Hvilken brugt bil ville I købe? Max 130000~
Fra : John Armstrong

Dato : 25-09-08 13:09

Hej,

Hvilken bil ville I vælge hvis I havde 130000 kroner til rådighed? (50000
kroner i udbetaling. Resten finansieres af banken).

Bilen skal være velegnet til en familie med et barn på 3 år og et spædbarn
på et halv år.

Bilen skal være billig at forsikre og den skal være billig i drift både mht.
service/reparationer og brændstoføkonomi.

Bilen skal fortrinsvis bruges til transport til/fra arbejde (40 km pr. dag)
og ellers småkørsel ifm. indkøb og lign.

Jeg kan godt lide Nissan, Skoda og Toyota.

Tak på forhånd til eksperterne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-08 14:23

John Armstrong skriver:

> Bilen skal fortrinsvis bruges til transport til/fra arbejde (40 km pr. dag)
> og ellers småkørsel ifm. indkøb og lign.
>
> Jeg kan godt lide Nissan, Skoda og Toyota.

Der står da Fabia over det hele.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-09-08 15:15

> John Armstrong skriver:

> Der står da Fabia over det hele.....

Octavia'en har mere plads til oppakningen til de små :)

Fra : Mogens

Dato : 25-09-08 17:21

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i en meddelelse

> Octavia'en har mere plads til oppakningen til de små :)

Men dyrere på alle måder end Fabia'en, hvor du endvidere får en nyere vogn
for de samme penge.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-08 19:22

> Men dyrere på alle måder end Fabia'en, hvor du endvidere får en nyere vogn
> for de samme penge.

Hvis ellers den "gamle" fabia kombi er stor nok i bagagerummet til John's
brug, ja så er der mange ganske fornuftige til under 100.000kr.
Med kun 40km/dag så den lille 1,2 benziner med 64hk et fint valg - Den er
ganske økonomisk (Vi kørte 16km/l)

Hos Skoda Forsikring er 1,2'eren endda en smule billigere end 1,4'eren og
vægtafgiften er 760kr/halvårligt ...

Serviceintervallet er højt (Regn med 25-26000km) og service er relativt
billig.

Se evt hvad jeg har skrevet herinde om den før - Vi var godt tilfredse med
den men skiftede den ud (før tid) for at få mere plads. Vores var en 2004
som vi solgte i 2007 (for 100.000kr) hvor den havde gået 68000km

Køber du privat så kig gerne efter en der stadig har lidt garanti tilbage

/A

Fra : Henning

Dato : 25-09-08 14:51

On Thu, 25 Sep 2008 14:09:21 +0200, "John Armstrong"
<joarm@jdksdh.com> wrote:

> [...]
>
>Bilen skal fortrinsvis bruges til transport til/fra arbejde (40 km pr. dag)
>og ellers småkørsel ifm. indkøb og lign.

Hvorfor brugt? En ny Kia Rio fåes til dit budget og til 4.000,- om
året i forsikring.

Fra : John Armstrong

Dato : 25-09-08 19:18

> Hvorfor brugt? En ny Kia Rio fåes til dit budget og til 4.000,- om
> året i forsikring.

Er der plads til en sammenklappelig barnevogn og noget bagage i sådan en?

Afprøvede en Nissan Note og der kunne bagsædet skubbes lidt frem så der var
plads til rejsebagage og
barnevogn.. ret smart

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-09-08 19:51

"John Armstrong" <joarm@jdksdh.com> wrote in message

> Er der plads til en sammenklappelig barnevogn og noget bagage i sådan en?
>
> Afprøvede en Nissan Note og der kunne bagsædet skubbes lidt frem så der
> var plads til rejsebagage og
> barnevogn.. ret smart

Jeg har købt en Skoda Octavia fra 2003 for 135.000 kr.
Den havde ikke gået mere end 99.000 og ser ud som ny... kører kanon og har
intet at udsætte...
Jeg kunne aldrig drømme om at købe en ny Kia frem for Skodaen... Kia'en er
da simpelthen en skrammelkasse af værste skuffe + det at den formentlig
intet er værd den dag du skal sælge den...
Skodaen har langt mere komfort, udstyr og i det hele taget kvalitet... Du
burde godt kunne finde Octavier i den prisklasse der ikke er alt for
misbrugte...

