/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bremseklodser billigst?
Fra : Per H


Dato : 06-10-08 19:07

Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?

(399 kr) for begge baghjul.


--

Mvh

per


 
 
Niels Bengaard (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 06-10-08 19:28

> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>
> (399 kr) for begge baghjul.
>
>
> --
>
> Mvh
>
> per

Næppe, www.refako.dk og flere andre er billigere.

Mvh Niels



Per H (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-10-08 19:45

On Mon, 6 Oct 2008 20:27:33 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev:

>> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>>
>> (399 kr) for begge baghjul.
>>
>>
>> --
>>
>> Mvh
>>
>> per
>
>Næppe, www.refako.dk
de var så 100 kr dyrre.


>og flere andre er billigere.
Har du nogle navne?

Iøvrigt står der noget om slid-indikator.
Er det en lampe der skal lyse?



--

Mvh

per


Niels Bengaard (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 06-10-08 21:11

>>> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>>>
>>> (399 kr) for begge baghjul.
>>>
>>>
>>> --
>>>
>>> Mvh
>>>
>>> per
>>
>>Næppe, www.refako.dk
> de var så 100 kr dyrre.

Så må du hoste op med nogle flere oplysninger om den model du kører i, jeg
slår dem op til 320 kr.

Mvh Niels



Per H (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 06-10-08 22:44

On Mon, 6 Oct 2008 22:11:01 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev:

>>>> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>>>>
>>>> (399 kr) for begge baghjul.
>
>>>Næppe, www.refako.dk
>> de var så 100 kr dyrre.
>
>Så må du hoste op med nogle flere oplysninger om den model du kører i, jeg
>slår dem op til 320 kr.


Opel vectra 1,8 2003
--

Mvh

per


Brian Sørup (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 06-10-08 19:54


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:rrkke4h6at2sb3krm5ljgls3joghc1nrur@4ax.com...
> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>
> (399 kr) for begge baghjul.
>
>

Prøv http://www.biltema.dk/.....
Jeg har købt skiver til Scorpio hos dem og der var ikke noget at klage
på.
Har desværre ingen erfaring med deres bremseklodser.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.



Jacob Rungwald (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 07-10-08 07:38


"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
news:rrkke4h6at2sb3krm5ljgls3joghc1nrur@4ax.com...
> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>
> (399 kr) for begge baghjul.

Hvad koster de originalt, jeg fatter ikke at man vil spare 1000-1200kr på
40-60000km og så have evt fælge tilsmurt i bremsestøv/larm fra
bremser/belægning der går løs osv osv.

Bremser er altså dem der stopper din bil når der sker noget uforudset, der
vil jeg gerne kunne stole på mine bremser.

Hvis du kan spare 2-3000kr og du man kan garantere at de uoriginale bare er
de originale usen mærke på, fair nok, men så ville jeg nok alligevel købe
den ALLE andre steder en t-hansen.

Mvh
Jacob


Christian B. Andrese~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-10-08 00:41

On Oct 7, 8:38 am, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:
> Bremser er altså dem der stopper din bil når der sker noget uforudset, der
> vil jeg gerne kunne stole på mine bremser.

Nej, de stopper hjulene.
Det er dækkene som stopper bilen, og selv fungerende middelmådige
bremser kan typisk nemt stoppe hjulene.
Dog vil jeg give dig ret i at man bør købe kvalitet for at sikre at de
virker.
Hvis man ikke vil købe originalt er Mekonomen et rimeligt billigt sted
mht. kvalitet.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Jacob Rungwald (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 07-10-08 09:45


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:525e3c64-e31d-4500-b016-c42e20e54d97@k30g2000hse.googlegroups.com...
On Oct 7, 8:38 am, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:
> Bremser er altså dem der stopper din bil når der sker noget uforudset, der
> vil jeg gerne kunne stole på mine bremser.

>Nej, de stopper hjulene.

Som så stopper bilen. Uden bremser kan du have de bedste dæk i verden :)

>Det er dækkene som stopper bilen, og selv fungerende middelmådige
>bremser kan typisk nemt stoppe hjulene.
>Dog vil jeg give dig ret i at man bør købe kvalitet for at sikre at de
>virker.

Ja, du kan sige hvad du vil, men hvis man bremser og belægningen river sig
løs, så kan det gå grueligt galt.

>Hvis man ikke vil købe originalt er Mekonomen et rimeligt billigt sted
>mht. kvalitet.

Ja, derfor også min kommentar om ihvertifald IKKE at købe hos t-hansen.

Mvh
Jacob


Ukendt (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-08 21:42

"Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> skrev :

>Ja, du kan sige hvad du vil, men hvis man bremser og belægningen river sig
>løs, så kan det gå grueligt galt.

