Dødstunnel i Rusland- Youtube..
Fra : Morten KD

Dato : 03-10-08 07:40

http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&feature=related - ??? er der
spildt olie på vejen eller??..

God dag,
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-08 08:56

"Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk> wrote in news:gc4eq4$2262$1
@newsbin.cybercity.dk:

> http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&feature=related - ??? er der
> spildt olie på vejen eller??..

Det er Lefortovo Tunnelen i Moskva. Tunneltaget er utæt og der drypper vand
ned på kørebanen. Om vinteren fryser det øjeblikkeligt til is.

Selvom der er advarselsskilte, så har billisterne svært ved at forstå at
der faktisk kan være is på kørebanen indeni tunnellen, selv når kørebanen
er 100% tør udenfor tunnellen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-08 09:11

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> Det er Lefortovo Tunnelen i Moskva. Tunneltaget er utæt og der drypper
> vand ned på kørebanen. Om vinteren fryser det øjeblikkeligt til is.

Man kan faktisk se det hvis man kigger på den sidste bil i videoen. Den blå
Lada der kører frontalt ind i sidevæggen og ruller en gang rundt.

Kig på bagsmækken brøkdele af et sekund efter bilen holder stille, og du
kan se et stort tydeligt splash på vejem fra nedfaldende vand/is.

Fra : ShutEye

Dato : 03-10-08 11:12

> Kig på bagsmækken brøkdele af et sekund efter bilen holder stille, og du
> kan se et stort tydeligt splash på vejem fra nedfaldende vand/is.

Haha det troede jeg bare var bilen der gav sit sidste suk :P

Fra : Jakob

Dato : 03-10-08 11:35

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Haha det troede jeg bare var bilen der gav sit sidste suk :P

Hehe også jeg.

Fra : Morten KD

Dato : 03-10-08 09:38

"Kent Oldhøj" skrev i meddelelsen

> Det er Lefortovo Tunnelen i Moskva. Tunneltaget er utæt og der drypper
> vand
> ned på kørebanen. Om vinteren fryser det øjeblikkeligt til is.

Tak for info.. - det giver pludselig mening..

Venligst,
Morten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-10-08 11:44

On 03 Oct 2008 07:55:48 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Selvom der er advarselsskilte, så har billisterne svært ved at forstå at
>der faktisk kan være is på kørebanen indeni tunnellen, selv når kørebanen
>er 100% tør udenfor tunnellen.
Kombinerer man det med at de er total ligeglade med
hastighedsbegrænsninger / afstand til forankørende / rødt lys / etc.,
skal det jo gå galt.

Mærkeligt at der ikke sker flere dødsuheld end der gør. Trafikken er
en dårlig læremester, folk lære oftere at "Det gik alligevel godt",
end de lære "Der var jeg heldig, jeg må køre mere forsigtigt næste
gang".

/Hans

Fra : Morten KD

Dato : 03-10-08 12:40

> [...]
> en dårlig læremester, folk lære oftere at "Det gik alligevel godt",
> end de lære "Der var jeg heldig, jeg må køre mere forsigtigt næste

Ja, det er sgu dybt rystende.. - følgende klip illustrerer det meget godt:
http://www.youtube.com/watch?v=xn775Sl-iRg&feature=related :-/

God weekend,
Morten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-08 17:47

Morten KD skrev:

> Ja, det er sgu dybt rystende.. - følgende klip illustrerer det meget
> godt: http://www.youtube.com/watch?v=xn775Sl-iRg&feature=related :-/

Go guitar!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jacob

Dato : 03-10-08 09:39

"Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&feature=related - ??? er der
> spildt olie på vejen eller??..
>
> God dag,
> Morten

Mellem 0:56 og 1:06 støder to lastbiler frontalt sammen - men hvor kommer
lastbilen der vender mod kørselsretningen fra?

- Jacob

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-10-08 09:47

"Jacob" <SuNk@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Mellem 0:56 og 1:06 støder to lastbiler frontalt sammen - men hvor kommer
> lastbilen der vender mod kørselsretningen fra?

Jeg ser den som kommende i gennem vægen????

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 03-10-08 09:55

"Jacob" <SuNk@post.cybercity.dk> wrote in message
> Mellem 0:56 og 1:06 støder to lastbiler frontalt sammen - men hvor kommer
> lastbilen der vender mod kørselsretningen fra?

De kører side om side, den helt til højre er bare skjult bagved den venstre,
og den venstre og evt den til højre glider mod den højre side af tunnelen.
De kører for tæt og den højre rammer væggen, og kastes ud i den venstre
lastbil.

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 15:30

> [...]
> tunnelen. De kører for tæt og den højre rammer væggen, og kastes ud i den

Forstår ikke lige hvordan de kan køre ved siden af hinanden da den man ser
kører i inderste spor.

Det virker som noget manipulering.

Fatter simpelhen ikke denne sekvens.

kimilar

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-10-08 16:11

"kimilar" <kimilar snabel a gmail dot com> skrev i en meddelelse

> Forstår ikke lige hvordan de kan køre ved siden af hinanden da den man ser
> kører i inderste spor.
>
> Det virker som noget manipulering.

