|
| Track-day bil Fra : Peter |
Dato : 02-10-08 07:50 |
|
Foranlediget af tråden lidt længere nede hvor man længes efter tidligere
tiders overflod af nye indlæg, vil jeg gøre mit til at øge mængden lidt
Jeg har puslet med tanken om at anskaffe mig en track-day bil.
(det er indtil videre på drømmestadiet og har sikkert lange udsigter, men
man skal jo starte et sted)
Krav:
- Handling ... skal køre godt, eller i det mindste kunne bringes til det for
relativt få midler
- Power ... 125-150 HK pr. ton
- Vægt ... jo lettere jo bedre ... og kommer den over 1000 kg skal jeg ha ny
bil da Volvoen kun må trække 1400 kg og autotraileren vejer 400 kg
- Almindelighed. Det gør ikke noget at den er ret almindelig. Jo flere
brugte, jo større udvalg, og forhåbentlig også nemmere adgang til dele
Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
Umiddelbare oplagte valg er Peugeot 309 1,9 GTI 16V eller VW Golf 2 GTI 16 V
(som jeg ser det !)
Spørgsmålet er nu:
Hvilke andre muligheder er der, og hvorfor er de bedre valg end en af de 2
ovennævnte ?
MVH Peter C:
| |
Mureren (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Mureren |
Dato : 02-10-08 08:39 |
|
> Krav:
> - Handling ... skal køre godt, eller i det mindste kunne bringes til det
> for relativt få midler
> - Power ... 125-150 HK pr. ton
> - Vægt ... jo lettere jo bedre ... og kommer den over 1000 kg skal jeg ha
> ny bil da Volvoen kun må trække 1400 kg og autotraileren vejer 400 kg
> - Almindelighed. Det gør ikke noget at den er ret almindelig. Jo flere
> brugte, jo større udvalg, og forhåbentlig også nemmere adgang til dele
> Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
> Spørgsmålet er nu:
> Hvilke andre muligheder er der, og hvorfor er de bedre valg end en af de 2
> ovennævnte ?
Ariel Atom!
(du glemte £-tegnet foran de 30.000
Mvh.
Mureren
| |
Mureren (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Mureren |
Dato : 02-10-08 09:09 |
|
>> Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
>> Spørgsmålet er nu:
>> Hvilke andre muligheder er der, og hvorfor er de bedre valg end en af de
>> 2 ovennævnte ?
>
> Ariel Atom!
> (du glemte £-tegnet foran de 30.000
Og så glemte jeg selv at læse indlægget ordentligt...du skal nok læggge en
smule til for at få den på plader
Mvh.
Mureren
| |
Hr. Jensen (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 02-10-08 15:48 |
|
On Thu, 2 Oct 2008 10:08:35 +0200, "Mureren"
<mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote:
>
>
>>> Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
>>> Spørgsmålet er nu:
>>> Hvilke andre muligheder er der, og hvorfor er de bedre valg end en af de
>>> 2 ovennævnte ?
>>
>> Ariel Atom!
>> (du glemte £-tegnet foran de 30.000
>
>Og så glemte jeg selv at læse indlægget ordentligt...du skal nok læggge en
>smule til for at få den på plader
Og så har den jo ca. 600 hk/ton, hvilket er en anelse mere end det
ønskede.
--
Now Yousee it...Now You don't!
| |
Mogens (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 02-10-08 15:26 |
|
"Peter" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e46f28$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Foranlediget af tråden lidt længere nede hvor man længes efter tidligere
> tiders overflod af nye indlæg, vil jeg gøre mit til at øge mængden lidt
>
> Jeg har puslet med tanken om at anskaffe mig en track-day bil.
> (det er indtil videre på drømmestadiet og har sikkert lange udsigter, men
> man skal jo starte et sted)
> Krav:
> - Handling ... skal køre godt, eller i det mindste kunne bringes til det
> for relativt få midler
> - Power ... 125-150 HK pr. ton
> - Vægt ... jo lettere jo bedre ... og kommer den over 1000 kg skal jeg ha
> ny bil da Volvoen kun må trække 1400 kg og autotraileren vejer 400 kg
> - Almindelighed. Det gør ikke noget at den er ret almindelig. Jo flere
> brugte, jo større udvalg, og forhåbentlig også nemmere adgang til dele
> Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
> Umiddelbare oplagte valg er Peugeot 309 1,9 GTI 16V eller VW Golf 2 GTI 16
> V (som jeg ser det !)
Forhjulstræk, hmm
> Spørgsmålet er nu:
> Hvilke andre muligheder er der, og hvorfor er de bedre valg end en af de 2
> ovennævnte ?
