Var ude og kigge bil men...
Fra : Dak

Dato : 03-10-08 20:08

Stødte lige på et problem som jeg ikke har oplevet før.

Under testkøreturen så prøver jeg at accelere op igennem gearene. 1 og 2
gear virker fint men så kommer vi til 3 gear, ca. 4000Omd. og ca.
80km/t. Så støder jeg på muren. Motoren mister totalt kraft, den
hoster/rykker kun en enkelt gang eller to før den til sidst dør helt ud.

Hvad kan det skyldes?

Bilen skulle kun havde kørt mormor kørsel i helsingør by og
næsten/aldrig motorvej hvis det skulle hjælpe.

---
Dak
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Fra : Jesper Hedeegaard

Dato : 03-10-08 20:52

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan det skyldes?
>
> Bilen skulle kun havde kørt mormor kørsel i helsingør by og næsten/aldrig

Hmmm - og den glatte sælger fortalte at bilen kun har haft een ejer; en
lille, nydelig gammel dame, der næsten aldrig kørte i den ?
Det er en af de ældste løgne i den branche, og når bilen så opfører sig
mistænkeligt er det meget mistlnkeligt at sælger har netop den historie

Det står på FDM og hele apparatet, hvis jeg skal overbevises om den
historie.
Det er faktisk lettere at køre videre til den næste forhandler.

PS: havde det nu været en ældre bil uden indsrpøjtning kunne jeg godt tro at
det virkelig var en gammel dames. Hun havde sikkert kørt med chokeren
trukket ud altid - fordi hun troede håndtaget var en taskekrog

--

Jesper Hedegaard

BMW F659ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spil.der

Fra : Dak

Dato : 04-10-08 08:10

> PS: havde det nu været en ældre bil uden indsrpøjtning kunne jeg godt tro at
> det virkelig var en gammel dames. Hun havde sikkert kørt med chokeren
> trukket ud altid - fordi hun troede håndtaget var en taskekrog

æhh... en Nissan Sunny 1.5 DX st. car 1986 synes at være en pæn ældre
bil. men tror ikke der var choker på dog.

Fra : Klaus G.

Dato : 03-10-08 21:26

> Bilen skulle kun havde kørt mormor kørsel i helsingør by og næsten/aldrig
> motorvej hvis det skulle hjælpe.
Hvad for en bil? Diesel? Benzin? Årgang? Km stand osv..

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Dak

Dato : 04-10-08 08:12

> Hvad for en bil? Diesel? Benzin? Årgang? Km stand osv..

Nissan Sunny 1.5 DX st. car 1986 med 223.000km...

Fra : Jesper Hedeegaard

Dato : 04-10-08 08:21

> Nissan Sunny 1.5 DX st. car 1986 med 223.000km...

Æh - var det ikke en ældre dame, der næsten aldrig kom udenfor bygrænsen ?
Hun må da godt nok ha boet i en storby langt større end vi har her i landet
for at køre 223 Tkm i byen !?

Fra : Dak

Dato : 04-10-08 11:07

> Æh - var det ikke en ældre dame, der næsten aldrig kom udenfor bygrænsen ?
> Hun må da godt nok ha boet i en storby langt større end vi har her i landet
> for at køre 223 Tkm i byen !?

der var sikkert et par ture rundt på landevejene men i den seneste tid
så havde hun kun kørt inden i byen. hun var 76år. i sine unge dage
har hun vel nok kørt et par ture til kbh eller noget. Hun boede i
helsingør.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-10-08 21:30

Dak wrote:

> [...]
>
> Hvad kan det skyldes?
>
> Bilen skulle kun havde kørt mormor kørsel i helsingør by og
> næsten/aldrig motorvej hvis det skulle hjælpe.

Nu ved vi jo ikke hvilken bil der er tale om, men jeg tænker også på en
karbureret bil med et 2.register der sidder fast.

Eller en mekanisk luftmassemåler der ikke har været oppe på fuld udslag i
nogle år, og er fuld af skidt på modstandsbanen..