Der er da et hul i væggen, hvor den kom igennem!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 15:28

> Mellem 0:56 og 1:06 støder to lastbiler frontalt sammen - men hvor kommer
> lastbilen der vender mod kørselsretningen fra?

Den undre jeg mig også over.

kimilar

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-10-08 15:31

kimilar skrev:
> Den undre jeg mig også over.

Jeg har en idé om at der må være en tilkørsel hvor den lastbil til højre
kommer fra.

De har jo frakørsler i tunnelsystemet, så det er vel kun naturligt at
der også er tilkørsler.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-10-08 16:18

> De har jo frakørsler i tunnelsystemet, så det er vel kun naturligt at der
> også er tilkørsler.

Ja, det er en bræddevæg den kommer kørende i gennem i siden af tunnellen!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-10-08 18:27

Leif Langgaard skrev:
> Ja, det er en bræddevæg den kommer kørende i gennem i siden af tunnellen!

Nu kan vi rent faktisk ikke se siden af tunnellen før efter der hvor de
støder sammen.

Ved 0:59 er forreste højre hjørne af den bil til venstre ikke så langt
fremme som det første vi kan se af vægen da den begynder at vugge.

Så der kan godt være en tilkørsel vi bare ikke kan se.

Men det der så kan undre er at der hvor vi første gang ser bilen til
højre (1:00) vender den den forkerte vej. Hvordan den så end er kommet
til det.

Fra : Jolin

Dato : 03-10-08 10:51

"Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk> wrote in message
> http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&feature=related - ??? er der
> spildt olie på vejen eller??..
>
> God dag,
> Morten

Gad godt og sidde baggest i den der harmonika-bus. Weeee...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-10-08 11:37

On Fri, 3 Oct 2008 08:39:49 +0200, "Morten KD" <mortenkd@jubiimail.dk>
wrote:

>http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&feature=related - ??? er der
>spildt olie på vejen eller??..

Denne her er nu heller ikke dårlig:
http://www.youtube.com/watch?v=4BUG_410Fgw

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-10-08 12:01

Hr. Jensen havde fået den ide at fortælle:

> Denne her er nu heller ikke dårlig:
> http://www.youtube.com/watch?v=4BUG_410Fgw

HOLD DA KÆFT..
Smask sagde det..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-08 14:43

> HOLD DA KÆFT..
> Smask sagde det..

Og ligner billeder fra et uheld ved Aalborg/Nørresundby tunnelen for et år
eller to siden ...

Men det illusterer meget godt hvor meget større ansvar de "tunge" chauffører
kører rundt med. Opdager man ikke en kø i en personbil er chancerne for
medtrafikanternes overlevelse noget større .....

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-10-08 11:38

Og en fra et befærdet kryds i Rusland:
http://www.youtube.com/watch?v=8V-AaCS_8Ek

Og et par hilsener til de 2-hjulede:
http://www.youtube.com/watch?v=8yoUaH6wGLs
http://www.youtube.com/watch?v=fJ9hKpsulmY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7JpoS5OUGdI&feature=related

Fodgængerne skal da heller ikke snydes:
http://www.youtube.com/watch?v=rWUuQCzR3qQ&feature=related

En mere med lastvogn vs. personbil:
http://www.youtube.com/watch?v=ctGP8tEPDKc

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 15:36

> Denne her er nu heller ikke dårlig:
> http://www.youtube.com/watch?v=4BUG_410Fgw

Hvor kan du nænne at linke til sådan en video, min mave vendte sig total i
mig.

Den sorte bil der er i højre side inden den HJERNEDØDE af en lastbilchaffør
der kommer brassende og ikke holder øje med traffikken

kimilar

Fra : cl

Dato : 03-10-08 11:59

On 3 Okt., 12:37, Hr. Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> Denne her er nu heller ikke dårlig

Mener du selv at det er en "heldig" formulering til en døds udlykke ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-10-08 11:07

On Fri, 3 Oct 2008 10:59:12 -0700 (PDT), cl <carlars9@hotmail.com>
wrote:

>Mener du selv at det er en "heldig" formulering til en døds udlykke ?

Lad være med at pive, tøs!

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Brian Lund

Dato : 03-10-08 15:31

> http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ&feature=related - ??? er der
> spildt olie på vejen eller??..

Det står jo ellers i beskrivelsen:

"The 3,150 m long Lefortovo Tunnel in Russia is the longest 'in-city' tunnel
in all of Europe. There is a river running over it and water leaks at some
points. When the temperature reaches minus 38 degrees like it did last
winter, the road freezes and the result is the attached video taken during a
single day with the tunnel camera. Congratulations to the driver of the dual
bus!!"

Har godt nok svært ved at tro på at alt dette kun skulle være sket på én
dag! De må have nogen effektive oprydningshold der ovre!

Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-10-08 15:48

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in

> Har godt nok svært ved at tro på at alt dette kun skulle være sket på én
> dag!

Hvis du har kørt rundt i bil i Rusland e r det ik så svært at tro ...

> De må have nogen effektive oprydningshold der ovre!

De skraber nok bare op i en container.