Jamen du skal da vælge dig en Alfa Romeo - især en 75'er med baghjulstræk!!
| |
Peter (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-10-08 09:10 |
|
> Jamen du skal da vælge dig en Alfa Romeo - især en 75'er med
> baghjulstræk!!
Jeg HAR skam haft sådan en med i overvejelserne, endda en 3,0 V6 ... men
"tør" jeg binde an med sådan en og dens notorisk mekaniske skrøbelighed ?
(jeg husker bl.a. i en nyere TopGear hvor Clarkson tager livet af en Alfa 75
til trackday)
omvendt så runger sætningen "You´re not a real petrolhead until you´ve
owned´ an Alfa" stadig et sted i baghovedet.
(også fra TopGear) ... der MÅ jo være et eller andet ved de der Alfaer
Tør man gå efter den store 3,0 V6 eller skal man holde sig til noget 2,0 TS
?
MVH Peter
| |
Mogens (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-10-08 16:50 |
|
"Peter" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e5d372$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg HAR skam haft sådan en med i overvejelserne, endda en 3,0 V6 ... men
> "tør" jeg binde an med sådan en og dens notorisk mekaniske skrøbelighed ?
Kan du klare noget selv?
> (jeg husker bl.a. i en nyere TopGear hvor Clarkson tager livet af en Alfa
> 75 til trackday)
Han er en klovn - prøvede det samme med en ældre 911'er. Skør kugle :-/
> omvendt så runger sætningen "You´re not a real petrolhead until you´ve
> owned´ an Alfa" stadig et sted i baghovedet.
> der MÅ jo være et eller andet ved de der Alfaer
Har haft 3 Alfa Romeo's
> Tør man gå efter den store 3,0 V6 eller skal man holde sig til noget 2,0
> TS
Hvis vi taler om ren trackday-car, er en 75 turbo den helt rette bil. Den
har præcis 50/50 % fordeling af vægten og dermed perfekt på bane. En 3,0 V6
ertung foran grundet den store motor, men den kører og lyder altså helt
fantastisk.
/Mogens
tidligere ejer af en '92 Alfa Romeo 75 3,0 V6 Quadrofolio (tunet til 215 hk)
| |
Anders Houmark (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-10-08 17:41 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:warFk.3003$U5.13204@newsb.telia.net...
> "Peter" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48e5d372$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg HAR skam haft sådan en med i overvejelserne, endda en 3,0 V6 ... men
>> "tør" jeg binde an med sådan en og dens notorisk mekaniske skrøbelighed ?
>
> Kan du klare noget selv?
>
>> (jeg husker bl.a. i en nyere TopGear hvor Clarkson tager livet af en Alfa
>> 75 til trackday)
>
> Han er en klovn - prøvede det samme med en ældre 911'er. Skør kugle :-/
Det lykkedes bare ikke med 911'eren, ikke før han begyndte at køre den ind i
ting og sager.. stengærde og gamle huse..
Mvh Anders
| |
Mogens (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-10-08 19:12 |
|
"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
news:nOOdnWhm_fWw1nvVnZ2dnUVZ8qDinZ2d@giganews.com...
> Det lykkedes bare ikke med 911'eren, ikke før han begyndte at køre den ind
> i ting og sager.. stengærde og gamle huse..
Se'fø'li' ik'
Jeg har aldrig haft en bil, der er skruet bedre sammen - KÆFT det er
kvalität...
| |
Anders Houmark (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 03-10-08 23:01 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:UftFk.3014$U5.13255@newsb.telia.net...
> "Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse
> news:nOOdnWhm_fWw1nvVnZ2dnUVZ8qDinZ2d@giganews.com...
>
>> Det lykkedes bare ikke med 911'eren, ikke før han begyndte at køre den
>> ind i ting og sager.. stengærde og gamle huse..
>
> Se'fø'li' ik'
> Jeg har aldrig haft en bil, der er skruet bedre sammen - KÆFT det er
> kvalität...
Det er vildt fedt.. jeg var ret imponeret.. Sammenlignet med alle de gamle
biler de ellers har prøvet af i Top Gear, så var det jo umuligt for ham at
ødelægge Porschen :)
| |
Peter (06-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 06-10-08 08:03 |
|
> Kan du klare noget selv?
Mjaee ... jeg plejer at kunne samle hvad jeg selv har skilt ad. Mit største
problem i den retning er nok nærmere at jeg ikke rigtig har nogle steder at
gøre det, andet end fliserne i indkørslen.
