MC-ister igen igen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 13:33

Nu er jeg sg'u godt nok noget sur.

På vej hjem i går, kommer jeg kørende på E4 lige før Nyköping. Sådan
tilpas langt ude af Stockholm, at bilen og føreren var sat på
"automatik".

Det var på den tid af dagen, hvor Han var ved at slukke lyset,
forstået på den måde at man tydeligt kunne se på vejbanen at man har
lys på.

Så hører jeg den der lyd!!

"Automatikken" er omgående slået fra, og alle antenner er ude, men jeg
ser ingenting! Normal trafik i begge spor, og alt ser normalt ud.

Så kommer sateme den der MC farende inde i nødsporet!! Altså en
underhaling.

Det går temmeligt stærkt, og jeg bliver godt nok noget forskrækket, og
når man bliver det, bliver man også vred.

Det eneste jeg når at se er, at den er gul, kører uden lys og ikke har
nummerplade på.

Jeg overvejer at ringe til politiet, men så kommer det "menneskelige"
op i mig, og jeg bliver enig med mig selv om, at han har bedre af at
komme galt afsted. Det var præcis så sur jeg var blevet.

Nu er jeg fuldstændig klar over, at han ikke er repræsentativ for
MC-isterne, men det er ham jeg husker!

Kan I forstå det?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-09-08 13:58

> Nu er jeg fuldstændig klar over, at han ikke er repræsentativ for
> MC-isterne, men det er ham jeg husker!
>
> Kan I forstå det?

Sagtens, jeg har oplevet noget tilsvarende i Sverige - den gang var jeg i
færd med at overhale en kø biler med en lastbil i front, pludselig dukkede
der en MC op af intet i mit spejl, og han overhalede mig simpelthen ved at
drøne forbi imellem mig og bilkøen - altså nærmest ved at køre på
midterstriben - og det gik godt nok stærkt.....
Så er det altså at man begynder at fundere over om nogle mennesker
simpelthen tror de er usårlige... ?

Mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 14:05

On Sat, 27 Sep 2008 14:57:31 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>midterstriben - og det gik godt nok stærkt.....
>Så er det altså at man begynder at fundere over om nogle mennesker

Jeg har ingen anelse om, hvad de tror.

Det der bekymrer mig mest er, at fordi man bliver så forskrækket over
noget man ikke tror kan forekomme, så griber man sig selv i at tænke,
at det ville være fedt hvis han lidt længere henne ad vejen lå og
rodede rundt nede i grøften, hvor han iøvrigt godt måtte være kommet
"lidt" til skade.

Desuden har hans optræden medført, at der går uendeligt lang tid før
man er venlig overfor en MC igen, og det er et skråplan som jeg ikke
synes om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 14:17

>Desuden har hans optræden medført, at der går uendeligt lang tid før
>man er venlig overfor en MC igen, og det er et skråplan som jeg ikke
>synes om.

Jeps Folmer,og det er præcist det samme som sker for os andre,når et
lastvognstog,uden at blinke trækker ud på vestmotorvejen,når man
endelig har fået revet øsen op på 130Kmt,så der må være et eller andet
sted i ens hjerne som klikker der )

/gubbi

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 14:40

On Sat, 27 Sep 2008 15:16:53 +0200, gubbi wrote:

> [...]
>lastvognstog,uden at blinke trækker ud på vestmotorvejen,når man
>endelig har fået revet øsen op på 130Kmt,så der må være et eller andet

Næh, det er noget heeeeelt andet.

Men at der sker noget utilsigtet oppe i hjernen, når man bliver så
forskrækket, det er der ingen tvivl om.

Det er måske en forklaring på begrebet road-rage??

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 27-09-08 16:19

Den Sat, 27 Sep 2008 15:16:53 +0200 skrev gubbi:

> [...]
> lastvognstog,uden at blinke trækker ud på vestmotorvejen,når man
> endelig har fået revet øsen op på 130Kmt,så der må være et eller andet

"Trækker ud på motorvejen"? Uden at kende stedet, synes jeg egentlig
det lyder som en korrekt udført fletning.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 16:26

On 27 Sep 2008 15:19:18 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"Trækker ud på motorvejen"? Uden at kende stedet, synes jeg egentlig
>det lyder som en korrekt udført fletning.

