Bådtransport, udland til Skandinavien ?
Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 15:16

Tilsyneladende er det ikke bare lige at finde en vognmand, der kan bringe en
40 fods motorbåd fra Italien til Skandinavien. Derfor kunne det være nice,
om nogen kender dels en sådan vognmand og dels en anslået pris på opgaven...

Jeg har fået dette link, selvom det ikke ligefrem indikerer bådtransporter:
www.ockhuizen.nl

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-08 15:24

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgaven...
>
> Jeg har fået dette link, selvom det ikke ligefrem indikerer

http://www.degulesider.dk/vbw/firma/fb.do?twoFieldName=B%E5dtransport&twoFieldAddr=&Image52.x=48&Image52.y=18

Så er det bare at ringe løs. En del af dem reklamerer endda med bådtransport

/karsten

Fra : HO

Dato : 05-10-08 15:42

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> www.ockhuizen.nl

hejsa
den er go´ nok - de er nok i DK mindst en - to gange hver måned, og kører
over det meste af EU
http://www.ockhuisenholland.com/

MVH
Hans

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 15:45

"HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> den er go´ nok - de er nok i DK mindst en - to gange hver måned, og kører
> over det meste af EU - www.ockhuisenholland.com

Tak skal du have!
Det andet link var fra en dansk vognmand, som ikke kørte på Italien, men som
kendte den nævnte vognmand - blot ikke det rette link

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-10-08 15:52

> [...]
> opgaven...
>
> Jeg har fået dette link, selvom det ikke ligefrem indikerer

Hvaf.. Mogens kan Porsche'en ikke sejle

Spøg til side...

Nu er den moms'et ik ?

Jeg har en god ven som fik sin båd kørt hjem fra syd Spanien, dvs. den blev
leveret i syd Danmark. Det sparede han en hel del penge på, for det koster
en krig at få den over Storebæltsbroen. Det kostede vist 55000 at få den
kørt her op.

Husk at forsikre den i hoved og røv under transporten. Og det kan godt
betale sig, selv at afmonterer antenner, targa mm...

Er den meget stor også værdi mæssigt, så er Sevenstar og Dockwise en
mulighed. De sejler båden som dækslast til Kalundborg.

Mvh
Leon

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 16:30

"Leon Hulstrøm" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse

> Hvaf.. Mogens kan Porsche'en ikke sejle

Nope - men prøver man alligevel, vil den sandsynligvis flyve en del hen over
vandet, inden den dykker

> Spøg til side...

:)

> Nu er den moms'et, ik' ?

Nope !
Men jeg er opmærksom på det, fordi jeg har mailet lidt sammen med Per fra
"Scanboat". Hvis man får en købsaftale på at båden ér/bliver momset båd af
sælger, kan det vil ikke være noget problem. Dét gør man jo med biler, hvor
jeg har importeret en del

> [...]
> blev leveret i syd Danmark. Det sparede han en hel del penge på, for det
> koster en krig at få den over Storebæltsbroen. Det kostede vist 55000 at

Fino !

> Husk at forsikre den i hoved og røv under transporten. Og det kan godt
> betale sig, selv at afmonterer antenner, targa mm...

Jep, I know

> Er den meget stor

40 fods motorbåd med 2 motorer og uden fly-bridge:
H x B = 12,10 x 3,90 meter samt en vægt på 9 tons

> også værdi mæssigt, så er Sevenstar og Dockwise en mulighed. De sejler
> båden som dækslast til Kalundborg.

Jeg har i en anden sammenhæng (køretøjer) undersøgt prisen ifm. transport pr
skib og det koster en krig - dog ikke hvis fragten kan placeres i en
container. Imidlertid kunne det jo undersøges aktuelt igen - kan se på deres
web's, at de gør en del i det. Super !

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 16:55

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> 40 fods motorbåd fra Italien til Skandinavien. Derfor kunne det være nice,

Shit, det er åbenbart ikke "bare lige" at importere en båd til Skandinavien.
www.baadimporten.dk/site/index.html

Der er åbenbart meget, der skal gøres, hvilket måske kan bero på, at der,
som jég læser det, omtales både udenfor EU?
www.baadimporten.dk/site/mission/mission.htm

Fra : Leif Langgaard

Dato : 05-10-08 17:54

> [...]
> opgaven...
>
> Jeg har fået dette link, selvom det ikke ligefrem indikerer

Er det en utænkelig tanke at sejle den hjem!

