Service i Sverige på en Mazda
Fra : Mikael

Dato : 05-10-08 09:38

Hvis nogen skulle have haft tanker omkring service på bilen i Sverige
har jeg lige prøvet det.

Jeg spurgte først min lokale Mazda forhandler hvor jeg har købt bilen,
det ville gerne have små 3600kr for et 60.000km eftersyn på en Mazda
5.

Jeg skrev en mail til en Mazdaforhandler i Malmø (Hedbergs biler) og
fik besked på at det skulle koste 2320skr.

Jeg fik bestilt tid i Malmø, reserverede en lånebil og drog afsted da
dagen oprandt.

Da jeg kommer til værkstedet bliver høfligt og venligt modtaget,
aflevere bilen kl.08.00 og venter 5 min på at de fik gjort lånebilen
klar. En Ford fiesta
Kl.13.30 ringer værkstedet at nu er bilen klar.

Henter bilen, betaler regningen som er på 2800skr (incl. lånebil til
250kr) og triller hjem, de har ikke lavet noget som ikke er aftalt,
udover et gratis karosserieftersyn fordi bilen fylder 2 år om kort
tid.

Jeg har nu lige tjekket min netbank og kan se at der er trukket 2200kr
på kontoen.
I Sverige adskiller man ikke bremser og renser og smører dem, det skal
bestilles særskilt hvis man ønsker det. Det tager man lige over 600kr
for i DK. Det er så vidt jeg kan se den eneste forskel på DK og
Sverige. Så jeg kan kun anbefale at prøve Malmø

Mikael

Fra : Niels Bengaard

Dato : 05-10-08 17:36

[...]

Det bekræfter hvad andre har fortalt, det er billigere, men også noget mere
besværligt. Brotaksten skal man huske at lægge oveni.
Arbejder man i Danmark skal man frem og tilbage to gange med mindre man
bruger en fridag på at servicere den.
Skal man reklamere over arbejdet, er fortjenesten væk.

Mvh Niels

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 05-10-08 20:09

Mikael har bragt dette til os:
> [...]
> for i DK. Det er så vidt jeg kan se den eneste forskel på DK og
> Sverige. Så jeg kan kun anbefale at prøve Malmø

Hvordan med tidsforbrug, en fridag eller 2 gange bro?
Hvad var din totale udgift til det?
Kai

Fra : Mikael

Dato : 08-10-08 10:01

On 5 Okt., 21:08, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:

> Hvordan med tidsforbrug, en fridag eller 2 gange bro?
> Hvad var din totale udgift til det?

Det blev til en returbillet til broen, fridagen havde jeg alligevel
pga. mine arbejdstider.

Det er jo rigtigt at hvis der er noget der skal reklameres over så
forsvinder besparelse med det samme, men nu tog jeg chancen og det gør
jeg nok igen om 20.000km.
Det et også kun noget jeg vil gøre når det er helt almindelig
vedligholdelse og fastlagt fra starten af hvad der skal laves, jeg vil
være lidt mere betænklig, hvis jeg havde et problem, både på grund af
evt. sprogbariarre, det kan være svært at forklare eller forstå hvis
det er en teknisk beskrivels man skal komme med eller modtage og man
skal være rimelig sikker på at den sidder lige i skabet første gang.

Mikael