Sommersprinklervæske
Fra : ShutEye

Dato : 07-10-08 19:49

Hejsa

Der er pt 'sommersprinklervæske' på dytten. Det kostede ½ af det
frostsikrede og har fungeret fint + at det lugter meget mindre.

Men her i morges var der så is på ruderne da jeg skulle køre. Bevares ikke
det store - den har sikkert kun lige at være nede og dyppe under 0. DMI
påstår noget andet - men is det var det sgu :)

Nu går spørgsmålet så på, om jeg bare kan hælde frostsikret sprinklervæske
oven i det andet der er på i forvejen. Eller om jeg bliver nødt til at tømme
beholderen først. Vil tro der kan komme et par liter på ud af de 5 den
rummer.
Ved godt at det så ikke lige bliver -23 grader sikret, men det er vist
heller ikke liiige rundt om hjørnet.

Hvad siger i?

mvh

Ole

Fra : Ivan Madsen

Dato : 07-10-08 19:57

On Tue, 7 Oct 2008 20:49:09 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

> [...]
>rummer.
>Ved godt at det så ikke lige bliver -23 grader sikret, men det er vist

Jeg ville bare fylde noget frostsikret oveni og tage chancen......og
så evt. køre den tom næste gang.

Fra : ShutEye

Dato : 07-10-08 21:52

> Jeg ville bare fylde noget frostsikret oveni og tage chancen......og
> så evt. køre den tom næste gang.

Tak for tilbagemeldingen. Det bliver nok sådan det går.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-08 20:36

ShutEye skriver:

> Men her i morges var der så is på ruderne da jeg skulle køre. Bevares ikke
> det store - den har sikkert kun lige at være nede og dyppe under 0. DMI
> påstår noget andet - men is det var det sgu :)

Nej, den har ikek været under 0 grader. Jeg har haft is på forruden de
sidste 2 dage, selvom temperaturen har været hhv 3,5 og 2,5 grader. Men
fordampningen af væsken fra ruden og udstrålingen i himmelrummet gør at
der lokalt dannes is.

> Hvad siger i?

Jeg ville bare hælde oveni...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ShutEye

Dato : 07-10-08 21:54

> [...]
> sidste 2 dage, selvom temperaturen har været hhv 3,5 og 2,5 grader. Men
> fordampningen af væsken fra ruden og udstrålingen i himmelrummet gør at

Ok. Der var nu også is på de flade tage lige overfor hvor vi bor.

> Jeg ville bare hælde oveni...

Tjek. Og så gøre som Ivan foreslog: At bruge 'mixet' op inden påfyldning af
ny frostsikret væske.

Tak for svaret.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-10-08 13:02

> ShutEye skriver:

> Nej, den har ikek været under 0 grader. Jeg har haft is på forruden de
> sidste 2 dage, selvom temperaturen har været hhv 3,5 og 2,5 grader.

Jo den har - det sagde de selv i vejrudsigten - 2 dage under 0 i forgårs og
i overforgårs :)

Men det var vist meget lokalt ...
--
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-10-08 07:21

On Oct 8, 2:01 pm, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> Jo den har - det sagde de selv i vejrudsigten - 2 dage under 0 i forgårs og
> i overforgårs :)
>
> Men det var vist meget lokalt ...

Der var også is på forruden af vores biler den morgen, lokation lige
nord for Randers

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-10-08 13:10

> [...]

>rummer.
>Ved godt at det så ikke lige bliver -23 grader sikret, men det er vist

Jeg villle bare tage noget husholdningssprit og hælde i. Så sænker du
frysepunktet.

Fly

Fra : ShutEye

Dato : 08-10-08 15:28

> Jeg villle bare tage noget husholdningssprit og hælde i. Så sænker du
> frysepunktet.

Tjo - men sker det samme ikke hvis jeg bare hælder godt med frostsikret
sprinklervæske på?

Men tak for forslaget!

Fra : Klaus G.

Dato : 08-10-08 15:44

> Ved godt at det så ikke lige bliver -23 grader sikret, men det er vist
> heller ikke liiige rundt om hjørnet.
Hvis det nye er sikret til -23grader og du blandet det i det der sommervæske
halv om halv. Så må frost sikringen blive 11½grader ca? Det burde være
rigeligt til langt hen i december/januar. Og til den tid har du sikkert tømt
beholderen et par gange jo.

Så gør som alle de andre siger, hæld noget nyt vintervæske oveni.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : ShutEye

Dato : 08-10-08 15:58

> [...]
> burde være rigeligt til langt hen i december/januar. Og til den tid har du
> sikkert tømt beholderen et par gange jo.

Kemi er ikke min stærke side :)

> Så gør som alle de andre siger, hæld noget nyt vintervæske oveni.

Det gør jeg!