Min første P-bøde!
Fra : brian@lundfoto.dk

Dato : 25-09-08 00:30

Ja det troede jeg da ihvertfald..!

I aftes da jeg kørte på arbejde så jeg en nydelig lille plastlomme i
min vinduesvisker, nå, ind i bilen og afsted og ellers gå og surmule
over det hele aftenen og undre mig, for jeg mente absolut ikke jeg
holdt ulovligt parkeret!

Nå, da jeg kom hjem imorges kiggede jeg så på hvor jeg havde smidt
bilen igår, kunne stadigvæk ikke forstå bøden, så kom jeg til at se at
registreringsnummeret slet ikke passer med min! Den søøøde
parkeringsdame som kommer hver 2. onsdag havde også skrevet mazda 626
ikke mazda 2, det havde jeg da også undret mig lidt over, indtil lyset
gik op for mig..!
Ham som oprindeligt har fået bøden har smidt den i min visker og håbet
på at jeg var dum nok til at betale den!!

Nu tror jeg jeg vil ned til polisen senere og aflevere den ellers så
søde lap papir! :)

Brian

Fra : ShutEye

Dato : 25-09-08 08:15

<klip>
>Nu tror jeg jeg vil ned til polisen senere og aflevere den ellers så
>søde lap papir! :)

Behøves ikke. Ham fæet skal nok få en rykker :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-09-08 09:30

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
> <klip>
>
> Behøves ikke. Ham fæet skal nok få en rykker :)

Og hvis det er en af de private selskaber, så skal han også slås med
rykkergebyrer :)

--
Per

Fra : ShutEye

Dato : 25-09-08 10:47

> Og hvis det er en af de private selskaber, så skal han også slås med
> rykkergebyrer :)

Ikke på første rykker da?
Man kan ikke være sikker på at vedkommende der har fået bøden overhovedet
VED det.
Men anden rykker kan der komme rykkegebyr på.

Fra : Henning

Dato : 25-09-08 11:16

>Ikke på første rykker da?
Jo, 100,- i gebyr på første rykker. Det nytter ikke at kæmpe imod,
bare betal og vær glad

Fra : alexbo

Dato : 25-09-08 11:45

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Jo, 100,- i gebyr på første rykker. Det nytter ikke at kæmpe imod,
> bare betal og vær glad

De kommunale lægger ikke gebyr på første rykker, og de private må ikke.
http://epn.dk/handel_service/article1303570.ece

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-09-08 14:34

> Ikke på første rykker da?
> Man kan ikke være sikker på at vedkommende der har fået bøden overhovedet
> VED det.
> Men anden rykker kan der komme rykkegebyr på.

Sådan arbejder de kommunale rykkersystem.

Men de private ved bedre - eller er ved at lære det. De har fået påtalt at
rykkergebyr i første rykker ikke er lovlig rykkergebyr :)

--
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-09-08 03:50

On Sep 25, 11:46 am, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Ikke på første rykker da?
> Man kan ikke være sikker på at vedkommende der har fået bøden overhovedet
> VED det.
> Men anden rykker kan der komme rykkegebyr på.

Men de kommunale må vist være meget større end de private.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....