Vær obs på at der skal være en EU-Momskvittering på båden, selv om den er
købt i EU, kan den komme fra et ikke EU-land, og så er den ikke momset.
Jeg har så hørt at man så "indfører" båden til Tyskland, da de har en lavere
moms, og båden skal bare være momset i EU!
Dette fif skal dog verificeres, da det er oplysninger fra nettet, jeg har
dog også snakket med en sejler i sommers, han sagde det samme.

Transport er rigtigt dyrt, så overvej sejlturen, jeg hentede en 35 fods
sejlbåd i Holland i April, det var en dejlig tur, og nu kender jeg båden

Har du ikke tid, er det let at finde en skipper der gider gøre det!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 18:17

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> [...]
> sejlbåd i Holland i April, det var en dejlig tur, og nu kender jeg båden
> Har du ikke tid, er det let at finde en skipper der gider gøre det!

Den ligger i Venedig, så glem alt om det.

> Vær obs på at der skal være en EU-Momskvittering på båden, selv om den er
> købt i EU, kan den komme fra et ikke EU-land, og så er den ikke momset.

Den er uden EU-moms, så det er et problem, kan jeg forstå...

> Jeg har så hørt at man så "indfører" båden til Tyskland, da de har en
> lavere moms, og båden skal bare være momset i EU!

Gør man også med biler...

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-08 18:47

Hvis den er momset i EU, så er alle bekymringerne fra ww.baadimporten.dk
ligegyldige. Husk de lever fedt af at du bliver bekymret og betaler dem en
masse penge for at gøre noget der er ret nemt at gøre selv. Lige som
ejendomsmæglere .....

Hvis den ikke er momset i EU ( - så kan det ssv ikke betale sig at købe
den), så skal du nok søge lidt prof hjælp, da du så ikke skal indføre den i
hverken Italien eller Danmark, men et andet EU land hvor det er billigst.

Jeg havde en kollega der fik kørt sin båd hjem fra Grækenland til en
nordtysk havn. Det kostede 70.000, så de nævnte 55.000 passer sikkert meget
godt.

Jeg ville da overveje at få den kørt fra Venedig til en flod i frankrig og
så selv bruge sommerferien til at sejle den hjem. Det du sparer kan sagtens
finaciere både en lokal til at klargøre båden til turen PLUS hele din
sommerferie.

Hvores vanetænkning falder nemt på landtransport, men både er beregnet til
at sejle i vand. De er meget uhandige at have oppe på landevejene så det det
er sjældent særlig optimalt (billigt). Derfor er der en hel industri at
transportskippere der sejler både langvejs fra, da det er billligere end på
landvejene.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 18:52

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48e8fd9a$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> ligegyldige. Husk de lever fedt af at du bliver bekymret og betaler dem en
> masse penge for at gøre noget der er ret nemt at gøre selv. Lige som

He he - I know. Har jo "praktiseret" en del indenfor bilimport

> [...]
> den), så skal du nok søge lidt prof hjælp, da du så ikke skal indføre den
> i hverken Italien eller Danmark, men et andet EU land hvor det er

Jep !

> Jeg havde en kollega der fik kørt sin båd hjem fra Grækenland til en
> nordtysk havn. Det kostede 70.000, så de nævnte 55.000 passer sikkert
> meget godt.

Goodie

> [...]
> så selv bruge sommerferien til at sejle den hjem. Det du sparer kan
> sagtens finaciere både en lokal til at klargøre båden til turen PLUS hele

Jep, good point som kom op der. Og jeg kender een erfaren "flodskipper", som
ville elske at gøre det for mig.

> Derfor er der en hel industri at transportskippere der sejler både
> langvejs fra...

"Problemet" kan blot være at identificere dem..

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-08 21:23

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Internationalt er www.findacrew.net unik og førende.

Bjarke

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
snip

Fra : Heikki

Dato : 06-10-08 00:00

Mogens wrote:

> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev
>
> Den ligger i Venedig, så glem alt om det.

Well, the old vikings used to sail to Constantinoble (Istanbul). I am sure
sailing has become easier since then, so it ought to be possible to sail a
boat home to Denmark. But it would take some time, and you'd need to get a
good crew to do it, and/or enough insurance for the case they didn't make
it... From what I read, your boat has no sails, there the vikings had a
clear advantage over you... Then again, it ought to be possible to row
through Europe along the river systems. I hear your boat has this 'motor'
thing, it might come in handy too...

-H

Fra : Flemming

Dato : 05-10-08 21:04

Jeg har disse links:
http://www.sleepy.de/transporte.html
http://www.vandewetering.com/
http://www.yachttransport-schriever.com/
Pris fra Middelhavet til Kiel ca. 50.000 kr for en 37 fods båd
MvH
Flemming

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 21:06

"Flemming" <fnifjern@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har disse links:
> http://www.sleepy.de/transporte.html
> http://www.vandewetering.com/
> http://www.yachttransport-schriever.com/
> Pris fra Middelhavet til Kiel ca. 50.000 kr for en 37 fods båd

Takker, Flemming

Fra : SørenH

Dato : 06-10-08 08:44

Flemming skrev:
> [...]
> http://www.vandewetering.com/
> http://www.yachttransport-schriever.com/
> Pris fra Middelhavet til Kiel ca. 50.000 kr for en 37 fods båd

Jeg brugte Schriever lige syd for grænsen for 5 år siden fra La Ciotat
(sydfrankrig)og hjem, og jeg var meget tilfreds, - osse med prisen.
De kører meget med regattabåde, og forlanger du at båden skal hentes
eller ankomme på een bestemt dag, så er det standardpriser, men er du
fleksibel kan de passe det ind i andre opgaver og så er prisen en helt
anden.
Mvh
SørenH
Marie af Næstved (ex. Saphir af Toulon)

Fra : Lindstroem

Dato : 06-10-08 18:24

Jeg fik en 38 fods sejlbåd trasporteret af Sleepy, som er nævnt i linket.
Det fungerede helt OK. Alle aftaler blev overholdt. Jeg sparede en del ved,
at Sleepy smed den af i Kiel, hvorfra jeg så sejlede den hjem til Chr. Havn.
Den erfaring hermed givet videre.

Mvh
I Lindstroem

Fra : Flemming

Dato : 06-10-08 18:32

Jeg har fået oplyst at bådtransport firmaerne har flere transporter mod syd
end mod nord så der er mulighed for forhandling.
MvH
Flemming

Fra : Mogens

Dato : 06-10-08 18:34

> [...]

> opgaven...
> Jeg har fået dette link, selvom det ikke ligefrem indikerer

Takker for alle link og erfaringer - meget imponerende.

Båden er ikke EU-momset, men under tysk flag (åbenbart en firmabåd).
Så i princippet burde man kunne få sælger til at momse båden ifm.salget...

Fra : Henning

Dato : 06-10-08 19:23

>Båden er ikke EU-momset, men under tysk flag (åbenbart en firmabåd).
>Så i princippet burde man kunne få sælger til at momse båden ifm.salget...

Måske et dumt spørgsmål - men hvem checker? Båden skal ikke
indregistreres som en bil, den skal bare sejles i en havn? Der sidder
ingen mærkater på båden som fortæller noget som helst?

Fra : Mogens

Dato : 06-10-08 20:14

> Måske et dumt spørgsmål - men hvem checker? Båden skal ikke
> indregistreres som en bil, den skal bare sejles i en havn? Der sidder
> ingen mærkater på båden som fortæller noget som helst?

Jeg snyder ikke med momsen...

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-10-08 21:41

> Måske et dumt spørgsmål - men hvem checker? Båden skal ikke
> indregistreres som en bil, den skal bare sejles i en havn? Der sidder
> ingen mærkater på båden som fortæller noget som helst?

Hej

På vejen hjem fra Holland blev vi stoppet af en Tysk toldkrydser, de var kun
intereseret i moms/tolddokumentet!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : blueocean

Dato : 07-10-08 02:45

On 6 Okt., 22:40, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:

> Hej
>
> På vejen hjem fra Holland blev vi stoppet af en Tysk toldkrydser, de var kun
> [...]

Vil give Leif helt ret, det vil være for dumt at ikke sørge for EU
betalt moms og en registrering afat den er betalt, det koster både
bøde moms og konfiskering, hvis myndighederne finder det nødvendigt.
Så et godt råd er at få den momset og reistreret.

Gert