motorproblem i en Opel Astra 1,6.
Fra : Soliema

Dato : 06-10-08 07:59

Halløj i Gruppen.
Jeg står med en meget mystisk problem, ved min Opel Astra 1,6 fra 1997.
Den er begyndt at skabe sig en gang imellem, hvor den ikke vil tage gas, når
man trykker på pedalen, den køre også op i omdrejninger, sådan ca 2000 stk
og dør simpelthen når man trykker.
Det er ikke en tilstand, den bliver ved med at være i, det forkommer for det
meste, når man holder meget uheldigt men kan afhjælpes med at give den lidt
tæsk, når man har givet den lidt førstehjælp og har fået motoren til at køre

Er der nogen som ide om hvad det kunne være, det er en ny ting, som den er
begyndt med, har haft bilen i over 2 år.

Mvh
Anne Mette

Fra : mugge

Dato : 06-10-08 08:02

EGR ventil?

mugge

Fra : Soliema

Dato : 06-10-08 08:13

"mugge" <mogenslarsen2003@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> EGR ventil?
>
> mugge

Jamen skulle problem så ikke være der hele tiden, hvis den ikke får luft
nok, der er kan gå op til en uge uden problemer men den kan også skabe sig
flere gange på en dag, er lidt bekymre over om det har noget med
katalysatoren at gøre.

/Anne Mette

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 06-10-08 08:16

> EGR ventil?

Det er en mulighed, men først bør man checke oliestanden. Jeg har været ude
for, at A&M afhjælpede nogenlunde samme fejl ved at hælde 1-1½ liter olie
på. Pinligt, at jeg ikke selv havde opdaget, at der manglede olie. Et eller
andet i motorstyringen er afhængig af olietryk.

vh
Peter

Fra : mugge

Dato : 06-10-08 08:32

Jeg havde samme problem på min 1,6 8v - Fejlen kom periodevist - der kunne
gå meget længe immelm, men det var altid på det mest irriterende tidspunkt
den kom (tomgang ved kø kørsel).

Prøv at udlæse fejlkoden - så kan du ihvertfald få be/afkræftet om det er
EGR.

mugge

Fra : Soliema

Dato : 06-10-08 08:36

> [...]
> olie på. Pinligt, at jeg ikke selv havde opdaget, at der manglede olie. Et
> eller andet i motorstyringen er afhængig af olietryk.

Takker, dette vil jeg da lige tjekke først, inden jeg smider den på
værksted, har ellers nogenlunde tjek på det men er jo kun en pige

/Anne Mette