Og hvor tit er det lige det indtræffer ?

Det er imo ikke et gyldigt argument


--
Jan_stevns

Finn Egmose (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Finn Egmose


Dato : 07-10-08 11:04


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:525e3c64-e31d-4500-b016-c42e20e54d97@k30g2000hse.googlegroups.com...
On Oct 7, 8:38 am, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:
> Bremser er altså dem der stopper din bil når der sker noget uforudset, der
> vil jeg gerne kunne stole på mine bremser.

Nej, de stopper hjulene.
Det er dækkene som stopper bilen, og selv fungerende middelmådige
bremser kan typisk nemt stoppe hjulene.
Dog vil jeg give dig ret i at man bør købe kvalitet for at sikre at de
virker.
Hvis man ikke vil købe originalt er Mekonomen et rimeligt billigt sted
mht. kvalitet.


Bremseklodser fra Mekonomen er kvalitet ingen tvivl om det men hvis du ikke
er omfattet af Mekonomens rabatter er de i mange tilfælde ligeså dyre eller
dyrere end de tilsvarende originale dele

Mvh
finn



Per H (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 07-10-08 09:39

On Tue, 7 Oct 2008 08:38:10 +0200, "Jacob Rungwald"
<jacob@rungwald*fjern*.dk> skrev:

>
>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>news:rrkke4h6at2sb3krm5ljgls3joghc1nrur@4ax.com...
>> Er det hos T hansen man køber bremseklodser til opel vectra billigst?
>>
>> (399 kr) for begge baghjul.
>
>Hvad koster de originalt, jeg fatter ikke at man vil spare 1000-1200kr på

Fordi jeg ikke har råd pt.
når man har arbejdet for lindrup-byg, som ikke betaler løn, ja så
kniber det lidt.

Men der er nu ikke nogen advarselslampe der lyser. Det trpede jeg den
skulle, men bremserne har denn skurrelyd.


--

Mvh

per


Jacob Rungwald (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 07-10-08 09:43


"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
news:dr7me4lmkvff7eljs0c75jbuuiu5irh0ga@4ax.com...
>
> Fordi jeg ikke har råd pt.
> når man har arbejdet for lindrup-byg, som ikke betaler løn, ja så
> kniber det lidt.

Ja, alle kan komme i den situation :(

> Men der er nu ikke nogen advarselslampe der lyser. Det trpede jeg den
> skulle, men bremserne har denn skurrelyd.

Hvis din bil har advarselslampe for lav bremsebelægning, og den ikke lyser,
så er der rigeligt belægning på endnu. Tag et kig på dine bremser med en
lygte og kom med en anslået tykkelse i mm.

Mvh
Jacob


Per Henneberg Kriste~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-10-08 11:36


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:dr7me4lmkvff7eljs0c75jbuuiu5irh0ga@4ax.com...
> On Tue, 7 Oct 2008 08:38:10 +0200, "Jacob Rungwald"
> <jacob@rungwald*fjern*.dk> skrev:

> Men der er nu ikke nogen advarselslampe der lyser. Det trpede jeg den
> skulle, men bremserne har denn skurrelyd.

Des mere du fra nu af bremser - des mere sikkert er det at du også skal have
nye skiver på.

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Martin Johansen [600~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-10-08 11:16


>de originale usen mærke på, fair nok, men så ville jeg nok alligevel købe
>den ALLE andre steder en t-hansen.

Det lugter lidt af en fordom

Thansen klodser kan være udemærkede.. de kan også være ringe.. men det
er præcis samme historie hos mange andre discountbutikker.


Jacob Rungwald (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 07-10-08 12:05


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:7ldme4tgs8fvqq08ogk4113cl37178p7i6@4ax.com...
>
>>de originale usen mærke på, fair nok, men så ville jeg nok alligevel købe
>>den ALLE andre steder en t-hansen.
>
> Det lugter lidt af en fordom

Ja, jeg har endnu ikke købt bremsedele hos hoyer/t-hansen som jeg ikke har
skiftet efter 1 måned pga skæve skiver osv.

Så ja, jeg har en fordom mod at købe ting hos t-hansen.

> Thansen klodser kan være udemærkede.. de kan også være ringe.. men det
> er præcis samme historie hos mange andre discountbutikker.

Hvis folk er tilfredse med det de køber, så har jeg det fint med det. Jeg
har dog lært lektien og der kommer aldrig uorig. bremser på bimmeren mere.

Der har også været en del historier omkring gummibøsninger der mørner efter
kort tid, og andre reservedele fra t-hansen osv, der ender med at bliver
dyrerer end originalt fordi tingene skal skiftes hurtigt igen.

