Hvad er det nu med de der personbiler?
Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-09-08 20:18

Folmer efterlyste hvad personbiler gør i trafikken. Nu har jeg ikke så
mange chancer for at se, hvad de gør over for lastbiler, bortset fra,
at de mener, at der kan flette 17 biler foran en lastbil og nummer 18
kommer sq nok også med )
Men ellers er den seneste uges observationer:
- det undrer mig hver morgen, at nogle skal komme med 140+ op forbi
Greve N - knalde bremserne og trække 3 baner! til højre for at komme
op ad M4. Døøøøgtige. Det giver sådan nogle dejlige opbremsninger i de
berørte baner.
- flette. Hvorfor flette 500 m før flettezonen? Det skaber endnu mere
kø i den bane, der skal flettes ind i og i bund og grund forsinker
fjolset bare sig selv ved ikke at køre helt frem. Jeg fletter gerne -
men fandme ikke 500 m før. Ved godt hvad striben bagved gør - de fiser
forbi og gør livet surt for os andre.
- hvorfor er det så vigtigt at bevise, at fordi jeg ligger nr. 3 bag
to fjolser i midten, der dårligt nok kan overhale lastbilen i
inderbanen at jeg skal overbevises om, at jeg bør gå til højre?
møve indenom prøve at klippe min forskærm for at komme ud - nåååh, den
gik ikke , så næste bil og jeg får en gratis bremsetest )
- hygge sig med en trailer i midtersporet på Helsingørmotorvejen med
80
- "shoppe vognbaner" - det ser sikkert vældig sjovt ud at vælge den
pt. hurtigste vognbane. Når du så alligevel ender 17 biler bagude er
det ikke min skyld, selv om jeg tilfældigvis var årsag til, at du ikke
lige kunne komme ud igen.
Jeg begår sikkert også fejl, men det må andre så påvise Jeg har en
frygtelig vane med at tilpasse hastigheden i flettezoner - det gav en
gratis høreskade samt terror over 15 km i fredags. Håber at føreren af
en Leon FR har lært at slappe af siden.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 21:06

Træk vejret dyyybt.
Og ignorer så dem du kalder fjolser.
Tænk sig. Det kunne være een i gruppen
du omtaler.)

Eller handler det om noget andet ?
jfr: "Håber at føreren af en Leon FR har lært at slappe af siden."
Er det 'FR' mærket som er itschy ??

Jeg mener. misundelse og andre følelsesladede
ting kan nem være en afgørende faktor for den
måde folk reagerer på i trafikken.
Ikke at jeg siger det er dêt i dette tilfælde.
Sådan mere generelt.

Et billede:
Een i en Fiat 127 opfører sig mindre heldigt.
Samme med en, skal vi kalde det 2-sproget,
nydansker i en BMW som udstråler Brian.
Man vælger ubevidst at vurdere samme handling
på to måder, afh. af typen af køretøjet, og er måske
mere tilgivende med ham i Fiatten end ham i BMW'en.
Blot en ikke uvæsentlig tanke.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-09-08 21:21

On Tue, 30 Sep 2008 22:06:06 +0200, "Eque" <-> wrote:

gider ikke engang svare
Er hamrende ligeglad med om det er en forældet Sierra eller en Audi A6
der laver numre - nu bad Folmer bare om eksempler Leon'en var bare
så irriterende, den blev nævnt....kunne have været en Touareg, dem har
jeg et ret anstrengt forhold til ))

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 23:44

> On Tue, 30 Sep 2008 22:06:06 +0200, "Eque" <-> wrote:
>
> gider ikke engang svare

Jo for nu har jeg sat dig igang *S*

> Er hamrende ligeglad med om det er en forældet Sierra

Njaaarrrhhh.
Tror nu godt sådan een kan
bringe pisset i kog.

> Leon'en var bare
> så irriterende, den blev nævnt

Man skal ikke lade sig irritere af småting.
Derfor skal man lade trafikken afvikle, så man
selv kan fortsætte ufortrødent uden at øge
trykket i blodbanerne - unødigt.
Men ok, det hjælper sikkert at få luft
og få niveauet ned på normalt leje.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-10-08 19:54

Den Wed, 1 Oct 2008 00:43:54 +0200 skrev Eque:

> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo for nu har jeg sat dig igang *S*

> Njaaarrrhhh.
> Tror nu godt sådan een kan
> bringe pisset i kog.

Det var det modsatte han skrev. Han er ligeglad med hvilken bil
tåben kører i, det er tåben han bliver irriteret på.

Mvh
Kent

.... for katten.