For billigt sluppet ....
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 07:31

12-13 kr/literen for at svine vores natur til.... Tæt på datail prisen på
olie ... Det skulle have været 5-10 gange så meget !! Jeg er rystet.

Bjarke

BØDE FOR OLIESVINERI I ØRESUND

Et russisk rederi blev i går idømt en bøde på 89.500 kroner for at have
udledt olie i Øresund. Dommerne i Østre Landsret stadfæstede en tidligere
afgørelse fra Københavns Byret.

Det var i august 2004, at coasteren "Viktor Koryakin" udledte 6900 liter
olie i farvandet nord for Middelgrunden.

Rederiet er hjemmehørende i Arkhangelsk.

Kilde: Ritzau/JP

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Kåre

Dato : 25-09-08 08:11

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48db3044$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> 12-13 kr/literen for at svine vores natur til.... Tæt på datail prisen på
> olie ... Det skulle have været 5-10 gange så meget !! Jeg er rystet.
>
> Bjarke

Det giver vel mere mening at sammenligne bødens størrelse med hvad det har
kostet at rense op efter dem, og hvilken skade der er sket på fisk, fugle
osv.

Men jeg tror næppe det regnestykke går op i 89.500 kr....

Kåre

Fra : blueocean

Dato : 25-09-08 02:38

On 25 Sep., 09:11, "Kåre" <ka...@megajam.dk> wrote:
> [...]
> osv.
>
> Men jeg tror næppe det regnestykke går op i 89.500 kr....

Jo... Men det er jo generalt for vores retsysyem, begå noget du ikke
må og få smæk med lillefingeren, det er jo det man ser i næsten alt
efterhånden, der er ingen dommere der tage fat på en ordentlig
domsafsigelse for så få man jo den røde presse på nakken om hvor er
det synd for dig , du kom jo kun til at gøre det , ved et uheld.

Det er som at Pi..e i bukeserne og hvad hjælper det så. Men vi andre
lovlydige får en på hornet hvis vi kommer til at tømme vores toilet
tank i havnen ved et uheld.
Gert

Fra : Jørgen N

Dato : 25-09-08 10:46

nå ,nå. Har du set på det lovgrundlag, som retten har at dømme ud fra? Det
har jeg ikke, men det er måske snarere dér, der skal justeres.

Mvh
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 20:27

Når man fra et skib lukker olieprodukter ud i Øresund - eller andre
indre danske farvande, er man langt fra i god tro ... Der er masser af
muligheder for at komme af med spildprodukterne på lovlig vis ...
Af præventive grunde burde ulovlig udledning straffes med en klækkelig
bøde (= "grundtakst" på 1 mio. og dertil kr. 1.000,- pr. liter ...

Så kan de lære det ... ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-08 18:11

Der er jo nogle lovovertrædelser der straffes hårdt. Sidste uge havde de
glemt at flytte nogle 40 km/t skilte ved vejarbejdet her hvor jeg bor. Hvis
man alligevel så kører 80 km/t (hvad der jo ikke er så meget for en
motorvej), så koster det 7.000,- i bøde og frakendelse. Også selvom det er
helt forsvarligt og der intet sker.

Spirituskørsel straffes med bøder mellem 50 og 100.000,- samt frakendelse i
3 år. Sidste er måske OK, men at bøden (selvom der intet sker) skal være på
niveau med at smide 6000 liter olie i øresund er mig en mystik.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-09-08 23:20

Man slipper også billiger ved at slå et andet menneske ihjel end at røve en
bank. Vi lever under kapitalens interesser. De sku steges i olie - sku de!
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48dbc635$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...