mvh
Rasmus

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 12:08

Nu skriver du godtnok Kia... 7 års garanti på Ceed...og..Har du prøvet sådan
1.....der ku jo ligge en overraskelse om hjørnet ;)....blev da overall
vinder ved hmmm mener bestemt det var FDM, der testede mod golf, astra,
focus osv....8 biler i testen.Sååå helt skrammel er det måske ikke
alligevel ;)

´Hygge

Mikker

Bla. 110 Hk Kia Rio diesel exclusive...163.000 på plader..slå den Fabia :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-08 14:46

Mikker skriver:

> [...]
> vinder ved hmmm mener bestemt det var FDM, der testede mod golf, astra,
> focus osv....8 biler i testen.Sååå helt skrammel er det måske ikke

Du må på ingen punkter sammenligne Rio og Ceed.

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 16:34

Øhh...det har jeg da heller ikke gjort ?...men nu da jeg så har købt sådan 1
(godtnok til konen), ku det da være interessant at vide hvad der er "galt"
med den ;)

Hygge

Mikker

Fra : TDN

Dato : 26-09-08 16:43

"Mikker" <nejhej@glemdetsaadog.dk> skrev i meddelelsen
> Øhh...det har jeg da heller ikke gjort ?...men nu da jeg så har købt sådan
> 1 (godtnok til konen), ku det da være interessant at vide hvad der er
> "galt" med den ;)
>
> Hygge
>
> Mikker
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:48DCE785.39896120@du.kan.finde.den...

Her er et par Rio test:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DB816269-8859-4F4B-80DE-D36A89ECF2D7/0/6061.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E8794582-4217-4CF5-B102-39B15086117C/0/1827.pdf

Det ser da ikke så slemt ud.

Mvh
Thomas

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 16:54

& nu er ESP jo standard i dag ;) & forhandlerne til at snakke med (16.000 i
afslag ved ren handel & ny bil)...

Hygge

Mikker

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-08 20:16

Mikker skriver:

> & nu er ESP jo standard i dag ;) & forhandlerne til at snakke med (16.000 i
> afslag ved ren handel & ny bil)...

Citat:
Kia Rio 1.5 CDRI EX 5-d 173.379 kr. ...¡Ü¡Ü¡Ü
En lav købspris kan være et væsentligt købsargument, men i Kia Rios
tilfælde er fordelen beskeden, for bade ESP, aircondition og radio
koster
ekstra, og sa er den fordel væk. En kraftig motor trækker op, men det
koster til gengæld på brændstofsiden, hvor Rio kun magtede 16,9 km
pr. liter. Ellers er Rio rummelig og fornuftigt indrettet.
Sikkerhedssiden
er bedre, end vi er vant til fra Korea, men endnu ikke på niveau med de
fem øvrige i feltet.

Hvorfor skulle man vælge en Rio, når de andre biler har en
sammenlignelig pris og er bedre ?

Og afslag er ikke så svært at få, en kollega har lige fået 90.000 i
afslag på en ny Astra.

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 22:35

Jeg rykker da gerne "nedenunder" :)....i aften ;)
> [...]
> sammenlignelig pris og er bedre ?
>
> Og afslag er ikke så svært at få, en kollega har lige fået 90.000 i

Klaus....Jeg har skrevet det før...ESP ER standard og dermed følger også
bremseassistent / antispin med i købet !, og ja Aircon er en mangel
indimellem, & så radioen...uha...købte en ny Blaupunkt med SD-kortlæser for
800 på nettet & ledningsnet for 100..man fjerner blænddækslet, der sidder
antennekabel & multistik monteret bagpå klar til radioen så selv en hmmm
blondine ikke kan tage fejl..Så er de mangler vist væk.

& så kan det vel ikke undre SÅ mange at en bil med 110 Hk går kortere på
literen end en 1.3/1.4 med 75! / 90 Hk ?

Iøvrigt så er interiøret i min ikke det kedelige sort (eller grå lidt svært
at se i testen), men sån crom-agtig på/omkring instrumentpanel,
læderrat/gearstang, chrom på gearknap, dørhåndtag, sportspedaler og sån lidt
andet gejl..så det "minus" må så også være væk.