>--

Kent, nu skal du ikke være urimelig.

Der er en lastbil inde i billedet, og så har man flux en prügelknabe.
Fred være med det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-08 17:56

>"Trækker ud på motorvejen"? Uden at kende stedet, synes jeg egentlig
>det lyder som en korrekt udført fletning.
>
>Mvh
>Kent

Ok Kent,er det lidt svært idag,"trækker ud for at overhale uden at
blinke forud"

/gubbi

Fra : Kent Friis

Dato : 27-09-08 18:14

Den Sat, 27 Sep 2008 18:56:24 +0200 skrev gubbi:

> Ok Kent,er det lidt svært idag,"trækker ud for at overhale uden at
> blinke forud"

Det hjalp

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-09-08 15:25

> [...]
> midterstriben - og det gik godt nok stærkt.....
> Så er det altså at man begynder at fundere over om nogle mennesker

Ja i sådan en situation er man usårlig. Man er supermand, muteret med
batman!

... Motorcyklen har nok vurderet, at han var forbi jer længe inden i havde
tøffet forbi lastbilen.. Og det kan være han ikke har givet tøffe forbi med
en forskel på 10km/t mellem køen og dig, men hellere med 100km/t i forskel.
Jeg har for resten endnu ikke hørt om sådan et uheld, hvor en motorcykel
"overhaler" mellem 2 rækker biler. Hverken ved kø-kørsel, eller ved 110+
km/t kørsel.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 15:34

On Sat, 27 Sep 2008 16:24:42 +0200, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

>"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja i sådan en situation er man usårlig. Man er supermand, muteret med
>batman!

>--

I så fald ville det godt nok være rart hvis Superman ville sende en
flagmand i forvejen, så man ikke bliver så forskrækket at man er ved
at skide grønne grise.

> [...]

>Jeg har for resten endnu ikke hørt om sådan et uheld, hvor en motorcykel
>"overhaler" mellem 2 rækker biler. Hverken ved kø-kørsel, eller ved 110+

Hvad sådan en skidespræller sidder og vurderer, er ikke relevant så
længe vurderingerne går på overtrædelser af færdselsloven.

Og set i lyset af, at vurderingerne er foretaget af personer der
overhaler på midterlinien og i nødsporet med 110+, så bliver disse
vurderinger ikke vægtet særligt højt i min verden.

Og hvad han gider eller ikke gider, er sagen fuldstændigt
uvedkommende.

Jeg kan konstatere, at det for en MC-ist er sværere end for en
lastbilchauffør at konstatere at en kollega har lavet noget lort, og
det siger s'gu ikke så lidt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-09-08 23:19

> I så fald ville det godt nok være rart hvis Superman ville sende en
> flagmand i forvejen, så man ikke bliver så forskrækket at man er ved
> at skide grønne grise.

Ja, man bliver vækket på en ikke-særlig-rar måde i sin bil :-/

[kliip]

> Jeg kan konstatere, at det for en MC-ist er sværere end for en
> lastbilchauffør at konstatere at en kollega har lavet noget lort, og
> det siger s'gu ikke så lidt.

Du mener mig? Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg var enig i, at det
var et fornuftigt træk, eller at jeg bifaldte det. Jeg skrev hvad hvad
færdselslovbryderens motivation måske har været.

Mvh Anders

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-09-08 18:09

> Ja i sådan en situation er man usårlig. Man er supermand, muteret med
> batman!