Mvh
Jacob


Martin Johansen [600~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 07-10-08 21:34


>Ja, jeg har endnu ikke købt bremsedele hos hoyer/t-hansen som jeg ikke har
>skiftet efter 1 måned pga skæve skiver osv.

Det har jeg så

>Så ja, jeg har en fordom mod at købe ting hos t-hansen.

Fordomme kan være farlige

>Der har også været en del historier omkring gummibøsninger der mørner efter
>kort tid, og andre reservedele fra t-hansen osv, der ender med at bliver
>dyrerer end originalt fordi tingene skal skiftes hurtigt igen.

Tak jeg kender alle historierne. Men jeg har også arbejdet hos Thansen
for nogle år tilbage og kender til deres "kvalitetets-krav". De ligger
ret lavt dvs. prisen dikterer hvad der kommer på lager. Af og til er
det gode dele, andre gange er det mindre gode dele.

Men du skal så også møde nogle af de kunder der tropper op og brokker
sig. Jeg har tit undret mig over hvordan de mon har fundet ind til
butikken for den dybe tallerken har de ikke opfundet.. og er det så en
fejlmontering/betjening eller er varen vitterlig for ringe?

Tit er den for ringe.. men ofte er det også kunderne der tror de kan
montere alt med en forhammer...


Jacob Rungwald (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Rungwald


Dato : 08-10-08 08:13


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:9qhne4lv7afg76j38qab3gvbfpau0k4r69@4ax.com...

> Tit er den for ringe.. men ofte er det også kunderne der tror de kan
> montere alt med en forhammer...

Det er jo klart, hvis alle kan købe tingen, må det jo være fordi den kan
skiftes i indkørslen derhjemme :)

Minder mig om et slogan jeg så på en VVS bil....."Rigtige VVS'ere elsker gør
det selv folk" :)

Mvh
Jacob



Martin Johansen [600~ (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 08-10-08 10:03


>Minder mig om et slogan jeg så på en VVS bil....."Rigtige VVS'ere elsker gør
>det selv folk" :)

Hehe ja det er der de tjener pengene


Christian B. Andrese~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-10-08 05:43

On Oct 7, 10:45 am, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote in messagenews:525e3c64-e31d-4500-b016-c42e20e54d97@k30g2000hse.googlegroups.com...
> On Oct 7, 8:38 am, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:
>
> > Bremser er altså dem der stopper din bil når der sker noget uforudset, der
> > vil jeg gerne kunne stole på mine bremser.
> >Nej, de stopper hjulene.
>
> Som så stopper bilen. Uden bremser kan du have de bedste dæk i verden :)
>
> >Det er dækkene som stopper bilen, og selv fungerende middelmådige
> >bremser kan typisk nemt stoppe hjulene.
> >Dog vil jeg give dig ret i at man bør købe kvalitet for at sikre at de
> >virker.
>
> Ja, du kan sige hvad du vil, men hvis man bremser og belægningen river sig
> løs, så kan det gå grueligt galt.

Ja det er da rigtigt.

> >Hvis man ikke vil købe originalt er Mekonomen et rimeligt billigt sted
> >mht. kvalitet.
>
> Ja, derfor også min kommentar om ihvertifald IKKE at købe hos t-hansen.

Det vil jeg heller ikke selv gøre. Køber dem hos Mekonomen, eller
alternativt originalt.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Christian B. Andrese~ (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-10-08 05:44

On Oct 7, 10:43 am, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald*fjern*.dk> wrote:
> > Men der er nu ikke nogen advarselslampe der lyser. Det trpede jeg den
> > skulle, men bremserne har denn skurrelyd.
>
> Hvis din bil har advarselslampe for lav bremsebelægning, og den ikke lyser,
> så er der rigeligt belægning på endnu. Tag et kig på dine bremser med en
> lygte og kom med en anslået tykkelse i mm.

Forudsat at det er nogen med indikator som er monteret og stikket er
sat i og kablet er ok.
Af med dækket og tjek begge sider.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Brian Axelgaard (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 08-10-08 16:39

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:2956b9db-cbd8-4717-9983-69a1af8c33e2@y29g2000hsf.googlegroups.com...
>
> Forudsat at det er nogen med indikator som er monteret og stikket er
> sat i og kablet er ok.

Hvis stikket ikke er sat i så melder sådan et system også fejl...

> Af med dækket og tjek begge sider.