>> (jeg husker bl.a. i en nyere TopGear hvor Clarkson tager livet af en Alfa
>> 75 til trackday)
>
> Han er en klovn - prøvede det samme med en ældre 911'er. Skør kugle :-/
Jeg er nu ellers generelt stor fan af Clarkson ... at han ikke kan lide
911´ere må han selv om. (så er der jo bare en mere til os andre Jeg
fandt lige episoden med Alfaen, og det er endda en V6 3,0 han kører i. At
den går i smadder skal muligvis ses i lyset af at han kun gav £ 450 for den.
>> omvendt så runger sætningen "You´re not a real petrolhead until you´ve
>> owned´ an Alfa" stadig et sted i baghovedet.
>> der MÅ jo være et eller andet ved de der Alfaer
>
> Har haft 3 Alfa Romeo's
>
>> Tør man gå efter den store 3,0 V6 eller skal man holde sig til noget 2,0
>> TS
>
> Hvis vi taler om ren trackday-car, er en 75 turbo den helt rette bil. Den
> har præcis 50/50 % fordeling af vægten og dermed perfekt på bane. En 3,0
> V6 ertung foran grundet den store motor, men den kører og lyder altså helt
> fantastisk.
Hmmm.... Alfa 75 er hermed sat på listen over mulige emner
MVH Peter
| |
Mogens (06-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 06-10-08 18:29 |
|
"Peter" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e9b83a$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mjaee ... jeg plejer at kunne samle hvad jeg selv har skilt ad. Mit
> største problem i den retning er nok nærmere at jeg ikke rigtig har nogle
> steder at gøre det, andet end fliserne i indkørslen.
UPS, lidt besværligt, fordi en 75'er skal man af til under
> Jeg er nu ellers generelt stor fan af Clarkson ... at han ikke kan lide
> 911´ere må han selv om. (så er der jo bare en mere til os andre
Nej, det må han ikke
Jeg har jo sån en 911'er (996 turbo), så det generer mit gamle hjerte, at
netop han ike bryder sig om bilen (uforståeligt)
> Jeg fandt lige episoden med Alfaen, og det er endda en V6 3,0 han kører i.
> At den går i smadder skal muligvis ses i lyset af at han kun gav £ 450 for
> den.
OK - kender ikke clip'et
> Hmmm.... Alfa 75 er hermed sat på listen over mulige emner
Jep, den er helt oplagt at kigge på. Og kan du ikke finde een i DK, er
Holland stedet at gå på jagt efter Alfa'er i:
http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/c91.html
| |
Peter (07-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 07-10-08 07:10 |
|
> UPS, lidt besværligt, fordi en 75'er skal man af til under
Olieskift og såd´n går fint ... det bliver lidt mere besværligt når det er
skift af udstødning og den slags
> Jeg har jo sån en 911'er (996 turbo), så det generer mit gamle hjerte, at
> netop han ike bryder sig om bilen (uforståeligt)
Jeg er heller ikke enig med ham på det punkt, men synes iøvrigt han
formidler bilstof med humor og indlevelse.
Jeg kan også godt li´ at man får både objektive og subjektive meninger ...
så kan man jo selv sortere
>> Jeg fandt lige episoden med Alfaen, og det er endda en V6 3,0 han kører
>> i. At den går i smadder skal muligvis ses i lyset af at han kun gav £ 450
>> for den
>>
> OK - kender ikke clip'et
TopGear Sæson 11 Episode 3: "Cheap Alfa challenge" (75 3.0 V6 vs. GTV 2.0
vs. Spider 2.0 ... alle købt for under £1000)
>> Hmmm.... Alfa 75 er hermed sat på listen over mulige emner
>
> Jep, den er helt oplagt at kigge på. Og kan du ikke finde een i DK, er
> Holland stedet at gå på jagt efter Alfa'er i:
> http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/c91.html
Som nævne i første indlæg så er alt det her med trackday-bil indtil videre
på drømmestadiet, men det skader jo ikke at være lidt forberedt på hvad man
kan få/finde til pengene
MVH Peter
| |
Mikael (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Mikael |
Dato : 02-10-08 11:14 |
|
On 2 Okt., 08:50, "Peter" <pede...@hotmail.com> wrote:
> Foranlediget af tråden lidt længere nede hvor man længes efter tidligere
> tiders overflod af nye indlæg, vil jeg gøre mit til at øge mængden lidt
>
> Jeg har puslet med tanken om at anskaffe mig en track-day bil.
