Host
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 11:31

hvis jeg holdt den oppe i omdr.
med speederen. Lod jeg den falde
'ned' i tomgang gik den i stå og
va svær at tænde igen.
Kørte ellers jævnt hjemad igen,
selv tomgangsfornemmelsen var iorden
uden den døde konsekvent.

Spørgsmålet er nu hvad det kan ligge i:

1) Det kan ikke være tændingen, da de jo gik fint
når først den var igang. Så tændingstidspunkt
osv. må være iorden (som sådan).

2) Benzintilførslen må også ha'
kapacitet nok til jævn kørsel med 80 km/t.

3) Kan det være fugten ?
Næppe, for når det kørte,
så tændte den jo jævnt.

4) Mit bud er kaburatoren som trænger
til en rensning og justering. Den har lugtet
af benzin et par gange den seneste måneds tid,
når den har stået stille 5 minutters tid.
Den er også våd omkring de bevægelige
dele under luftfilterkassen.
Kan det være en svømmerting eller andet ?
Hvad får en kaburatorbil til at lugte af benzin typisk ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-10-08 13:03

Eque skrev:

> [...]
> dele under luftfilterkassen.
> Kan det være en svømmerting eller andet ?
> Hvad får en kaburatorbil til at lugte af benzin typisk ?

Møre benzinslanger (ikke at dét har nogen indflydelse på motorgangen)

Hvis du ikke har et filter før kaburatoren kan du osse ha snask i
svømmerhuset, hvilket ka få svømmeren til at hænge og kaburatoren til at
løbe over, vil jeg tro.

Da jeg købte min 1. Kadett skilte jeg kaburatoren ad og rensede den og
monterede et benzinfilter; den svigtede mig ikke en eneste gang siden (havde
tilsidst gået 425.000 km) hvorimod de tilligere ejere i tide og utide havde
problemer med at den gik i stå m.v.

Hans
www.zofiaoghans.dk