& smid så 15000 efter det aircon....så er prisen stadig 29-30.000 !!! under
Yaris og de fleste andre til test. (sædevarme i også koster 5.000)...så
siger vi 24-25.000 sparet ved Rio OG 20 Hk ekstra)........Corsaen er lige
deromkring...men seriøst...det er altså 35 ekstra Hk man får...og 3 års
garanti...

At 25.000 / 35 Hk sku være sammenlignelig pris og bedre...tjae så længe jeg
har Rio´en ka jeg da godt leve med tanken om det er korrekt ;)

Jeg gentager lige en sidste gang....ESP ER STANDARDUDSTYR ...så der spares
10.000 der.

Mon ikke der er en del gemt i gamle skrøner om hvor fantastisk eu-biler er
kontra fjernøsten.....vores har kun gået 5.000 so far, men ikke 1 ting har
fejlet...og vi har da stadig 2 år & 9 måneders garanti tilbage...så lidt
rolig er jeg da :) Min søsters Fabia kom med defekt generator & mine
forældres skoda brugte for meget strøm så den kun kunne stå 3 dage inden den
var umulig at starte, jeg ved godt det ikke er noget brugbart statistisk
grundlag...Meeeeen :)

Hygge

Mikker

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-08 20:07

Mikker skriver:

> Øhh...det har jeg da heller ikke gjort ?...men nu da jeg så har købt sådan 1
> (godtnok til konen), ku det da være interessant at vide hvad der er "galt"
> med den ;)

Kan du evt lokkes til at citere som os andre og så svare nedenunder ?

Det letter forståelsen en del.

Fra : Mogens

Dato : 26-09-08 20:12

> Kan du evt lokkes til at citere som os andre og så svare nedenunder ?
> Det letter forståelsen en del.

Al jeres reflektering over dette svarer næsten til at bede danskerne holde
til højre på motorvejen

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-09-08 21:44

Rasmus M. Jensen skrev:
> [...]
> da simpelthen en skrammelkasse af værste skuffe + det at den formentlig
> intet er værd den dag du skal sælge den...

Det lader til at du ikke har prøvet hverken Cee'd eller Sportage.

Jesper

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 22:04

Eller Rio ;)

Mikker

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-09-08 14:52

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Det lader til at du ikke har prøvet hverken Cee'd eller Sportage.

du vil altså påstå at intriør-kvaliteten er den samme??
og tror du selv på at KIA holder prisen så godt som Skoda'er rent statistisk
gør det???

og jo - bilerne er afprøvet...

mvh
Rasmus

Fra : Jesper Juul

Dato : 27-09-08 15:59

Rasmus M. Jensen skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message
>>
> du vil altså påstå at intriør-kvaliteten er den samme??

Der er faktisk ikke den store forskel, og husk lige at Cee'd er ca. 100K
billigere end Octaviaen.

> og tror du selv på at KIA holder prisen så godt som Skoda'er rent statistisk
> gør det???

Tjaa, det må man jo se om et par år, det smarte er jo at nr. 2 ejer
stadig har 4 års garanti på bilen når han køber den efter 3 år, hvis han
derimod havde købt en Skoda er det første ejer som kun har 2 års garanti.

> og jo - bilerne er afprøvet...

Samme her.

Jesper

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 12:11

Utroligt, ka se Rioen er foreslået :)...men nej..Barnevogn er der nok ikke
lige plads til :)...Det er der så heller ikk i en Fiesta :(

Hygge

Mikker

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 09:57

> Hej,
>
> Hvilken bil ville I vælge hvis I havde 130000 kroner til rådighed? (50000
> kroner i udbetaling. Resten finansieres af banken).

En Fiesta. Inden den nye 'Verve-Fiesta' kommer.
Det er seneste generation, uden børnesygdomme.
Pænt design, kører godt og holdbar iflg. FDM.

Fra : Mikker

Dato : 26-09-08 12:10

AKKURAT min tanke..Kørte 30000 i sån bandit uden 1 bøvs forkert. Lidt meget
støj ved 130-140 stykker, men super dejlig bil til kortere ture :)

Hygge

Mikker...der oss kun ka anbefale Kia Rio i den størrelse... ;)