Forårsklargøring om efteråret.
Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 03-10-08 21:43

Hej Nyhedsgruppe.

Jeg tænker på, om man ikke kan gøre bunden klar til sejlads nu i
efteråret, hvor vejret som regel er meget bedre end i april. Jeg vil
gerne slibe, prime hvor nødvendigt og bundmale med Hempels Mille
selvpolerende? i oktober for at slippe for arbejdet i april. Er der
nogen formindsket effekt af bunsmalingen ved at lade den overvintre.

Det er også fordi jeg har min båd til salg, at jeg gerne vil annoncere
den som klargjort til næste sæson!

Med venlig hilsen
Ole Jeppesen

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 23:36

Personligt har jeg ikke erfaring.

Men min "bådgenbo" bundmalede sidste år sin båd et par uger efter den
var kommet op. Han siger, at han ikke kan se, at der er mere begroning
på end hvis han maler om foråret ...

Jeg var godt nok lidt misundelig, da jeg så ham gå igang med at polere,
mens vi andre måte tage den store tur ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Ole Flemming Jeppesen (slet 29HF1)" <olejeppesen@29HF1mail.dk> skrev i
en meddelelse news:12230669870.730700559340832@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-10-08 21:23

Hej Ole,

Det er tilrådeligt at følge produktfabrikantens anvisninger og
Hempel anbefaler at båden skal søsættes indenfor 3 måneder efter
påføring.
Det kan også være en fordel at du kan fremvise båden rengjort
uden bundmaling således at en køber ved selvsyn kan konstatere
at båden ikke har osmose eller andre skader. Det kan en fin ny
bundmaling sikkert godt skjule og det kan være at køber kunne
tænke sig bunden i en anden farve som du kan give ham valget på
at tage stilling til.
Det gør ikke noget at kunden føler sig godt behandlet.

Mvh/Harding

Ole Flemming Jeppesen <olejeppesen@29HF1mail.dk> (slet 29HF1)

Fra : Torben Bach

Dato : 05-10-08 21:59

Harding Larsen (slet B9Q5J) wrote:
> [...]
> at tage stilling til.
> Det gør ikke noget at kunden føler sig godt behandlet.

Andre af Hempels produkter har ikke en gang 3 måneders respit, så enig - man
bør læse produktbeskrivelsen.
Også enig i det øvrige omkring købers mulighed for at have et valg med
hensyn til bundmalingsfarven.

Mvh
Torben