Jeg kan kun være enig i Folmers kommentar - i det korte øjeblik der gik fra
at jeg registrerede ham, og til at han passerede mig, var jeg meget i tvivl
om hvad jeg i grunden skulde gøre, og sad egentlig bare og ventede på at det
skulle sige bang....
Risikoen for at man i sådan en situation gør noget fatalt (bremser, trækker
til den ene eller anden side) er overhængende.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-09-08 14:55

On Sat, 27 Sep 2008 14:32:59 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Nu er jeg sg'u godt nok noget sur.

fortæl noget nyt ) (det er Folmer mobbe week-end )

> [...]
>komme galt afsted. Det var præcis så sur jeg var blevet.
>
>Nu er jeg fuldstændig klar over, at han ikke er repræsentativ for

Ja - samme her, uanset om det er en MC, en lastbil, der er ved sende
mig ud i autoværnet i midten eller en Tow-a-wreck, der kører råddent

De fleste MC'er jeg møder kører pænt - og sætter stor pris på at få
lidt plads langs striberne, man kan ligefrem opleve at få dem til at
løfte en handske og sige tak )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 15:38

On Sat, 27 Sep 2008 15:55:14 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Ja - samme her, uanset om det er en MC, en lastbil, der er ved sende
>mig ud i autoværnet i midten eller en Tow-a-wreck, der kører råddent
>

>--

Det glæder mig helt overordentligt at du ikke har følt det nødvendigt
at nævne kategorien personvogne. Det må jo betyde at de i den grad er
på bedringens vej hvad angår unoder. Noget jeg dog ikke selv har
bemærket.

> [...]

>De fleste MC'er jeg møder kører pænt - og sætter stor pris på at få
>lidt plads langs striberne, man kan ligefrem opleve at få dem til at

Det kan godt forekomme, men det er tumben man husker længst.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-09-08 16:30

On Sat, 27 Sep 2008 16:38:07 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]

>at nævne kategorien personvogne. Det må jo betyde at de i den grad er
>på bedringens vej hvad angår unoder. Noget jeg dog ikke selv har

Nåååh - glemte jeg virkelig dem? Det var ikke tilsigtet. Der kan
fortælles mange ting om dem )

>Det kan godt forekomme, men det er tumben man husker længst.

jow, jeg har det på samme måde - men tænker oftest, "lad ham dog blive
grillet et andet sted end på min forskærm/motorhjelm" - whatever.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-09-08 17:10

On Sat, 27 Sep 2008 17:29:48 +0200, Ivan Madsen

>Nåååh - glemte jeg virkelig dem? Det var ikke tilsigtet. Der kan
>fortælles mange ting om dem )

>--

Jamen gå glad til værket. Vi undrende læsere venter i spænding. ,-)

>--

>jow, jeg har det på samme måde - men tænker oftest, "lad ham dog blive
>grillet et andet sted end på min forskærm/motorhjelm" - whatever.

>--

Det er jo det jeg reflekterer over. I bund og grund er det da en syg
tankegang at ønske ondt over andre, men det er s'gu noget af det
første der dukker op i tankerne, efter sådan en oplevelse.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-09-08 17:48

On Sat, 27 Sep 2008 18:10:11 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
<...>

>Jamen gå glad til værket. Vi undrende læsere venter i spænding. ,-)

Jamen - sammenfletning 3 til 2 spor. Hvorfor mener yderbanefolket, at
de sidste 500-800 m generelt er flettezone, hvorefter en hoben biler
fiser forbi og laver endnu mere bøvl i den egentlige flettezone? Hold
da kæft, hvor en Polo blev sur på mig, bare fordi jeg ikke ville humme
mig - der var vejstriber ) (når vi kommer til stykket uden striber
skal jeg nok give plads - men heller ikke før )

>Det er jo det jeg reflekterer over. I bund og grund er det da en syg
>tankegang at ønske ondt over andre, men det er s'gu noget af det
>første der dukker op i tankerne, efter sådan en oplevelse.

Jamen, jeg ønsker jo ikke noget for dem - men frygter det værste og
håber bare, de selv går til og ikke uskyldige.