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-10-08 21:34

Uffe Ravn wrote:

> [...]
>
> Eller en mekanisk luftmassemåler der ikke har været oppe på fuld
> udslag i nogle år, og er fuld af skidt på modstandsbanen..

Og selvfølgelig den indlysende: Stoppet brændstoffilter.

MVh. Uffe Ravn

Fra : Dak

Dato : 04-10-08 08:14

> Og selvfølgelig den indlysende: Stoppet brændstoffilter.

Men ville et tilstoppet brændstoffilter ikke også havde påvirket ved 1
og 2. gear?

bilen var en ældre sag: Nissan Sunny 1.5 DX st. car 1986

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-08 08:34

> Men ville et tilstoppet brændstoffilter ikke også havde påvirket ved 1 og
> 2. gear?
>
> bilen var en ældre sag: Nissan Sunny 1.5 DX st. car 1986

Mit råd.
Prøv noget indsprøjtnings/kaburator rens.
Abcon har et godt udvalg som virker.
Gi' den 2 x ½ flaske ved 1/4 tank
og kør jævt frisk. Med sidste ½ flaske
kører du frisk til og så burde problemet
gå i sig selv.
Har selv oplevet det samme, altså hvor
de lave gear er OK men når der skal arbes'
i 3. og 4. gear kunne den gøre lidt ala' din.
Så en rengøring er altid på sin plads.
Mit gæt er skidt som under belastning
giver udslaget, hvorimod kortvarig belastning
i 1. og 2. gear ikke har helt samme effekt..
Blot en teori før morgenmaden *S*.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-10-08 10:49

On Sat, 4 Oct 2008 09:33:54 +0200, "Eque" <-> wrote:

>Mit råd.
>Prøv noget indsprøjtnings/kaburator rens.
>Abcon har et godt udvalg som virker.
>Gi' den 2 x ½ flaske ved 1/4 tank

Nu var det vist en testkørsel, så han har vel ikke købt liget endnu, så
det er vist lidt overkill.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-08 18:51

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu var det vist en testkørsel, så han har vel ikke købt liget endnu, så
> det er vist lidt overkill.

Ja han sku' ha' beholdt den dêr Azur.
Altså en rigtig bil i stedet for al pop, kitch
og glitter-bling-blink-effekt..
Så til helvedet med den vel ikke gik meget
over 11-12 km/ltr.
Al denne grønne snak som er på mode
disse år kan altså blive for meget.
Bts: jeg så 2 RollsRoyce idag. Har der været
træf i midtjylland ? *S*

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 05:41

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Bts: jeg så 2 RollsRoyce idag. Har der været
> træf i midtjylland ? *S*

Ja, men ikke på dine kanter, så de var nok på vej dertil:
Teknisk seminar 2008 Starter 04-10-2008 og slutter 05-10-2008
Bjerringbro

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-08 14:56

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Ja, men ikke på dine kanter

Hvilke kanter mener du ?

> , så de var nok på vej dertil:
> Teknisk seminar 2008 Starter 04-10-2008 og slutter 05-10-2008
> Bjerringbro

Teknisk seminar ?
Hvordan og hvorledes ?

Fra : Mogens

Dato : 05-10-08 15:03

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Hvilke kanter mener du ?

Kanter = geografisk område :)
Du bor ikke i det nævnte geografiske område

> Teknisk seminar ?
> Hvordan og hvorledes ?

Du har alrdirg været medlem af en bilclub, kan jeg forstå?
Med mellemrum arrangerer Rolls Royce Enthusiasts' Club - Denmark tekniske
seminarer, hvor medlemmerne kan komme med problemstillinger, der ønskes
belyst - eller eksakte reparationsopgaver. Til seminarerne er der også
mulighed for at medbringe hele køretøjer...

Fra : Jens Andersen

Dato : 04-10-08 08:53

> [...]
>
> Hvad kan det skyldes?
>
> Bilen skulle kun havde kørt mormor kørsel i helsingør by og næsten/aldrig

Kørt tør for brændstof

Fra : Dak

Dato : 04-10-08 11:09

> Kørt tør for brændstof

æhh... nu gjorde den det flere gange og kunne også starte den igen og
køre tilbage til forhandleren.