Oplysninger om vægtafgift
Fra : Per*

Dato : 04-10-08 18:53

Jeg er ved at finde mig en bil i max 20ooo kr-klassen, og i sammenligningen
af de forskellige biler kunne vægtafgiftens størrelse også have betydning.

Er der nogen her der kender et link til:

1. Et sted hvor jeg kan se vægtgrupper og priser for disse. Jeg ved ikke om
det er tør egenvægt eller max-vægt der bestemmer hvilken klasse bilen er i?

og/eller

2. måske en liste hvor man kan se hvilke bilmodeller der koster hvad

Grønne afgifter er vel kun for nye biler - eller hvad?

--
mvh Per*

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-10-08 20:08

Per* skrev:
> [...]
>
> 2. måske en liste hvor man kan se hvilke bilmodeller der koster hvad
>
> Grønne afgifter er vel kun for nye biler - eller hvad?

Den korte version:

http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm

Ps. Jeg fandt den med noget der hedder google.dk. eller sådan noget i
den retning.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Per*

Dato : 04-10-08 21:02

"Ib Jakobsen"

> Den korte version:
>
> http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm
>
> Ps. Jeg fandt den med noget der hedder google.dk. eller sådan noget i den
> retning.

Tak, Ib, jeg kan godt se at jeg har gjort mig fortjent til sådan en her
http://www.fuckinggoogleit.com/ men tak alligevel.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at jeg kan se vægtafgiften for de
annoncerede biler på bilbasen

Per*