Fra : Martin Bak

Dato : 27-09-08 16:04

> [...]
>
> På vej hjem i går, kommer jeg kørende på E4 lige før Nyköping. Sådan
> tilpas langt ude af Stockholm, at bilen og føreren var sat på

Ja. Sjovt nok havde jeg også en oplevelse med en MC i Svenskerland i går.
Jeg kørte på den der underlige landevej fra Ystad mod Malmø, der skiftevis
har et og 2 spor i hver retning. I midten mellem den nord og sydgående
retning er der et kabelautoværn, men ikke nogen nævneværdig midterrabat.
Hvor der kun er et spor er vejen ikke bredere end et der netop kan være et
halvstort køretøj. Så overhaling er ikke bare forbudt, det er udelukket, og
man må derfor bare pænt følge efter striben af biler, i den hastighed som
den nu engang bevæger sig med.
Men så kommer der en stor og buldrende MC´ist, en af de der der fylder som
en lille bil, drønende bagfra, helt ude så han nærmest kørte op ad
midterautoværnet og slingrede sig op forbi rækken. Da han var kommet forbi
mig, så jeg rygmærket og den manglende styrthjelm.
Det var intet problem for ham at komme forbi mig, for jeg havde set ham i
tide og kunne give lidt plads. Men de næste 4-5 km. indtil vejen igen blev
2-sporet i vores retning, var jeg i bremse-mode, for jeg forestillede mig
seriereaktionen hvis han længere fremme blev mast eller kom lidt for tæt på
wirerne. Så ville hele rækken af biler (ret tæt kørsel 90 km/t) blive til en
lang harmonika.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 27-09-08 16:18

Den Sat, 27 Sep 2008 14:32:59 +0200 skrev Folmer Rasmussen:

> [...]
> når man bliver det, bliver man også vred.
>
> Det eneste jeg når at se er, at den er gul, kører uden lys og ikke har

Han har garanteret heller ikke haft kørekort, så at kalde ham
MC-ist er måske så meget sagt...

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ralph Køster

Dato : 27-09-08 17:36

GHOSTRIDER IS BACK!!!!!!!!

Fra : Specks6812

Dato : 28-09-08 10:44

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

> [...]
> komme galt afsted. Det var præcis så sur jeg var blevet.
>
> Nu er jeg fuldstændig klar over, at han ikke er repræsentativ for

Jeg synes at den "Act" udføres meget oftere af bilister end af
motorcyklister.
Og det sker meget ofte når der er køkørsel på motorvejene.
Og i Tjekkiet og andre af de tidligere østbloklande sker det lige så ofte
på landeveje som på motorveje.

En bil fylder en del mere og gør derfor manøvren endnu farligere for både
føreren selv og omgivelserne.

Jeg undskylder på ingen måde motorcyklistens tåbelige handling.
Det ligger langt fra motorcyklisternes generelle køremønster hvis jeg
skal vurdere ud fra mine egne > 10.000 km/året gennem snart 30 år på 2
hjul.

Blot mener jeg at skal din beskrivelse være en beskrivelse af et uheldigt
paradigme, så må motorcyklen byttes ud med en bil.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-09-08 11:44

"Specks6812" skrev

> [...]
> Det ligger langt fra motorcyklisternes generelle køremønster hvis jeg
> skal vurdere ud fra mine egne > 10.000 km/året gennem snart 30 år på 2

Man skal lige være opmærksom hvis man kommer tiltrækkeligt langt sydpå
Den slags kørsel er helt almindelig i myldretidstrafikken omkring Aix ...

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 19:06

> Det eneste jeg når at se er, at den er gul, kører uden lys og ikke har
> nummerplade på.

Måske du har set selveste "Ghost-rider"

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ghost+rider+sweden&meta=

http://videos.streetfire.net/video/Ghost-Rider-Races-on-The_101486.htm

....han kører bla. på en Grøn-gul turboladet Hayabusa med næsten 500 Hk.
Han kører som regel uden nummerplade.

/Allan

(...jeg har i ovenstående ikke forholdt mig til om det er fornuftigt hvad
manden gør, men han er en anelse berømt for det. Det er Peter Lundin jo
iøvrigt også....)