Barnestol i en Touran Van
Fra : Søren Ravn

Dato : 07-10-08 09:18

Jeg har lidt problemer med at montere en barnestol på passagersæde i en
touran.

Sikkerhedssele-låsen rager ca 10cm op over sædet og sidder ca 15cm inde på
sædet.

Dette gør det umuligt at montere en barnestol så den sidder fast.

Kan man flytte den, eller købe et "KIT" med en ny lås..

Mvh

Søren Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 07-10-08 03:00

On 7 Okt., 10:18, Søren Ravn <sd...@qwrwr.dk> wrote:
> Jeg har lidt problemer med at montere en barnestol på passagersæde i en
> touran.

Hvilken stol forsøger du at montere ?

> [...]
>
> Dette gør det umuligt at montere en barnestol så den sidder fast.
>
> Kan man flytte den, eller købe et "KIT" med en ny lås..

Kan du ikke bare flytte sædet frem og tilbage ?

Jeg har nogen gange haft vores Maxi Cosi Tobi placeret på
passagersædet af min Touran. Det er ikke noget problem at få den til
at sidde godt fast.

Klaus

Fra : Søren Ravn

Dato : 07-10-08 10:20

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> wrote in message
On 7 Okt., 10:18, Søren Ravn <sd...@qwrwr.dk> wrote:

>Hvilken stol forsøger du at montere ?

en Römer Safefix Plus

>Kan du ikke bare flytte sædet frem og tilbage ?

Hvis jeg flytter sædet frem og tilbage så flytter låsen med :-/

>Jeg har nogen gange haft vores Maxi Cosi Tobi placeret på
>passagersædet af min Touran. Det er ikke noget problem at få den til
>at sidde godt fast.

hmm det kunne være jeg skulle køre forbi babyudstyrs butikken og prøve sådan
en.

Mvh

Søren Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-08 16:25

Søren Ravn skriver:

> hmm det kunne være jeg skulle køre forbi babyudstyrs butikken og prøve sådan
> en.

Den passer cirka sådan:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/bstit1.jpg
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/bstit2.jpg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Hallenberg

Dato : 07-10-08 17:53

Hej

Det ser ud til at det er fordi Tobien installeres anderledes end Safefixen:
http://www.roemer-britax.de/produkt.php?lang=en&navid=15&action=usermanuals&id=9

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-08 20:33

Thomas Hallenberg skriver:

> Hej
>
> Det ser ud til at det er fordi Tobien installeres anderledes end Safefixen:
> http://www.roemer-britax.de/produkt.php?lang=en&navid=15&action=usermanuals&id=9

Hold da kæft den ser beværlig ud at montere....

Jeg smider sædet ind, trækker selen rundt for om sædet og klikker
slelespændet id. "skråselen" trækkes op og bagomkring sædet, der trækkes
lige i selen omme ved selsepændet og igen oppe ved toppen af stolen og
låsene øverst på sædet klappes i. "selestrammeren i bunden vippes op og
der dykker sædet lige 2-3 mm ned i det sæde det står på, så fast sidder
det.

http://www.maxi-cosi.nl/media/producthandleidingen/maxicosi/Tobi.pdf

Fra : Søren Ravn

Dato : 08-10-08 08:37

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Den passer cirka sådan:
> http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/bstit1.jpg
> http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/bstit2.jpg

Maxi Cosi'en ser ud til at passe meget bedre i en touran, end safefix'en.

Jeg må en tur forbi babygear butikken i dag

Takker mange gange for hjælpen

Mvh

Søren Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-08 14:10

Søren Ravn skriver:

> Maxi Cosi'en ser ud til at passe meget bedre i en touran, end safefix'en.

Så skal du se den på bagsædet af en Golf V. Der passer den endnu
bedre.....

I Touran'en er der "underlig" afstand mellem selen ved B stolpen og
stolen. I Golfen passer det med at de to "ører" der stikker bagud på
stolen i hovedhøjde præcist griber fat om nakkestøtten. Stolen
efterlader dog mærket i sædet og selen, men hellere det og knægten
sidder ordentligt.

> Takker mange gange for hjælpen

Velbekom da

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 07-10-08 04:54

On 7 Okt., 11:19, Søren Ravn <sd...@qwrwr.dk> wrote:

> hmm det kunne være jeg skulle køre forbi babyudstyrs butikken og prøve sådan
> en.

Det sæde er vi utroligt glad for. Selen til knægten vipper selv op og
stikker ud i lufte, når man låser op. Så kan han lettere selv tage
selen på og vi skal kun låse..

For øvrigt, kan du ikke justere sædet op og ned ?

Justerer jeg helt op, er der kun selve låsen der stikker ovenfor
sædet......

Klaus

Fra : Søren Ravn

Dato : 08-10-08 08:31

On 7 Okt., 11:19, Søren Ravn <sd...@qwrwr.dk> wrote:

<For øvrigt, kan du ikke justere sædet op og ned ?

<Justerer jeg helt op, er der kun selve låsen der stikker ovenfor
<sædet......

Det havde jeg ikke lige tænkt på. god ide

Mvh

Søren Ravn