Hvis det sidder så godt - hvorfor så fjerne det? - det hjælper jo til almen
rustbeskyttelse skulle man jo mene.
Men skal det fjernes - så er dieselolie fantastisk til jobbet. Eller , det
er
det i hvert fald når man får skidtet på nallerne.
- Morten
"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> wrote in message
news:684589a6-05e6-465e-a5e3-4d14e66f6a00@d77g2000hsb.googlegroups.com...
Hej Gruppe,
Jeg har købt en relativt ny bil, som fra fabrikkens side har den
klassike PVC belægning på undervognen. Det er den tykke hud som virker
sådan lidt sej i det - man kan trykke en negl i det og den er typisk i
samme farve som karosseriet. Af uransagelige årsager har den forrige
ejer sprayet en tynd hinde undervognsbehandling på undervognen. Meget
sporadisk for nogle steder er den der - andre steder ikke. Jeg vil
gætte på det er en lysebrun voksagtig ting og meget tynd. Jeg vil
gerne gøre bilen klar til en komplet undervognsbehandling (vil gøre
det selv) og vil derfor have dette vokslag af så jeg kommer ned til
den friske PVC hud (det skal siges at der ingen rust er i
undervognen). Jeg har prøvet med højtryksrenser men det virker ikke så
godt: Med mindre man fyrer den op på 300 bar og sætter varme på ... så
begynder der at ske lidt - men strålen bliver så kraftig at den ved
nogle skarpe kanter blæste PVC belægningen af så det rene metal kom
frem. Jeg er altså ikke så vild med den løsning. Jeg har også prøvet
med varmt sæbevand og en stiv børse, men det bliver altså heller ikke
nemt. Det er meget genstridigt.
Er der nogen som har et tip til hvordan jeg effektivt får det af? Jeg
har overvejet at spraye det hele ind i petroleum, WD40 eller
motorrens. Lade det indvirke og bagefter højtryksrense det af (med
mindre end 300 bar
. Hvad siger eksperterne til det?
Mvh Lucas