setting - spørg forhandleren?

I min bil kan jeg vælge det til og fra i settings i bilens computer,
om et kort tryk på blinkerarmen giver 3 blink eller ikke.

** Lars

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-10-08 20:45

> I min bil kan jeg vælge det til og fra i settings i bilens computer,
> om et kort tryk på blinkerarmen giver 3 blink eller ikke.

Også en Mazda 6?

Fra : Lars

Dato : 09-10-08 21:52

On Thu, 9 Oct 2008 21:45:10 +0200, "Kasper Christensen"

Nej min er en tysker...

** Lars

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-10-08 14:16