>>
>> Ralph
>>
>>
> Konklusionen må være, at det er mere sikkert at køre ligeud, når man
> kommer til et sving.
Det er vel også det der sker når man ser "trolden" og beslutter sig for at
man ikke kan klare svinget med aktuel hastig, retter op og bremser, for
derefter at ende på en pløjemark (been there, done that
samme hjernefunktion der træder til når man er på vej ned fra 3m vippen på
hovedet og laver en kortslutning i hovedet, gør et eller andet meget
hurtigt, og lander på maven ( been there too
Men bortset fra det, hvad er bedst, at ikke kunne klare svinget og... eller
at opgi at kunne klare svinget og...
Der ER den situation at man i svinget møder noget glat og hjulene forsvinger
(hvilket snart bliver aktuelt med faldne blade, kulde og fugt), men mit gæt
er blot at man har overvurderet sine evner til fart i pågældende sving og
man vælger den forkerte løsning (hvis der altså ER en løsning med den fart
man så måtte have)
Nå, men min konklusion er, at det gælder om at træne en situation der
normalt ikke optræder så ofte, for netop at blive god til det.
Havarikomissionen har ihvertilfælde et indsats/øveområde her.
- Sagt af en ex-mountainbike rytter der har styrtet så ufatteligt mange
gange, at jeg på cykel kan lave de vildste styrt uden at slå mig. ikke
fordi jeg nødvendigvis ved hvorfor, blot fordi det er blevet rutine