Han kan vel nøjes med hjulene ;)


Mikker (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Mikker


Dato : 08-10-08 21:31


"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse
news:48ecc9f5$0$5971$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
>> news:2956b9db-cbd8-4717-9983-69a1af8c33e2@y29g2000hsf.googlegroups.com...
>>
>> Forudsat at det er nogen med indikator som er monteret og stikket er
>> sat i og kablet er ok.
>
> Hvis stikket ikke er sat i så melder sådan et system også fejl...
>
>> Af med dækket og tjek begge sider.
>
> Han kan vel nøjes med hjulene ;)

Hmm der tager du fejl....føleren sidder så når klodsen er slidt til et vist
niveau, så laves der forbindelse ind til skiven & der kan gå strøm igennem
pæren...ergo, er den afbrudt/ikke monteret = ingen lampe ;)

Hygge

Mikker



Michael Thybo Jørgen~ (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Michael Thybo Jørgen~


Dato : 08-10-08 01:33

> > Bremser er altså dem der stopper din bil når der sker noget uforudset, der
> > vil jeg gerne kunne stole på mine bremser.
>
> Nej, de stopper hjulene.
> Det er dækkene som stopper bilen, og selv fungerende middelmådige

Nix - det er ikke dækkene der stopper bilen. Det er friktionen mellem
bremseklods og bremseskive (samt vej og dæk) der omsætter den
kinetiske energi oplagret i den kørende bil til varme og støj, således
at automobilet bliver bragt til standsning. Hvis du nu absolut vil
træde i det...

> bremser kan typisk nemt stoppe hjulene.

Men bremserne skal netop helst ikke stoppe hjulene. Det er
bremsedelene der skal omsætte bevægelsesenergi til primært varme.

> Dog vil jeg give dig ret i at man bør købe kvalitet for at sikre at de
> virker.

Jeg har til dato ikke oplevet andre problemer med T-Hansen
bremseklodser end at de holder ca. ½ så langt. Så besparelsen på
klodserne er nok ikke ret stor.

> Hvis man ikke vil købe originalt er Mekonomen et rimeligt billigt sted
> mht. kvalitet.

10-4.

Mvh
Michael

Michael Thybo Jørgen~ (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Michael Thybo Jørgen~


Dato : 08-10-08 01:45

<snip>
> Ja, jeg har endnu ikke købt bremsedele hos hoyer/t-hansen som jeg ikke har
> skiftet efter 1 måned pga skæve skiver osv.

Hmmm - monteringen er ret afgørende. Hvis ikke du sørger for at gøre
navet pinligt rent, og kun smører et MEGET tyndt lag kobberfedt på
inden du monterer den ny skive, så vil du stå med skæve skiver efter
meget få km.
Min Mazdarati6 har nu ca. 40.000 km bag sig med T-Hansen skiver, og
der er ikke antydningen af skævhed. De originale var skæve efter
~25-30.000 km.. Tidligere har jeg kørt ~90.000 på Høyer-skiver i min
626'er og de fejlede intet da jeg solgte dytten.

>
> Så ja, jeg har en fordom mod at købe ting hos t-hansen.
>
> > Thansen klodser kan være udemærkede.. de kan også være ringe.. men det
> > er præcis samme historie hos mange andre discountbutikker.
>
> Hvis folk er tilfredse med det de køber, så har jeg det fint med det. Jeg
> har dog lært lektien og der kommer aldrig uorig. bremser på bimmeren mere.

Min erfaring med Høyer/T-Hansen skiver er at de er (mindst) lige så
gode som orig. Mazdarati-skiver. Klodserne derimod er en hel del
ringere. De slides meget hurtigere. Erfaringer fra et antal klods/
skiveskift på en 626er samt en Mazda 6.

>
> Der har også været en del historier omkring gummibøsninger der mørner efter
> kort tid, og andre reservedele fra t-hansen osv, der ender med at bliver
> dyrerer end originalt fordi tingene skal skiftes hurtigt igen.

Der har vel egentlig også været historier om fabriksmonterede VW-dele
som var døde efter kort tid, så det er nok mest et udtryk for at alle
kan være uheldige med produktionen. Men generelt set er der
selvfølgelig en sammenhæng mellem kvalitetssikring og kvalitet

Mvh
Michael

Christian B. Andrese~ (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 09-10-08 00:51

On Oct 8, 5:38 pm, "Brian Axelgaard" <brianaxelga...@GOOGLEmail.com>
wrote:
> > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> >news:2956b9db-cbd8-4717-9983-69a1af8c33e2@y29g2000hsf.googlegroups.com....
>
> > Forudsat at det er nogen med indikator som er monteret og stikket er
> > sat i og kablet er ok.
>
> Hvis stikket ikke er sat i så melder sådan et system også fejl...
>
> > Af med dækket og tjek begge sider.
>
> Han kan vel nøjes med hjulene ;)

He He, jo så skidt da.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste