Simon skrev:
> Armand wrote:
>> Men jeg køber ikke helt hans forklaringer sammenholdt med dine
>> oplysninger om decideret knirken :-|
>> Larm = slitage (..)
>
> Tja - det ka der være noget om, og inderst inde er jeg heller ikke helt
> tilfreds... Man kunne teoretisere at piveriet måske kommer fra et mindre
> kritisk sted; f.eks. mellem sideplader og tandhjul? - For han hævdede
> samtidig at kæder 'smurt' med PDL ville "forlænges" meget mindre end
> traditionelt og derfor kræve mindre baghjuls-justering. Må se om det
> holder stik....
>
En normalsmurt O-ringskæde efterjusteres ikke i hele dens levetid - Det
er først når den efter mere end 20.000km(*) endelig er nedslidt at man
skal til at justere i stigende omfang!
(*):
Mine kæder har generelt holdt til "foråret efter at den har passeret
20.000km"!
Jeg har aldrig bekymret mig sønderligt om rensning gennem sæsonen
endsige vinterkonservering, og det kan derfor tyde på at efter 20.000km
har mine o-ringes tætning været færdig og sen-sæsons gadevand har
således kunnet trænge ind i kædens indre og ruste under
vinter-opstaldningen - Hvorefter der om foråret påbegyndes en hurtig
nedslidning p.g.a. rustpartikler indvendigt i leddene
--
Armand.