> (det er indtil videre på drømmestadiet og har sikkert lange udsigter, men
> man skal jo starte et sted)
>
> Krav:
> - Handling ... skal køre godt, eller i det mindste kunne bringes til det for
> relativt få midler
> - Power ... 125-150 HK pr. ton
> - Vægt ... jo lettere jo bedre ... og kommer den over 1000 kg skal jeg ha ny
> bil da Volvoen kun må trække 1400 kg og autotraileren vejer 400 kg
> - Almindelighed. Det gør ikke noget at den er ret almindelig. Jo flere
> brugte, jo større udvalg, og forhåbentlig også nemmere adgang til dele
> Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
>
> Umiddelbare oplagte valg er Peugeot 309 1,9 GTI 16V eller VW Golf 2 GTI 16 V
> (som jeg ser det !)
>
> Spørgsmålet er nu:
> Hvilke andre muligheder er der, og hvorfor er de bedre valg end en af de 2
> ovennævnte ?
Jeg ville finde en gammel BMW E30 325i Baghjulstræk og ok med kræfter.
Den skulle kunne findes til omkring 30.000kr.
Mikael
| |
HB (02-10-2008)
| Kommentar Fra : HB |
Dato : 02-10-08 19:55 |
|
>Jeg ville finde en gammel BMW E30 325i Baghjulstræk og ok med kræfter.
>Den skulle kunne findes til omkring 30.000kr.
Også mit bud. Jeg ville måske trimme den lidt i undervognen og smide nogle
ok fælge + dæk på den.. så er den klar til trackdays.
--
/HB
| |
Niels Munk (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Niels Munk |
Dato : 02-10-08 20:52 |
|
"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:5d27a398-eb49-4542-872a-327a50ccefeb@25g2000hsx.googlegroups.com...
>Jeg ville finde en gammel BMW E30 325i Baghjulstræk og ok med kræfter.
>Den skulle kunne findes til omkring 30.000kr.
Helt klart også mit bud. Jeg nedgraderede selv til en gammel 320i E30, fra
en langt dyere/nyere bil, pga. huskøb. Jeg vil sige at jeg er _meget_
overrasket over køreegenskaber/køreglæde i så gammel en bil.
En 325i'er har så 170hk til ca. 1100kg, så den er da frisk nok ;) For slet
ikke at tale om RWD.
/Niels Munk
| |
Peter (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-10-08 09:16 |
|
>>Jeg ville finde en gammel BMW E30 325i Baghjulstræk og ok med kræfter.
>>Den skulle kunne findes til omkring 30.000kr.
>
> Helt klart også mit bud. Jeg nedgraderede selv til en gammel 320i E30, fra
> en langt dyere/nyere bil, pga. huskøb. Jeg vil sige at jeg er _meget_
> overrasket over køreegenskaber/køreglæde i så gammel en bil.
> En 325i'er har så 170hk til ca. 1100kg, så den er da frisk nok ;) For slet
> ikke at tale om RWD.
Spændende bud sådan en 325i ... den retning havde jeg slet ikke tænkt i.
Den er føjet til listen over mulige emner
MVH Peter
| |
Mogens (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-10-08 16:52 |
|
"Peter" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48e5d4d4$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Spændende bud sådan en 325i ... den retning havde jeg slet ikke tænkt i.
> Den er føjet til listen over mulige emner
325i er en fin løsning på dit problem. Min ældste søn kører en BMW M3 E30
til det samme formål. Fuldstændig original, men med de rette stumper de
"skjulte" steder som undervogn, dæk og lignende :)
| |
Erik B. Hansen (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Erik B. Hansen |
Dato : 02-10-08 21:30 |
|
"Peter" <pede_71@hotmail.com> wrote in
news:48e46f28$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
Hej Peter,
> - Vægt ... jo lettere jo bedre ... og kommer den over 1000 kg skal jeg
> ha ny bil da Volvoen kun må trække 1400 kg og autotraileren vejer 400
[..]
> til dele Pris: ikke gerne meget over 30.000,- nysynet på plader
Autotrailer.. OG plader..
hvorfor vil du have den på plader hvis du skal bruge den til banekørsel og
tilmed vil fragte den derud på en trailer?
vh, Erik BH
| |
Mogens (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 03-10-08 04:36 |
|
"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9B2BE4D02C382erikbrstingMedOEiste@130.225.247.90...
> Autotrailer.. OG plader..
> hvorfor vil du have den på plader hvis du skal bruge den til banekørsel og
> tilmed vil fragte den derud på en trailer?
Biler til trackday skal være registrerede
| |
Peter (03-10-2008)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 03-10-08 09:12 |
|
> Autotrailer.. OG plader..
> hvorfor vil du have den på plader hvis du skal bruge den til banekørsel og
> tilmed vil fragte den derud på en trailer?
De SKAL være indregistrerede til track-days ... og det med traileren er mest
til når den skal hjem igen (efter en sprunget toppakning, tur på taget, møde
med "autowerner" ect. )
MVH Peter
| |
|
|